Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Kokemukseni mukaan kuntoutumisessa on hyvä olla tavoite. Seuraavassa kirjoituksessa on yksi muoto tavoitteesta. Siinä on paljon esimerkkejä opiskelusta ja työtekemisestä, mutta sopii kaikille, jotka haluavat mielekkään elämän. Harrastukset ja vapaaehtoistyö ovat erittäin tärkeitä nekin. Kuntoutumisen kolme haastetta Kuntoutuminen voidaan jakaa kolmeen osioon 1. oireiden hallinta 2. itsensä hyväksyminen 3. sosiaalisuus.…
Tunnen itseni tosi yksinäiseksi ja masentavaksi.On aika paljon auttanut,kun tietää et en ole ainoa,kuka kärsii myös masennuksesta.Nämä sivut ovat hiukan auttaneet ainakin itseäni ja luulen myös et muitakin(toivottavasti).En oikein taida kunnolla tätä ohjelmaa,täsä netissä,mut yritän olla mukana.Olen paljon alkanut erakoimaan,sen tähden kun tämä masennus tulee.En oikein pysty olemaan kenenkään kanssa…
ei apua
1sairastan epävakaa persannallisuushäiriötä olen sairastannu masennusta jo seitsämän vuotta😑❓en ole saanut minkäänlaista apua siis lähinnä terapiaa tarkoitan viikko sitten meinasin ottaa ison määrään lääkkeitä ja lopettaa päiväni kuulun mielenterveytoimistoon soitin mun omalle lääkärille joka on mielenterveyden erikoislääkäri😞 soitin sille ja pyysin saada lähetteen hoitoon pelkäsin omaa tilannettani sanoi vain että…
Moikka kaikille. Ajattelin että täällä voisi purkaa tunteitaan ja pahaa oloaan joten here it goes… Olen 28v sinkkumies. Mulla on työpaikka, omistusasunto, kavereita.. Eli kaikki pitäis olla päällisin puolin kunnossa? Mutta näin ei ole. Olen kaiken keskellä toivottoman yksinäinen. En ole kunnolla seurustellut koskaan (lukuunottamatta lyhyitä suhteen alkuja jotka aina…
Kuulostaa aika kamalalta, ettei sinua oteta todesta mielenterveystoimistossa. Itse asiassa kuulosta aivan hirveältä. Sinä voisit tehdä valituksen hoitovirheestä. Onhan tuo jo vastoin lakia, että jätetään noin hoitamatta. Koita jaksaa! Tsemppiä!
haluaisin kuulla mielipiteitä tästä: parisuhteeni päättyi muutama viikko sitten, ja olo on ollu todella huono. Tilannetta pahentaa läheisten ihmisten vähyys, paikkakunnallani on vain yksi todellinen ystävä, kenelle jutella, eikä hänkään ole aina tavoitettavissa. Entinen parisuhde on eron kynnyksellä luvannut olla avuksi kaikella mahdollisella tavalla, niin henkisesti kuin käytännön asioissa. Hän…
miten pärjään tai luovutanko?miehen 2lasta jotka ovat jo nuoriso eivät ole puhuneet minulle koko seurustelun ajan 2,5v mitään.jos itse olen yrittänyt puhua niin saan vastaukseksi epämääräistä piiipitystä ja pakenevat paikalta.sitten mies syyttää minua että en rakasta hänen lapsiaan.en halua yksin puhelua haluan kommunikointia.koko suhde on outo.mies harrastaa henkistä väkivaltaa minuun.mykkäkoulua,salailua,epäluottamusta,mitätöintiä.hän…
Minulla on tälläinen tilitystarina nyt pursuamassa. Jostakin syystä en ole hakeutunut/hakenut mistään mitään tukea ongelmiini, mutta nyt ajattelin sieluani keventää. Silti ahdistaa tämän esillepano, kun pelko tunnistamisesta tulee aika vahvasti mieleen. Elin nuoruuteni perheessä jossa tajusin vasta myöhään mädän kohdan olevan perheen isä. Hänelle ei ole diagnoosia tehty mistään kliinisesti,…
Sillä äitini oli 2kk sairaalassa virtsatietulehduksen vuoksi, lopulta annettiin monikirjoista amtibioottia sillä ei tiedettyä mikä häntä vaivaa, samalla häntä kuntoutettiin ja juuri ennen ”sydän halvausta” hän käveli yksin omin avuin kunnolla, ja oli enään päivistä kiinni ettei häntä oltaisi kotiutettu sillä hänelle tuotiin jo mukaan valmiiksi kotiin vietäväksi oma alusastia…
Mulla on ollut masennusta, ailahtelevia tunteita jo teini-iästä lähtien ja kävin jo tuolloin psykiatrilla. Siellä vaan juteltiin, eikä oikeestaan pahemmin käsitelty, että mikä mua todella vaivaa. Siis elämä on siitä mennyt kuin höyhenellä, jota tuuli vie eteenpäin. Nykyään olen 26-vuotias. Minulla on todettu rajatila. Oikeastaan en edes tiedä, mikä se…