Paniikkikohtaus

Paniikkikohtaus

Käyttäjä Naano aloittanut aikaan 25.02.2010 klo 23:04 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Naano kirjoittanut 25.02.2010 klo 23:04

Heippa!

Minulla on todettu n. 3 vuotta sitten paniikkihäiriö, johon olen saannut lääkkeet, joita pitäisi ottaa aina kun paniikkikohtaus iskee. Käytin niitä aikani, mutta sitten totesin, että en halua niitä lääkkeitä, ne alkoivat väsyttää ja olosta tuli todella tökerö..

Nykyään kun paniikkikohtaus iskee, tiedostan että se ei ole vaarallista mutta se on silti kamalaa.. Iskee paniikki, tuntuu ettei happea saa, hyperventoilointi, sydän jyskyttää kauheasti, tunne on kun tukehtuisi.. Olen oppinut välttämään tälläisiä tilanteita jolloin paniikkikohtaus iskee. Mutta kuitenkin kun se iskee, menen tupakalle, raikkaaseen ilmaan, myös kävely raittiissa ilmassa helpottaa. Koitan tehdä jotain puuhaa, että saan mieleni muualle, keskityn johonkin kivaan asiaan. Pahimmillaan paniikkikohtaukseni on kestänyt 45min, ja se oli aivan hirveää! Mutta yleensä se on ohitse 10-15 minuutissa kun sen kanssa on oppinut elämään..
Jokainen saa paniikkikohtauksia, näin ainakin lääkäri on minulle sanonut.. Mutta sitten kun ne toistuvat useesti viikossa, kannattaa mennä lääkärille..

Käyttäjä Naano kirjoittanut 26.02.2010 klo 10:00

voi hitto ku taas oon näköjää sählänny.. tää siis kuuluisi viestiketjuun "miten selvittätte paniikkikohtauksesta"