Skitsoaffektiivinen häiriö

Skitsoaffektiivinen häiriö

Käyttäjä Mies75 aloittanut aikaan 25.11.2009 klo 14:11 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Mies75 kirjoittanut 25.11.2009 klo 14:11

Onko täällä ketään muita skitsoaffektiiveja? Kuinka teillä ilmenee tuo sairaus? Minulla todettiin pelkkien lausuntojen perusteella yhdellä lääkärikäynnillä tuo skitsoaffektiivinen häiriö. Jotain skitsopuolen läpilyöntejä löytyy mulle kolmessa psykologisessa testissä, mutta ei mitään selkeää. Itse olen ollut masentunut reilun 2,5 vuotta, viisi vuotta oli sairaita seksuaalisia kysymyksiä vaimoa kohtaan ja aivan epätodellista epäilyä häntä kohtaan. Samaten sain pakkoajatuksiksi, että hänellä on salainen sähköposti ja aloin tutkimnaan sitä riivatunlailla. Kokeilin esim. hotmailissa (sieltä näkee nimellä, onko sähköpostiosoitetta) varmaan sataa eri nimimerkki- ja nimi vaihtoehtoa, eikä se jäänyt pelkkään hotmailiin vaan kävin läpi kaikki mahdolliset sähköpostipalveluntarjoajat. Se oli ihan kipeetä ja todellisuuden taju oli aivan hukassa. Nyt minulla on ollut pakkomielteenä ostaa cd-levyjä, olen laittanut rahaa niihin viimesen puolen vuoden aikana lähes 2000 euroa. Minulle tulee aina kausia (päivä tai pari) että ostan 20-30 cd:tä, eikä hommassa ole mitään suhteellisuuden tajua tai järkeä. Se ostaminen vaan tapahtuu. Muita ongelmia on keskittymniskyvyttömyys (en pysty katseleen telkkaria tai lukeen mitään) ja todella huono muisti. Esim vaimon kanssa keskustelusta ei välttämättä jää sanaakaan mieleen, kun hän kysyy asiaa, etytä ymmärsinkö mitä hän puhui. Saatan olla ihan toisella planeetalla.

Miten muut kokee kyseisen sairauden ja millasilla oireilla? Mulla lääkityksenä zyprexa 20mg, sertralin 100mg ja anafranil 75mg+ temestaa tarvittaessa 4 x pvä.

Käyttäjä Malluvaan kirjoittanut 30.11.2009 klo 02:15

Hei mies75!! Aloitin tohon ylemmäs uuden otsikon pakko-oireisiin liittyen otsikolla "Pakko-oireinen nainen". Käyppä lukemassa sieltä minun tarinani, toivottavasti saat jotain lohtua kun kohtalotovereita löytyy.! Pistin myös viestiä tohon net-tukeen, mutta sieltä ei ole vielä kuulunut mitään. Toivottavasti sieltä saan apua ja neuvoa mistä laittaa parnatumisprosessi käyntiin... Palaillaan asiaan, toivottavasti voidaan vaihtaa ajatuksia jatkossa. Parempaa huomista päin =)