Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
Kärsin masennuksesta ja itsetuhoisista ajatuksista. Masennukseni johtuu siskostani sekä perheestäni. En ole kertonut kenellekkään masennuksestani ja tuntuu, että mulla olis raskas paino harteillani. Oon yksin tän mun ongelman kanssa ,koska en voi kertoa sitä kenellekkään. Keltä saisin luottamusapua tähän tilanteeseen?. Olen aina kotiin tullessani alakuoloinen ja mua itkettää kokoajan. Silti…
Olen parikymppinen nuori nainen. Olen jonkin aikaa asunut naispuolisen kämppikseni kanssa, jonka kanssa olen ollut ystävä jo useita vuosia. Olen aina ollut hänestä mustasukkaisempi kuin muista ystävistäni; muiden ystävieni seurustelut, parisuhteet tai muut vastaavat eivät ole minua juuri ollenkaan häirinneet, mutta hänen ihmissuhteensa tuntuvat – varmaan turhaan – uhilta minulle.…
muitakin?
83hei olen 15 vuotiaana sairastunut diabetekseen ja elämäni tuntui päättyvän siihen, tuntui ettei mikään enää onnistu, ei musta oo tähän… jouduin opettelemaan elämään uudestaan ja vaikeiden masennusten kautta opin lopulta kätkemään kaiken katkeruuteni diabetestä kohtaan sisimpääni, hoidan diabetestä kyllä ei siinä mitään, mutta olen katkera siitä… aikaisemmin olin yrittänyt itsemurhaa,…
Olen 25 ja loukussa. Olen sairastanut masennusta pari vuotta, mutta nyt vasta viime viikolla hain apua. En ole hakenut apua aikaisemmin leimaantumisen ja häpeän vuoksi. Syynä siihen ovat tyhmät, mutta suuresti elämääni vaikuttavat seikat. Ja ne ovat ”täydellisessä” ystäväpiirissä eläminen ja oman perheeni imago. Olen taistellut salaa tekaistun hymyn takana…
Olenko tyhmä ja luuseri jos en oo saanut vielä poikaystävää. Oon 16v ja kaikilla muilla tytöillä on ollut poikaystävä jo 12 vuotiaanakin, ja mä en löytänyt mitään? Onko se totta että kiltteys on muka noloa ku luin esim sellaista että ”miehet ei tykkää liian kilteistä naisista”. Miksi nykyään suositaan ilkeitä…
Heippa! Olen 14vuotta ja en ole täällä vielä kovin käynytkään,mutta toivon että saisin täältä edes jonkinlaisen vastauksen. Eli siis,tässä parin kuukauden aikana,olen saanut jonkinlaisia itkukohtauksia ja satun itkemään yksin huoneessani ja itsemurha ajatukseni ovat suurimmillaan. Ajattelen itsemurhaa liianki usein,näen joskus jopa unta että teen sen,mutta en ole kuitenkaan koskaan sitä…
Ei jaksa
1Mä en enää jaksa oon 11.v jäljessä matikassa enkä jaksa enää vanhempiikaan oon karannu kotoo kerran ja mulle vaa huudettii aina kun itken raavin itseni verille tai nipistelen itseni ihan punaiseksi kipu helpottaa olen ajatellut itsemurhaa jo monta kertaa kavereidenki kans tuntuu ulkopuoliselt. Mä en jaksa enää!
Hei, Onko jollain hyviä vinkkejä miten laittaa taas kaikki järjestykseen? Äitini kuoli viime joulukuussa viisi vuotta kestäneeseen syöpään. Tuntui että pääsin siitä nopeasti yli mutta nyt asioita pidempään pohdittuani, se on ollut taakkanani alitajunnassa koko tämän vuoden. Neljän vuoden mittainen suhteeni päättyi muutama kuukausi kuoleman jälkeen. Pistin sen itse poikki…
Mä en oikeesti enää jaksa. Mä vihaan sitä, että pitäis mennä kouluun, mä vihaan sitä, että pitäs lukee kirjotuksiin, mä vihaan tätä kaupunkia ja mä vihaan kaikkea ja kaikkia. Mä oon niin väsynyt. Miks mä en voi olla onnellinen. En saanu viime yönä unta. Sitä edellisenä yönä nukuin 15 tuntia.…
Help?
4Olen kohta 15 vuotias tyttö, takana jo useamman vuoden itsetunto-ongelmat ja paheneva masennus. Haluaisin mielipiteitä siitä mitä seuraavaksi.. Käyn säännöllisesti koulukuraattorilla, joka sanoo kaiken olevan hyvin. ”Se menee ohi” on yleisin lause mikä tähän asiaan liittyen kuuluu kenenkään suusta. Entä jos se ei mene ohi? Kaksi vuotta olen odottanut että…