Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Hei, Olen 30+ nainen, kihloissa itseäni vanhemman miehen kanssa, muutama vuosi on yhtä pidetty. Ongelmana on, että menneisyyteni on parisuhteiden osalta vilkas sekä takana on jos jonkinlaista kokeilua ja viipotusta, laillista kaikki tosin. Suhteemme alussa exät ottivat vielä yhteyttä ja mies ei pitänyt siitä lainkaan. En tosin jatkanut yhteydenpitoa, vaan…
Kylmää!
7Tähän ketjuun voi valittaa kaikki ne, jotka ovat saaneet tarpeekseen pakkasesta ja lumesta. 🙂 Ne, jotka vielä eivät ole saaneet tarpeekseen saavat toki myös kertoa, miten mukava ja ihana talvi on ollut. Onhan se mukavaa kun on ollut oikein kunnon talvi, mutta kun asuu vanhassa omakotitalossa niin pakkaset on aiheuttanut…
Mulla on ongelma. Kuten kaikilla täällä jokin on.. Mun ongelmani on päättämättömyys. Kai siihen on jokin diagnoosikin olemassa. Ja mistä se johtuu.. varmaan lapsuudesta ja sen traumoista ja siitä ja tästä. En osaa ostaa vaatetta ilman suurta pohdintaa. Onko se hyvä, tuleeko sitä käytettyä, onko hinta sopiva, onko muualla edullisempi……
Nyt tuntuu pahalta. Kävin esimieheni kanssa kehityskeskustelun, jossa totesi minun olevan kykenemätön johdon assistentin tehtäviin (en kuulemma tarpeeksi itsenäisesti kehitä mitään). Outo keskustelu kaikenkaikkiaan, oli sitä mieltä, että kolmikantakeskustelun kautta voitaisiin katsoa tulisiko minulle uusi toimenkuva ”sihteerin” rutiinitehtävistä. Minun kollegani vaihtuu vuosittain (teemme yhteistyötä jonkun verran), joten kyllä sekin vetää…
Kokeilenpa, jos osaisin tänne nyt kirjoittaa pitkän tauon jälkeen taas omaan ketjuuni. Yksinpuheluahan tästä varmasti tulee, mutta tulkoon. Keskustelen sitten itseni kanssa – puhunhan tätä nykyä hyvinkin usein itsekseni, olen tehnyt sitä oikeastaan aina. Minulla pitäisi olla melkeinpä kaikki hyvin, ihan oikeasti. Vaikka työssäoppimisesta napsahti joulukuun alussa hylätty ja kouluun…
Olen 30+ nainen. Olemme vuosia olleet kihloissa mieheni kanssa. ”Vilkkaan” aikaisemman elämän vuoksi olemme sopineet, ettei pidettäisi yhteyttä exiin ja että rehellisesti kerrotais jos olisi yhteydenottoja, uusi ihastumisia tai vielä pahempaa. Miksi en pysty sanomaan EI kun joku exä ottaa yhteyttä tai joudun tilanteeseen missä tunnen vetovoimaa uuteen henkilöön –…
Olen aina tuntenut itseni joka paikassa ulkopuoliseksi ja nyt tämä tilanne on pahimmillaan nykyisessä työpaikassani. Yritän olla mukana työkavereiden kahvitauko ym keskusteluissa, mutta joka kerta tunnen että olen vain kuin ilmaa heille. Jos istun pöydässä kukaan ei edes katso minuun ja jos aloitan keskustelun jostain asiasta niin siihen en saa…
Löysin itsestäni vähän viittauksia tohon ”maanis-depikseen”.. Viime viikolla kävin sitten omalääkärillä eikä se oikein hirveen vakavasti tainnut ottaa.. No, Haluisin vaan jotain tietoa pikkuhiljaa mikä tätä helvetin pääkoppaa vaivaa! Halusin pari vuotta sitten naimisiin (kesken armeijan) hetken mielijohteesta, sitten piti saada heti perään lapsi. Rakastan vaimoo ja poikaa yli kaiken.…
tarkoituksenani ei ole lannistaa mutta kaikkihan me ihmiset olemme urpoja tavalla tai toisella. Toinen epäonnistuu yhdessä, toinen toisessa. Itse olen sitä mieltä, että yleensä ottaen tuo ”onnistuminen” johtuu vaan siitä, millä lailla toimii kun pettyy. Eli lannistuuko tai pahentaako itse tilannetta. Sinä taidat usein pahentaa itse tilannetta, niin että sellainen…
miten jaksan eteenpäin menetettyäni kaiken irtaimen tulipalossa,eikä ollut vakuutusta. lähdemme nollasta ylöspäin… aineellista puutetta saa toki korjattua ja olemme avustusta saaneetkin, mutta miten selvitä henkisesti tästä eteenpäin?😯🗯️ tulipalosta on nyt 4kk aikaa pahin shokki on ohi ,mutta helppoa ei ole vieläkään… kriisiryhmässä käyty ja kriisityöntekijä soittelee vieläkin ja kysyy jaksamista.käyn…