raiskattu, hyväksikäytetty, pahoinpidelty, heitetty pois.

raiskattu, hyväksikäytetty, pahoinpidelty, heitetty pois.

Käyttäjä neitimoi95 aloittanut aikaan 22.10.2012 klo 00:31 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä neitimoi95 kirjoittanut 22.10.2012 klo 00:31

Moi!

Ekaa kertaa kirjottelen tälläseen ja toivoisin apua.

Eli olen 17 vuotias tyttö. Olen ollut parisuhteessa kohta puolitoista vuotta, mutta olen ollut uskoton monta kertaa, eikä poikaystäväni tiedä tästä. Eli, jo vuosi sitten kuvioihin tuli eräs toinen, johon ihastuin. Aloimme tavata useammin ja se meni vakavemmaksi, kunnes hän aina välillä laittoi välit poikki ja kuukausien päästä otti taas uudestaan yhteyttä. Nyt eräs viikonloppu menin hänen luokseen ja hän oli erittäin kovassa humalassa, eikä päästänyt minua pois ja raiskasi. Sen jälkeen pääsin lähtemään. Tuntuu ettei tästä voi enää päästä yli. En halua rikosilmoitustakaan tehdä. En edes pystyisi siihen.

Entinen poikaystävänikin ( noin kahden vuoden takaa ) raiskasi ja hyväksikäytti minua. Hän oli myös väkivaltainen. Siitä olen päässyt jo ihan hyvin yli, mutta nyt tuntuu, että kaikki alkaa toistumaan, että kukaan todellisuudessa ei välitä ja kaikki haluavat vain satuttaa. En tiedä mitä teen. Kasvotusten en voi tästä puhua. En pystyisi.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 09.11.2012 klo 11:58

Tiedoksi kaikille väkivaltaa kokeneille ja kokeville nuorille:

Ensi- ja turvakotien liitto järjestää marras-joulukuussa viisi liveryhmää nuorille yhteistyössä Tukinetin kanssa. Ryhmien teemana on ”Uskalla puhua väkivallasta”. Ryhmässä nuoret voivat jutella väkivallasta muiden nuorten kanssa turvakotityön ammattilaisten ohjaamana. Keskusteluaiheina ovat väkivallan eri teemat. Turvakotityön ammattilaiset ovat työntekijöitä Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistyksistä.

Ryhmät pidetään maanantaisin klo 17-19.

Seuraava liveryhmä on ensi maanantaina 12.11. klo 17-19. Teemana on: Seurustelu- ja perheväkivalta.

Väkivalta on aina vakava asia, se koskettaa myös niitä, jotka eivät ole itse väkivallan kohteena. Kotona tapahtuvan väkivallan lisäksi nuoret voivat kohdata väkivaltaa seurustelusuhteessa, kadulla, koulussa, kaverisuhteessa ja mediassa. Väkivallan vähentämisessä auttaa sen tunnistaminen. Usein väkivaltaa hävetään ja peitellään, mutta se ei auta lopettamaan väkivaltaa. Murra salaisuus ja uskalla puhua väkivallasta.

Ensi- ja turvakotien liitto on valtakunnallinen lastensuojelujärjestö, joka auttaa vaikeissa ja turvattomissa oloissa eläviä lapsia ja perheitä sekä ehkäisee perheväkivaltaa. Lue lisää http://www.ensijaturvakotienliitto.fi. Ensi- ja turvakotien liitolla on myös sivut Facebookissa.

Ensi- ja turvakotien liitto ylläpitää verkkoauttamispalvelu Nettiturvakotia http://www.turvakoti.net. Se tarjoaa ammattilaisten tuottamaa tietoa perheväkivallasta, selviytymiskeinoja sekä ammattilaisen apua väkivallan kaikille osapuolille: naisille, miehille, lapsille ja nuorille – kokijoille ja tekijöille ja huolestuneille läheisille. Sivustolla on mahdollisuus varata kahdenvälinen on line-chataika väkivaltatyön ammattilaiselle reksiteröitymällä ensin palveluun.

Murra salaisuus ja uskalla puhua väkivallasta!