Katsaus eri keskustelupalstoille ihmetyttää

Katsaus eri keskustelupalstoille ihmetyttää

Käyttäjä Syyskaunosilmä aloittanut aikaan 27.12.2008 klo 21:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Syyskaunosilmä kirjoittanut 27.12.2008 klo 21:43

Hei vaan ja kaikille hyvää joulua,

Kun oli tässä aikaa istua koneella ja surffailla, kävin lukemassa joitakin palstoja. Sellainen yleiskatsaus antoi hieman kurjan vaikutelman, josta haluaisin saada kommentteja täällä tukinetissä.

Oletko sinä kirjoittanut muualle kuin tänne? Jos et, niin miksi?

Olen tällä foorumilla kirjoitellessani kokenut ihmiset aidoiksi ja palautteissaan vastuuntuntoisiksi. Itse en ole saanut mitään todella ikävää palautetta, eikä mitään kiusantekoa ole ollut.

Joillakin nimeltä mainitsemattomilla foorumeilla näkyy kuitenkin olevan aika roisia käytöstä ja tuntuu pahalta, kun on ihmisiä, jotka haluavat lyödä lyötyä, provosoida ja olla törkeitä ihan vaan siitä ilosta, että saavat siitä jotain kiksejä itselleen.

En tiedä, miten yleisesti ottaen valvonta tapahtuu, mutta joissakin paikoissa saa näköjään sanoa ihan mitä vaan. Kai se sitten on sitä sananvapautta, vastuuntuntoa se ei ainakaan ole. Kiitos siitä ylläpitäjille, että täällä sellaista törkeilyä ei ole.🙂👍

Käyttäjä Kirunaali kirjoittanut 31.12.2008 klo 20:22

Hei
Kommentoin tätäkin kohtaa, vaikka en ole muilla keskustelupalstoilla ollutkaan. Nehän ovat tietääkseni livekeskusteluja suurin osa, eli täällähän ei palaute toisilta tule samantien.

Tällaisella sivulla koen kuitenkin hyväksi, että pidetään silmällä jokaista kirjoitusta ja kai nuo ylläpitäjät muokkaavat tekstiä tai poistavat koko käyttäjän toviksi, niinkuin ohjeesta luin.

Täällä on kuitenkin kaikki kirjoittajat tavalla tai toisella herkkiä ja rikki revittyjä kuka mitenkin, eikä tänne kaivattaisi viisastelevia tärkeilijöitä, jotka kuvittelevat olevansa täydellisiä. En itse viitsisi vaivautua lainkaan sille tasolle, että käyttäisin kallista aikaani haukkumalla toisia chateissa ja muissa keskustelufoorumeissa.

Toisaalta livekeskustelua, tässä ja nyt kaivattaisiin täälläkin varmaan enemmän. Jos on oikein paha olla, saisi heti muilta palautetta ja keskustelua syntyisi juohevasti, eikä tarvitsisi odotella seuraavaan päivään.
Mutta kaikkea ei voi saada ja olen tyytyväinen itse näinkin.

Mukavaa alkavaa vuotta kaikille lukijoille !!🙂🌻

Käyttäjä Jatuli kirjoittanut 10.01.2009 klo 11:01

Olen tukiasema netissä myös kirjoitellut ja siellä on voinut valita mitä lukee ja mihin vastaa. Muutama vuosi sitten en onneksi ollut tällaisessa mukana, en olisi kestänyt kaikenlaisia vastauksia. Lääkäri kun sanoi, että minulta puuttuu suojaverkko ympäriltä millä suodattaa ilkeys pois ja kaikki paha koski siten ihan fyysisestikin. Kannattaa ensin kehitellä ympärilleen suojaa ja eheyttä, ettei säry vain lisää. Tosin täällä on aika turvallista, mutta ei kaikki silti ole terveellistä. Eikä edes edistä terveyttä.
Vajavaisia ihmisiä kun ollaan, itse ainakin olen aika herkkä itsekin päästämään ulos aika ilkeitäkin huomautuksia jos ei joku minua ymmärrä. Siitä saan sitten lisää ahdistusta kun koen olevani paha ja ilkeä puolustuskyvyttömälle ihmiselle. Täällä voi kirjoittamisen hallita, mutta livenä suusta tulee joskus sanoja joita katuu, niitä ei voi deletellä poistaa, jospa voiskin.

Käyttäjä Marina7 kirjoittanut 10.01.2009 klo 17:47

Koetan vastata aloittajan kysymyksiin:

Olen kirjoitanut muutamilla sivustoilla. Täällä en pitkään aikaan. Millään sivustolla en koe tulevani kunnolla kuulluksi☹️. Ehkä en ole jaksanut olla riittävän kauaa ketjuissa, ehkä olen liian avoin... Kaipaisin jotain sitoutuneisuutta, mutta se lienee turha toive.

Ilmeisesti koemme eri tavalla aitoutta ja vastuuntuntoisuutta. Minulle ikävintä on, kun ketjuun ei kukaan enää kirjoita oman tekstini jälkeen.😞 Sitä suuresti ihmettelen.😑❓

Minustakin on hyvä🙂🌻, että täällä on ylläpito, vaikkakin kirjoitusten esiintulon viive on joskus kärsivällisyyttä koettelevaa.

