Pois omasta kodista

Pois omasta kodista

Käyttäjä nettityttö aloittanut aikaan 18.06.2009 klo 18:09 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä nettityttö kirjoittanut 18.06.2009 klo 18:09

Olen juuri sairaalassa, vielä viikkon verran. Tunnen oloni siellä turvallisemmaksi kuin kotona. Se saa mut miettimään, tarvitsenko tosiaan tuettua asumista. Asun nyt jo tuetussa, mutta sen antama tuki ei kanna mua.

Jännittää mennä kotiin perjantaina. Luultavasti hoitajat ovat tehneet tuon päätöksen jo sijastani, että joudunko muuttamaan pois kodistani . Pelottaa kohdata omahoitajani, olemme puhelleet puhelimessa ja kohtelu on ollut kovin tylyä. Mitä tapahtuu, milloin tapahtuu, miten tapahtuu..? Tunnen etten voi enää vaikuttaa tilanteen kulkuun.

Elämä on kovin raskasta. En tiedä miten voin todellakin vaikuttaa enää lähitulevaisuuteenkaan. Tuntuu kuin jyrättäisiin alle. Itse ole aiheuttanut tilanteeni. Olen ottanut lääkeyliannoksia, ollut muutenkin itsetuhoinen… Niin paljon pahaa.

Onko muilla mitenkään samanlaista kokemusta? 🤔

Käyttäjä tew kirjoittanut 22.06.2009 klo 14:38

Ymmärrän hyvin sen tunteen, kun ei itse ole minkäänlaisessa kontrollissa oman elämänsä suhteen. Se jos mikä saa olon masentuneeksi, kun muut sanelevat, että tänne sinä menet ja siellä myös mätänet - ihan oman turvallisuutesi vuoksi. Toisaalta sinä olet luultavasti oma itsesi ongelmineen ja iloineen, joten siinä mielessä olet ainakin rehellinen muille ja itsellesi. Mielummin on se mitä on, eikä yritä sosiaalisen hyväksynnän vuoksi teeskennellä tervettä ja näin päästä kaikesta avusta "eroon." Minä tein tämän virheen ja nyt minä maksan siitä, vaikka näennäisessä oman kämpän vapaudessa elänkin.

Kuitenkin ehkä tilanteessasi on ajateltu, että tarkempi kontrolli estää itsetuhoituutesi itseäsi ja potentiaalisesti muita kohtaan. Ei se hyvältä tunnu, mutta kai joskus on otettava näissä hoidoissa kovat piippuun, että paraneminen voisi alkaa. Pelkkää mutuahan tämä arvailu on, mutta kai se tuota logiikkaa noudattaa nykyinen tilanteesi.

Toivottavasti pärjäät näissä elämän myrskyissä.