lomautus

lomautus

Käyttäjä Piakristiina aloittanut aikaan 02.03.2010 klo 19:28 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 02.03.2010 klo 19:28

Olen ehkä aikaisemminkin kirjoittanut tänne, koska olen ollut monta kertaa lomautettuna. Taas on lomautus edessä, jos tuo lakko alkaa. Lomautus on minulle vaikea asia, koska joudun paniikkiin ja masennun kun saan lomautuslapun käteeni. Olen yrittänyt henkisesti valmistautua etten alkaisi taas itkemään.
Toisille lomautus on iloinen asia, että pääsevät vähäksi aikaa pois töistä. Minulla on asuntolainaa maksettavana joka kuukausi, siksi säännöllinen palkka on tärkeä. En tiedä kuinka selviän, jos minut lomautetaan. Pahimmassa tapauksessa koko tehdas lopetetaan. Olen etsinyt töitä muualta, mutta ei enää tässä iässä (41 v) ole kovinkaan helppoa löytää uutta työtä. ☹️

Käyttäjä Olga Kippari kirjoittanut 03.03.2010 klo 12:39

Hyvin ikävää että joudut lomautukseen. Harmittaa kun nykyään työsuhteet ovat niin epävarmoja ja se kyllä aiheuttaa taloudellista turvattomuuden tunnetta monille. Voisitko neuvotella pankin kanssa, että jättäisit väliin lomautusajan asuntolainan maksussa ja jatkaisit sitten taas. Minusta sinä olet vielä aika nuori työmarkkinoilla, parhaassa iässä 🙂👍