Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olemme olleet kahdeksan vuotta yhdessä mieheni kanssa ja meillä on yksi yhteinen lapsi. Emme ole avioliitossa, koska mieheni ei ole tuntenut olevansa valmis siihen. Lapsi, jota minä halusin enemmän kuin mieheni, oli loppupeleissä yhteinen päätöksemme, mutta sittemmin mieheni on sanonut, että minä huijasin itseni raskaaksi. Lapsen synnyttyä olin paljon kaksin…
Olen itse 20-vuotias tyttö, kutsun tekstissäni kertomaani ystävääni nimellä Jaana, vaikka nimi on oikeasti muutettu. Olen pahoillani tekstin mahdottomasta pituudesta, se johtuu siitä, että kerron minun ja Jaanan koko tarinan alusta alkaen. Jos koko pötköä ei jaksa lukea, muutamissa viimeisissä kappaleissa tiivistyy ongelma. Päätin kuitenkin jättää tämän koko pitkän, ”turhan”…
Olen nuori nainen. Minulla on mitä ihanin pieni esikoislapseni nyt 5kk vanha ja elän parisuhteessa avomieheni kanssa. Minulla ei mene kovin hyvin ja joskus olo on jo niin paha, että haluaisin vaan pois. Lapseni on ainut asia minkä vuoksi jaksan enään pitää järjen päässä. Jotenkin elämäni tuntuu surkeiden sattumusten sarjalta…
Heipä hei!!! Te kaikki kanssamatkaajat joilla on jonkinlaisia pakko-oireita,mitä lääkkeitä käytätte kyseiseen vaivaan ja jos on muitakin diagnooseja niin mitä,mitkä lääkkeet,annos!? Onko lääkkeet auttanu?? Entä jos teillä on parisuhde,miten se voi kun teillä on nämä oireet?? Mulla on nää pakko-oireet ja lisäks psykoottispiirteinen persoonallisuus.Lääkkeet seroquel 600mg molempiin ja efexor 150mg,nostettu…
Onko avopuolisollani pitkäaikainen stressi vaiko ongelma ? Alussa kaikki oli ruusuilla tanssimista -> vietimme paljon aikaa yhdessä,puhuimme paljon / jaoimme kokemuksia. tavallinen vastarakastuneiden/Ihastuneiden onnellisuus. Nyt tilanne on se,että olen erittäin alistettu suhteessamme. Minulla ei ole minkään laista sanavaltaa missään asiassa jos sanon mielipiteeni saan haukut tai käskee olemaan hiljaa. Pelottaa…
Olemme 30/27 aviopari, meillä on kaksi ihanaa poikaa ja luulin että meillä on kaikki erinomaisen hyvin. Rakkautta ja onnea on riittänyt. Nyt kuitenkin mieheni on suljetulla osastolla hoidettavana, ei muista oikein asioita ja on ihan sekasin ja ulkona tästä maailmasta. Toimii kyllä normaalisti, puhuu normaalisti, mutta ei vain tajua mitään…
Heippa! Minua ihmetyttää suuresti miksi mies käyttäytyy niin oudosti eron jälkeen.. Tässä hieman taustaa: Olemme seurustelleet 3,5 vuotta, asuttu omistusasunnossa vuosi ja oltu kihloissa 2 vuotta. Meillä on viime kuukaudet ollut aika riidantäyteisiä koska mies juo itsesnä liian humalaan kun käy ulkona. Näinä iltoina voi sattua mitä vaan, muiden naisten…
Olen uusi täällä sivulla ja nyt on olo niin epätoivoinen että vertaistukea mistä vaan. Olen 30-vuotias. Sairastuin keski-vaikeaan masennukseen sekä burn-outiin vuosi sitten. Terapiasta oli todella suuri apu kun heti sain sieltä apua ja olo tuntui kohenevan. Lääkkeitä en halunnut koska koin pärjääväni. Erosin lapseni isästä viime kesänä, jonka jälkeen…
Olen aikaisemmin kirjoitellut tänne toisella nimimerkillä, mutta unohdin tunnukseni. Taustalla on todella kipeä ero josta en vain tunnu pääsevän yli. Tiedän että maailma on nuorelle naiselle auki ja miehiä täynnä mutta kun se ei helpota oloa ollenkaan… En tunne mitään vetoa keneenkään, en luota keneenkään. Ex-mies on löytänyt jo uuden…
En oikein tiedä mistä edes aloittaisi. No olemme mieheni kanssa naimisissa 13 vuotta. Alle vuoden tuntemisen jälkeen menimme jo naimisiin ja melkein heti sen jälkeen syntyikin jo lapsi. Lapsi on parasta mitä voi vaan olla. Alku oli aika ”ruusuista”, mutta mieheni oli hieman hallitseva esim. minun tai jopa meidän menojen…