Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Lueskelin juuri ketjut ”Ajatuksia kuntoutumisesta”, ja täytyy sanoa että olen totaalisesti eri mieltä kirjoittajan kanssa. Miten voi olla mahdollista, että niin suunnattomasti rahaa ja muita resursseja käytetään noin hyödyttömään ja triviaaliin toimintaan? On kursseja, päivätoimintaa, työtoimintaa, koulutusta, ryhmiä ja valmennusta. Ja mihin tämä tähtää? Siihen, että mielenterveysongelmainen hyväksyy ongelmansa ja…
Olen juuri saanut tietää sairastavani maanis-depressiivistä sairautta eli toisella nimellä bipolaarinen mielialahäiriö. ☹️ onko kellään kokemusta millainen tämä tauti on ja mit’ tuleman pitä, että pystynkö edelleen pysymään täyspainoisena työelämässä ja onko lääkitykset miten haitallisia elimistölle? Psykiatri teki tuon diagnoosin kun minulla on nyt olu useamman kuukauden ajan että mieleialat…
En tiedä, onko tämä oikea foorumi tälläiselle keskustelulle, mutta on tässä kyse kuitenkin aikuisen elämästä ja sitä suuresti haittavasta asiasta. Olen sairastunut noin kaksi vuotta sitten psykoottiseen masennukseen. Sairastuessani oli elämässäni suuria muutoksia: lapsen syntymä, työpaikan vaihto, asunnon ostaminen, naimisiin meno… Olen aina ollut mustasukkainen vaimolleni hänen entisistä poikaystävistään. Tuolloin…
HEI! Kyselenpä taas teidän kokemuksia… Eli tällä kertaa seurakunnan järjestämästä terapiasta, keskusteluryhmistä, sielunhoitjan tai papin kanssa keskusteluista?? Mä itse koin erittäin hyväksi päiväsairaalassa papin ryhmän (se taisikin olla ainoa hyvä juttu siellä). Ja joskus kun olin sairaalassa, siis leikkauksessa, ei psyk.osasto, siellä tuntui hyvältä jutella sairaalasielunhoitajan kans. Se auttoi jaksamaan,…
Miten pärjäätte sen kanssa? Mikä on lääkityksenne? ym……. Itelle ei tunnu löytyvän sopivaa lääkitystä, ja oon masentunut enimmäkseen. Lääkitys Seroquel 250 mg ja tarvittaessa 25 mg *? ahdistukseen efexor 225 mg abilify 12,25 mg buspar 25 mg Opamox 15 mg 1-6kpl tenox 20mg 1-2 nukkumiseen
survailu
2Olen surua kohta monta kuukautta kan tanut miten vielä jatkaisin Onko ketään surua kantavaa toista joka lähestyisi näiin??????😭😭
Minä olen 27-vuotias ja Yksin. Minulla ei ole yhtäkään kaveria, en ole koskaan edes suudellut ketään, viimeisen vuoden aikana olen tavannut yhden ihmisen (netin kautta ja siitä ei kuulunut sen jälkeen enää mitään), en tiedä miten voin koskaan saada kaverin edes. En saa enää edes nettikavereita. Kaikki tuntuu täysin turhalle.…
Hei, Olen ollut keskivaikean masennuksen takia sairauslomalla kohta vuoden ja olen jättänyt Kelaan hakemuksen työkyvyttömyyseläkettä varten maaliskuussa. Psykiatri on kirjoittanut minulle sairauslomaa marraskuun loppuun saakka ja Kelan korvaukset loppuvat tämän kuun lopussa. Kauanko työkyvyttömyyshakemuksen käsittely yleensä kestää Kelassa. Minulle sanottiin n. kaksi kuukautta. Jos päätöstä ei tule ennen tämän kuun…
Allekirjoittaisin Syyskaunosilmän sanomiset myös. Olin itsekkin tuossa tilanteessa joskus. Ajattelin joutuvani olemaan yksin ikuisesti, koska kukaan ei halunnut minua. Ongelma taisi olla kohdallani juurikin siinä, että en itse rakastanut tai hyväksynyt itseäni sellaisena, että minussa olisi ollut myös jotain ulospäin suuntautuvaa, sellaista johon tuo etsimäni rakkaus voisi tarttua ja ihastua.…
kertoisiko joku minkälaista lääkitystä maanis-depressioon muut käyttää… itellä tuo lääkitys mut minkälaisia lääkityksiä muilla on efexor 300mg serogue depot 2x300mg seroguel 6x100mg levotzin 3x50mg absenor 3x500mg atarax 250mg kova lääkitys on että pystyn elämään normaalia elämää ihminen joka ei tiedä, että syön lääkkeitä, tulee juttusille niin ei huomaa että olen…