apua mistä? en jaksa enää työttömyyttä, talousahdinko, rahahuoltet, häätö

apua mistä? en jaksa enää työttömyyttä, talousahdinko, rahahuoltet, häätö

Käyttäjä piipeM aloittanut aikaan 03.04.2009 klo 23:24 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä piipeM kirjoittanut 03.04.2009 klo 23:24

Mistä apua? Sain kirjeen että vuokra sopimuksemme puretaan asunto pitää olla
tyhjänä 1.5 maksamattomien vuokrien takia. Mistä apua? Joudunko asunnottomaksi.
mistä saada rahaa takuu vuokraan kun luottohäiriö merkintä. En jaksa enää.. En tiedä
mitä tekisin tuntuu kuin olisin elämäni lopussa olen alkanut miettiä olisi parempi vain
poistua tästä elämästä taivaaseen saisinko siellä rauhan. En jaksa enää työttömyyttä,
talous ahdinkoa ja sairauttani. Auttakaa. Mistä apua? Avustus järjestöjä mistä löytää?
😭😯🗯️😯🗯️😯🗯️

Käyttäjä taikku79 kirjoittanut 05.04.2009 klo 21:24

MOI! Kyllä sinä selviät, meillä on ollut samanlainen tilanne joskus, kun en jaksanut huolehtia mistään. Mene käymään sosiaalitoimistossa ja kysy neuvoa. Toinen vaihtoehto mikä on meitä auttanut, on seurakunnan diakoniatyöntekijä. Kynnys voi molempiin olla korkea, mutta noin pahassa tilanteessa ei muu auta. Älä syyllistä itseäsi, niinkuin minä tein. Tietenkin vuokrat on maksettava ja hoidettava ajallaan, mutta silloin kun niin ei jaksa tehdä, on ihminen jostakin syystä avun tarpeessa. Meitä on Suomessa paljon, jotka ovat hakeneet apua ja saaneetkin sitä.
Varaa myös aika kuntasi velkaneuvojalle. Sinne on yleensä pitkät jonot, mikä kertoo myös siitä ettet ole yksin taakkasi kanssa. Juttele ystäviesi ja sukulaistesi, kenen tahansa läheisen ihmisen kanssa. Ei se ole heikkoutta jos apua ja neuvoja pyytää.
Meidän tilanne on oikeastaan yhtä huono edelleen. Olen oppinut että hoidan sen minkä jaksan, eli pidän omat luottotietoni kunnossa, kun merkinnän olen saanut sieltä poistettua. Maksan vain omalla nimelläni tulevat laskut, vaikka varmaan mieheni kaikki velat joskus tulevatkin minun hoidettavakseni. Nyt en jaksa niistä ottaa stressiä.
Pystytkö soittamaan vuokranantajallesi ja sopimaan vuokrien maksamisesta pienemmissä erissä?
Kirjoittelethan tänne kuulumisiasi...

Käyttäjä evakko kirjoittanut 16.04.2009 klo 12:27

samassa jamassa täälläkin menty jo monta vuotta.

kämppä vielä alla, luottotiedotkin vielä tänään jäljellä. tiukoilla vedetään. Ei jaksaisi enään. sairastuminen tuhosi elämän ja talouden täysin.

Kuolemaa mietin ja miettinyt pitkään eikä se pelota ajatuksena lainkaan. Ehkä kohdallani kaikki se mitä tarpeen oli on eletty. Itseasiassa se vapauttaminen elämästä on helpottanut oloa, ei tarvitse enään jaksaa.

Käyttäjä piipeM kirjoittanut 31.05.2009 klo 23:45

elämämme mureni lisää. Saimme asunnostamme häädön ja jouduimme muuttamaan. Jouduimme laittamaan kaikki rahat vuokra takuuteen ja laskut jäi maksamatta. Luottotiedot ovat menneet ja samassa terveys. Sain lääkäriltä diagnoosin sairastan lihassairautta ja edessä voi tulevaisuudessa olla työkyvyttömyys. Mistä apua? Mitä tukea voin saada kun olen niin kipeä? Mistä apua?? En jaksa enää. Olen miettinyt elämästäni luopumista ainaista raha ongelmia, taloushuolia ja kipuja. En pääse hetkeksikään eroon kivuista. Itken kun kävelen itken joka yö. En jaksa enää. Mistä mieltä nousta huomenna? Tuntuu kuin elämän halua olisi lähtenyt pois. Aina vain samaa. Mistä olette saanut apua? Onko kokemuksia takuu säätiöstä?

Käyttäjä Lumina~ kirjoittanut 02.06.2009 klo 00:12

Hei! Kyllä sinä apua löydät, varaa samantien terveyskeskuslääkärille aika ja hän voi ohjata sut eteenpäin esim psykologille. Ongelmien jakaminen ammatti-ihmisen kanssa keventää taakkaa. Velkaneuvojalle myös aikaa varaamaan pikimmiten, kyllä sinä selviät vaikka nyt tuntuu vaikealta. Huolehdit nyt vuokrasta ja muista pakollisista menoista, muut laskut jätät yksinkertaisesti maksamatta jos siihen ei varaa ole. Näin neuvoivat minua velkaneuvojalla, kun pääsen töihin haetaan minulle sosiaalinen luotto eli maksavat kaikki velkani kerralla pois ja lyhennän heille vaan sitä yhtä lainaa, kyllä ne asiat siitä suttaantuu. Hengitä syvään ja usko että asiat muuttuvat. Voimia paljon.🙂🌻