Aikuisen elämää

36 minuuttia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4569
Käyttäjä jrj08 aloittanut aikaan 03.02.2009 klo 15:30 kohteessa Aikuisen elämää

Arjen toiminta ja tavoitteet oman voinnin edistämisessä Oman voinnin parantamisessa on tärkeää, että saa arkeen toimintaa. Toiminta voi olla kaupassa käyntiä, liikuntaa, kyläilyä, päivän lehden lukemista jne. Yhtä tärkeää on, että osaa arvostaa näitä pieniä tekemisiä ja ne tuntuvat hyviltä. On helppoa verrata muihin itseään, ”kaikkihan käyvät kaupassa tai ”kaikkihan…

Käyttäjä Tiriac aloittanut aikaan 25.01.2009 klo 16:34 kohteessa Aikuisen elämää

Ajattelin tänne vähän purata taas vaihteeksi ajatuksiani. Olen aikuinen, ex-syömishäiriöinen. En käy töissä, yritän opiskella, mutta se ei suju. Mikään en suju, raha ei riitä, ahmin, oksennan, paastoon. Olen yrittäny saaha töitä, mutta ei natsaa. Ketuttaa ja oon niin yksin. Siivouskaan ei suju. Masentunut jo vuodesta 2002. Miten saisin elämäni…

Käyttäjä koiraneito aloittanut aikaan 21.07.2008 klo 18:29 kohteessa Aikuisen elämää

Koin tuossa muutama päivä sitten erittäin ikävän asian omalla kohdallani: minun tuntema mies pakotti minut yhdyntään kanssaan vaikka sanoin monta kertaa ei ja että en ollut vielä valmis. Olisin halunnut tutustua rauhassa mutta ei, hän ei voinut ymmärtää sitä ja alkoi vaan vetämään vaatteita pois päältäni ja teki temppunsa. Seuraavana…

Käyttäjä ampiainen aloittanut aikaan 22.01.2009 klo 13:27 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa! Olen 25-vuotias nainen, juuri osa-aikaisena työt aloittanut. Työskentelen valvontatehtävissä. Ensi viikolla pitäisi mennä ylä-asteelle (jossa myös itse olin) tekemään valvontatyötä, ja sekö pelottaa ja ahdistaa.. Silloin, kun ite olin ylä-asteella minulla oli kauheita paniikkihäiriöitä ja sosiaalisten tilanteiden pelkoja, ja ne alkoivat juuri ylä-aste ikäisenä. Ylä-asteelta ei ole paljon hyviä…

Käyttäjä Jasse aloittanut aikaan 26.01.2009 klo 00:35 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Tuntuu toisaalta aika tyhmältä kirjoittaa tänne näin pienestä asiasta – olisi vain mukava kuulla näkemyksiänne, kuinka toimia. Ja olenko aivan idiootti, kun asia vaivaa…. Kyse on ystäväpariskuntamme miehestä (ovat eronneet n. 2v. sitten ja mies on tosi katkera naiselle, joka on alunperin ollut ensin sekä mieheni että minun ystäväni),…

Käyttäjä jännittäjä aloittanut aikaan 05.11.2007 klo 19:52 kohteessa Aikuisen elämää

Kyselisin onko kellään samanlaisia tunteita,kuin minulla? Yritän kertoa elämästäni suht.koht lyhyesti.Sairustuin seitsemän vuotta masennukseen,paniikkihäiriöön ja lisäksi kärsin vahvasta jännittämisestä.Aloitin terapian ja lääkityksen.Masennukseni syiksi on ajateltu perinnöllisyysttä,huonoa itseluottamustani,joka osin johtui koulukiusaamisestani. Koen,että masennus ja jännitys kulkevat käsi kädessä. Olen syönyt sopivaa lääkettä noin.neljä-viisi vuotta.Jaksottain menee paremmin.Jännityksen ja masennuksen takia olen keskeyttänyt…

Käyttäjä jrj08 aloittanut aikaan 26.01.2009 klo 13:51 kohteessa Aikuisen elämää

Kuntoutumista tukevia palveluita Kuntotutumista ei tarvitse tehdä yksin. On olemassa paljon palveluja, joita voi hyödyntää omassa kuntoutumisessaan. Ikävä kyllä nämä palvelut ovat vähän tunnettuja ja kuntoutujat ohjautuvat hyvin sattumanvaraisesti näihin palveluihin. Useat näistä palveluista ovat kolmannen sektorin tarjoamia. Palvelut liittyvät usein johonkin projektiin. Julkisen sektorin (esim.hoitotaho) on vaikea seurata, mikä…

Käyttäjä aloittanut aikaan 20.01.2009 klo 14:12 kohteessa Aikuisen elämää

Tarkoitan lähinnä mielenterveyttä, en fyysistä terveyttä. Minulta on nyt loppunut kaikki kuntoutus ja lääkitys sun muut höpinät ja virallisesti olen kai nyt päästäni terve. Olen sitä viimeksi ollut kuusi vuotta sitten. Minun mielialani vaihtelevat kuitenkin aika paljon, yksi hetki naurattaa, toinen itkettää. Mikä määrä on normaalia? Miten normaalius eroaa hulluudesta?…

Käyttäjä jrj08 aloittanut aikaan 20.01.2009 klo 09:02 kohteessa Aikuisen elämää

Kokemukseni mukaan kuntoutumisessa on hyvä olla tavoite. Seuraavassa kirjoituksessa on yksi muoto tavoitteesta. Siinä on paljon esimerkkejä opiskelusta ja työtekemisestä, mutta sopii kaikille, jotka haluavat mielekkään elämän. Harrastukset ja vapaaehtoistyö ovat erittäin tärkeitä nekin. Kuntoutumisen kolme haastetta Kuntoutuminen voidaan jakaa kolmeen osioon 1. oireiden hallinta 2. itsensä hyväksyminen 3. sosiaalisuus.…

Käyttäjä memmu80 aloittanut aikaan 09.01.2009 klo 11:36 kohteessa Aikuisen elämää

Tunnen itseni tosi yksinäiseksi ja masentavaksi.On aika paljon auttanut,kun tietää et en ole ainoa,kuka kärsii myös masennuksesta.Nämä sivut ovat hiukan auttaneet ainakin itseäni ja luulen myös et muitakin(toivottavasti).En oikein taida kunnolla tätä ohjelmaa,täsä netissä,mut yritän olla mukana.Olen paljon alkanut erakoimaan,sen tähden kun tämä masennus tulee.En oikein pysty olemaan kenenkään kanssa…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: