Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
Nämä vaikeat, ihmismielen ylittävät kysymykset ovat alkaneet haitata jokapäiväistä elämääni. Elämä ja kuolema. Kristillisenä ihmisenä haluan uskoa Jumalaan, mutta lähiaikoina on myös uskoni kokenut kovia vasta-aatteita. Joka päivä joudun miettimään kuolemaa, mitä sitten kun vanhemmat kuolevat, isovanhemmat ja muut läheiset kuolevat. Mitä sitten kun itse kuolen?Sisimmästäni olen hyvin herkkä ihminen…
oon 19 vuotias tyttö. Oon pari kertaa yrittänyt itsemurhaa. Ja käytössä on masennuslääkkeet joista ei oo apua. käyn juttelemassa ammatti ihmiselle mutta tuntuu että mikään ei auta tähän olotilaan. Oon jättäny tekemättä itsemurhan koiran takia koska muuten se jäisi ihan yksin. Mitä teen???
Olen 22-vuotias mies. Elämä on ollut vaikeaa, yksinäistä ja masentavaa melkein aina. Nelisen vuotta sitten sain huomata, että juomisesta oli tullut pakonomaista pakenemista yksinäisyydestä, eikä se enää ollut hauskaa. Join toki kavereiden kanssa, mutta todellisuudessa paikkasin sillä vain omaa tyhjää oloani. Sitä, että olin vajaaälyinen sosiaalisesti taidoton idiootti, joka halusi…
oon siis 14v. elämä ei oikeen oo kulkenu viime aikoina oikeaan suuntaa. on tulut juotua ja polttamistakin oon testannu. mulla on varmaan masennus,viiltelen ja koulu ei mee hyvin. Tää on nii rasittavaa, ennen olin mallioppilas,hyväkäytöksinen ja avoin. nyt musta on jäljellä enään kuori, jonka sisällä palaa pieni liekki,epätoivoinen ja sureva.…
Moi! Ekaa kertaa kirjottelen tälläseen ja toivoisin apua. Eli olen 17 vuotias tyttö. Olen ollut parisuhteessa kohta puolitoista vuotta, mutta olen ollut uskoton monta kertaa, eikä poikaystäväni tiedä tästä. Eli, jo vuosi sitten kuvioihin tuli eräs toinen, johon ihastuin. Aloimme tavata useammin ja se meni vakavemmaksi, kunnes hän aina välillä…
En yhtään tiedä voiko tänne kirjoittaa tästä.. Mutta kirjoitanpahan nyt kuitenkin. Olen 18-vuotias tyttö ja mulla on joku ”sairaus”. Sairaudesta ei tiedetä oikeastaan mitään (paitsi että se on harvinainen), siksi en edes tykkää/ hyväksy sanoa sitä sairaudeksi.. Sitä kun ei tiedetä, niin voisin kertoa oireista jotain, jos joku vaikka tunnistaisi…
A-klinikkasäätiö, Kriminaalihuollon tukisäätiö ja Suomen kasvatus- ja perheneuvontaliitto järjestävät Tukinetissä syksyllä 2012 yhteistyössä liveryhmiä eli chattejä nuorille, jotka elävät haastavassa perhetilanteessa. Nuorien perhesuhteet voivat olla rikkinäisiä, perheessä voi olla läheisten aikuisten päihteidenkäyttöä tai rikollisuutta. Rikkinäiset -liveryhmät syksyllä 2012 Tukinetissä: – Ma 01.10. klo 18-20. Teema: Millainen vanhempien juominen on häiritsevää…
Itkin eilen viimeksi. Oli ollut Halloween-juhlat lauantaina, ja sen jälkeen saattoi tulla bileiden jälkeinen masennus. Se jolle itkin, oli kuitenkin eri syy. Menin joskus 9 aikaan illalla ulos läheiselle kalliolle istumaan, takaisin kotiin menin joskus 10 aikaan. Silloin oli vielä hyvä olo ja kuuntelin musiikkia. Sitten tuli surullinen kappale ja…
Mitä tehdä kun mikään ei enää tunnu miltään? En oikeastaan edes tiedä mitä viestilläni haen, ehkä olisi vain mukava kuulla että joku muukin tuntee samoin. Tai sitten haluan vain saada asian kirjoitettua ja sanottua, pois itsestäni. Ehkä kuitenkin haluaisin myös tietää mitä tehdä, miten saan tämän jatkuvan raskauden tunteen pois…
Minulla ei ole innostusta oikein mihinkään. Tämä saattaa johtua siitä, etten pärjää tietyissä asioissa vaatimallani tavalla. Ei kyllä yhtään huvita panostaakkaan. Tulen hyvästä perheestä, koko elämäni on miltei täydellistä, minulla on kaikki; oloni on silti tyhjä. Olen aina kateellinen kaikille luokkatovereilleni hyvästä koulumenestyksestä, mutta en ole yleensä kateellinen materiasta, joita…