Käyttäjä angergo kirjoittanut 11.01.2009 klo 11:55

Vastaanpa nyt täälläkin sinun kirjoitukseesi, tai oikeastaan aloittajan.
Minä olen joskus kirjoittanut tukiasemalle, en chattiin, vaan sinne palstalle, sieltä kyllä voi saada pahastikin kuraa päälleen. Herkästi siellä tulee riitoja ja kinastelua, haukutaan muita ym.
Sekin voi tietysti olla joillekin tervehdyttävää että uskaltaa riidellä, sitä en itse oikein uskallakaan, mutta jos suuressa hädässä kirjoitan jonnekin ja pyydän apua, en kestäisi sitä että muut rupeavat esim riitelemään keskenään siitä mitä ja miten sitä apua pitäisi tarjota, syttyy täysi sota.
Minä en ole vieläkään, vaikka netin kanssa touhuankin paljon, uskaltanut luottaa siihen että anonyyminä voi käyttäytyi ihan miten vaan, aina on kuitenkin tunnistamisen pelko, ja se että on iskostettu jo lapsuudessa niitä käyttäytymissääntöjä.
Aika paljon täytyy tapahtua että rupean esim haukkumaan ja haistattelemaan, mitä joillakin keskustelupalstoilla saattaa saada silmilleen.
Tämä tukinet on mielestäni tosi asiallinen ja hyvä palsta, täällä samat nimimerkit kirjoittavat paljon, ja kun on noita live-ryhmiä, sielläkin nämä nimimerkit usein mukana, kyllä siinä tulee tunne että ollaan jollakin tasolla tuttavia, opitaan tietämään miltä toisista tuntuu ja autetaan toinen toistamme.

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 11.01.2009 klo 12:31

Hei,

Itse en ole varsinaisesti muualla kirjoitellut, mutta googlasin muutaman keskusteluaiheen (esim. nalkuttaminen) ja voi hyvänen aika! Päädyin erilaisiin viestiketjuihin eri keskustelupalstoilla. Millaista aggressiivista ja toista halventavaa tekstiä - täysin spotaania, jota kukaan ei kasvokkain toiselle sanoisi. Harkitsematonta ja pikaistuksissa ilmeisesti kirjoitetettua - joka ei tosiaankaan johda yhtään mihinkään.

Täällä olen ilokseni huomannut, että jotkut ovat kyenneet tukemaan toisia ihan konkreettisillakin neuvoilla ja tietenkin jo tuo toisen tsemppaaminen on tärkeää - se, että tulee kuulluksi. Taitaa kuitenkin olla niin, että kun oma akuutti ongelma on jotenkin järjestyksessä, poistutaan täältäkin. Itse käyn katsomassa ja lukemassa mitä muille kuuluu ja ottamassa opikseni.

Oma tukihenkilöpalvelu on ollut myös aivan loistava.

Totta on tuo mitä sanottiin tuosta viiveestä, mutta toisaalta tuo ennakkotarkistus estää turhan sekoilun ja henkilön itsensä kannalta liian tarkkojen tietojen esiin tuomisen.🙂🌻

Käyttäjä Aliisa36 kirjoittanut 12.01.2009 klo 02:25

Mä itse olen kovasti hegessä mukana, mutta tällä hetkellä on jotenkin hirveästi jaksa keskittyä vastausten kirjoittamiseen. Olen jotenkin nyt niin rikki ja vetäytynyt kuoreeni. Toisaalta ehkäpä pieni vuorovaikutteisuuteen pakottautuminen niin tällä palsatalla kuin muutenkin tekisi hyvää. Suren kun en tänäänkään jaksanut lähteä moikkaamaan erästä mulle hyvin läheistä ihmistä. ☹️ Masennus on kamala sairaus se etäännyttää muista ihmisitä. Mä oon lisäksi huomannut että musta on tullut niin karsean negatiivisesti ajatteleva ihminen että loukkaannun nykyisin ihan vähästäkin. Välillä sitä ihan hätkähtää omia ajatuksia. Vielä kun vietän aikaa yksinäni niin tulen oikein vatvoneeksi negatiivisia ajatuksia. Mun on myös vaikea keskittyä mihinkään. Ajattelin just että jos mun olo ei parane yhtään ja unirytmi pysyy näin sekaisin mun on pakko pyytää lähetettä osastolle. En halua enää olla näin huonossa kunnossa. Sori tästä tulikin melkoinen vuodatus. Mutta ajattelin vaan sanoa että moni varmasti ei aina jaksa vastata vaikka haluaisikin. Mukavaa että olet löytänyt tiesi tänne. 🙂🌻 Vertaistuki on todella tärkeää.

Käyttäjä sososad kirjoittanut 08.02.2009 klo 11:50

Hei vaan kaikille🙂
Minäkin olen vasta löytänyt tämän tukinetin ja olen kovin tyytyväinen että tänne voi kirjoitella tuntemuksiaan.Oma tukihenkilö on hieno juttu ja vaikka vastauksia joutuu vähän odottelemaan niin kun sen tietää että se on tulossa niin sitä jotenkin jaksaa odottaa. Muista keskusteluryhmistä en tiedä mitään sillä olen aivan vihreä näissä tietokone asioissa. tämä on minun 3kk:tta sitten kuolleen poikani kone ja vasta opettelen . Kai sitä käyttämällä ja etsimällä jotain tässä oppii. Sen voin tässä kyllä sanoa että tämä on tosi tärkeä kanava purkaa tuntojani sillä jaksamiseni on vähän huonossa hapessa tällä hetkellä . Voimia kaikille
☹️

T:sososad🙂🌻