Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Seksuaalisuuden ja siitä nauttimisenhan pitäisi olla jokaisen ihmisen oikeus, eikö? Entäpä yksinäisten ihmisten, jotka eivät jostain syystä löydä kumppania itselleen? Minä itse olen se ihminen jonka ei ole helppoa löytää itselleen kumppania. Moni on sanonut ettei muka ymmärrä miksi minunlaiseni ihminen on edelleen sinkkuna, ottajia kuulemma luulisi olevan pilvin pimein.…
ja tottahan se kuulemani mukaan on, että kun pääset/joudut työkyvyttömyyseläkkeelle niin sen jälkeen sinua ei tarvitse hoitaa. Eli psykoterapiaani tuskin jatketaan koska en varmaankaan kuntoudu enää työelämään. Entä minun sairauteni hoitaminen? Sitäkö ei tarvitse hoitaa koska olen eläkkeellä??? Onkohan tämmöstä muiden sairauksien kohdalla…😐 Suomihan on hyvinvointivaltio-heh
Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Jaksojen pituudet vaihtelevat niin paljon (viikosta puoleen vuoteen) että kesän avoimen osaston hoitojakson jälkeen luulin olevani tarpeeksi ”terve” elämään elämääni. Hyvän kauden innoittamani muutin Englantiin nannyksi. Ja täällä sitä nyt ollaan kk jälkeen kuilun pohjalla. Unettomat yöt, itku,tunteettomuus, syömättömyys, pelkotilat,eristäytyminen. En usko että saan englannista minkäännäköistä apua,Suomeen…
Tällä hetkellä olen 24- vuotias nainen ja asun pk-seudulla. Minua on kiusattu koko elämäni ajan koulua käydessäni. Minulla oli harvoja kavereita. Luulin että he pysyisivät rinnallani loppuun saakka. Mutta kävikin niin että kaikki viimesetkin kaverit hylkäsivät minut kylmästi juuri ennen ylioppilaskirjotuksia. Olin silloin pieneltä paikkakunnalta eikä toivoa uusista kavereista ollut.…
Hei kaikille! Olen aika uusi täällä,muttei viimeiksikään kun kirjoitin kukaan ei vastannut kirjoitukseeni.Olin vuodeosastolla töissä 3 viikkoa ja olin sairaslomalla ja eilen kävin työterveyslääkärillä ja se sanoi etten voi enää jatkaa tuota työtä,oikea käsi ei kestä ollenkaan rasitusta.Lääkäri kirjoitti lapun etten voi myös jatkossakaan tehdä sellaista työtä missä käsi rasittuu.Sain…
Minulla on leikkauksen jälkeen jäänyt aika iso arpi, sellainen kyljestä lähtee puoleen selkään asti. Vaakatasossa. Kesä varsinkin oli hankalaa mutta nyt se haitta-aste mielessä ei näytä menevän ohi vaikka voikin pukea vaatteita suojaksi. Onko täällä muita joilla on isoja arpia?
sairastin rintasyövän 92 vuonna. vasen rintani poistettiin kokonaan. sain säde sekä sytostaattihoidot. sädehoito poltti jälkjen rintakehäähi joka ei mene pois milloinkaan. noin kolme vuotta sitten tehtiin uusi rinta vatsan lihasta tai rasvasta. leikkaus oli iso ja raskas. luulin kuolevani sen jälkeen. sain kaikki mahdolliset komplikaatiot. haavatulehdus. vitsatietulehdus jne. rintani mäti.…
Ihan niinkuin raha vetää rahaa puoleensa, yksinäisyyskin vetää yksinäisyyttä lähelleen. Olen niin yksin etten enää keksi mitään keinoa rikkoa yksinäisyyden noidankehää. Aion kohta ottaa päikkärit, että jaksan illalla mennä yökerhoon. En vaan enää jaksa uskoa että sielläkään ketään tapaisin, silti sinne menen. Tiedän että kun taas tänään petyn, on yöllä/aamulla…
Avioliittomme on ollut yhtä raahautumista viimeisen vuoden ajan. Miehelläni epäillään kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Mielialat vaihtelevat nykyisin jopa useita kertoja päivässä. Jo pitkän aikaa mieheni on välillä sanonut, että jos joskus jätän hänet, hän tekee itsarin. Hänen elämällään ei ole sen jälkeen mitään merkitystä. Kesällä tuli sitten viimein puheeksi eron mahdollisuus. Sanoin…
Sairastuin jo nuorena syömishäiriöön, blulimiaan. Ystäväni reagoivat oiereilevaan käytökseeni. Edes vanhempani eivät ymmärtäneet silloista tuskaani. Se oli avunhuutoaa jostain paljon vakavemmasta. Pääsin bulimiasta eroon niin ystävien kuin koulun terveydenhoitajan avulla. Elämäni lähti kuitenkin kohti vaikeampaa oirehdintaa, kuten alkoholin ja lääkkeiden sekakäyttöä ja itsemurha yrityksiä. Nyt paljon myöhäisemmällä iällä sama kuvio…