Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Minulla syöpää sairasta omainen haluaisin tukea keskustella jos joku samassatilassa oleva huomaa vastaa!!!!😭😭
Viimeiset kymmenen vuotta olen kärsinyt toistuvista masennuskausista. Olen aina tiennyt, että kaikki ei varmaan ole ihan hyvin, mutta kun hyvä päivä koitti en jaksanut asialle tehdä mitään.Viime keväänä tilanne paheni niin pahaksi että aloin pelätä tekeväni itselleni jotain ja viimein sain haettua apua.Todettiin keski-vaikea masennus, joka on toistuvaa lajiketta.Sain lääkkeitä…
Kohta se taas on vuoden kauhein ja mukavin päivä. Yksi äiti makaa itsarin tehneenä haudassa. Toiselle äidilleni pitäisin kehittää joku lahja. Vuodet ne käy yhä vaikeammiksi Taas minä toivon etten olisi suostunut adoptioon, nyt voisi rauhassa surra hautausmaalla. Taas minä toivon ettei itsemurhan tehnyt äitini olisi koskaan edes ollut äitini.…
Kevät on menossa, pian on kesä. Luonto herää eloon, arska paistaa ja linnut laulaa. Kuitenkin olen kovin väsynyt ja ahdistus on luonani vieraana. En jaksa innostua kovin monesta asiasta, kaikki on pakkopullaa. Kuitenkin on jaksettava eteenpäin. Välillä sitä miettii, onko tässä elämässä mitään itua. Itsemurha on mielessä, mutta en haluasi…
Viuh. Mä oon aika kauan ollu tän syömishäiriöni kanssa liikenteessä. Pari kuukautta sitten kun masennuin siitä ja muusta tosi pahasti olin rohkea ja rotan söin, ja menin lääkäriin. Se oli kyllä todella mukava nainen, juteltiin, hän antoi suoran numeronsa ja määräsi cipralexejä plus antoi unensaamislääkkeitä. Se helpotti tosi kovasti sillon…
Olen sairastanut 15-vuotiaana bulimian. Olin nuori ja halusin laihtua nopeasti, vaikka en ollut lihava. Sitä kesti silloin ½-vuotta. Kävin koulun terveydenhoitajalla punnituksessa ja keskustelemassa. Selvisin siitä aika helpolla, vaikka silloin se tuntui todella muulta. Olen nyt muutaman kuukauden ajan kärsinyt jostain syömishäiriöstä. Ahmin n. 1 x vk:ssa. muut ajat paastoan.…
Sitä kun on sorrettu pienestä lähtien omassa perheessä, ei itsetunnon alkeet voi olla kovin rakentavia. Mua on uhkailtu, hakattu… niin paljon kaikkea pahaa. En koskaan kokenut olevani rakastettu, hyväksytty tai millään tavoin hyvä ihminen. Tutuksi tuli nimet: saatanan käytyri, perkeleen apulainen, saatanan… tätäkin listaa voi pidentää vaikka kuinka paljon. Miten…
Velkoja on kertynyt monta tuhatta, omaa tyhmyyttäni. Ja nyt olen liemessä niiden kanssa, kun mies on työttömänä ja joudun yksin kustantaa kaiken…Pankista kysyin järjestelylainaa mutten saanut. Ja nyt pelkään että menetän vielä luottotietoni. Tietääkö joku sosiaalisesta luototuksesta? Onko siihen jokin tuloraja😑❓ Se taitaa olla viimeinen oljenkorteni tästä ahdingosta
Halusin aloittaa uuden ketjun aiheesta, kun en toista löytänyt. Haluaisin keskustella muiden työttömien tai muuten pois työstä olevien kanssa. Mitä ajatuksia tai tunteita se herättää? Itselläni loppui juuri vajaan vuoden sairausloma ja nyt olen työtön. En palaa entiseen työhöni, sillä en kertakaikkiaan enää viihdy siellä. Olen vaihtamassa kokonaan alaa ja…
Asun kuntoutuskodissa, kymmenen muun ihmisen kanssa. Paikka on viihtyisä ja tekemistä on järjestetty usein. Kuitenkin tunnen itseni kovin yksinäiseksi. Puhun jonkun verran muiden asukkaiden kanssa, mutta keskustelu on kovin pinnallista. En voi puhua ongelmistani. Hoitajien kanssa voi keskustella, mutta he eivät ala pitämään ”terapeuttisia” meetinkejä. Olen nyt onneksi saanut keskusteltua…