Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Miksi helvetissä sitä on pakko olla olemassa tässä paskassa elämässä?? Mulla on aina paha olo eikä sille kukaan voi yhtään mitään. Ihan naurettava koko ajatus, että kukaan ulkopuolinen voisi mitään sille, että joku on aina yksin joka ikisen asian kanssa. Olen yrittänyt muuttaa elämääni niin paljon, käynyt terapioissa, syönyt masennuslääkkeitä,…
Olenko sairastunut? Kotonani oleva tavara aiheuttaa minulle paniikkihäiriön. Herään paniikissa joka aamu kun avaan silmäni ja näen kotini tavarat. Kuitenkaan minulla ei ole kamalan paljon tavaraa enkä osta enää mitään uutta. Pitäisikö minun pyytää joku ostava taho kotiini ja antaa heidän viedä kaikki mikä kelpaa ja sitten heittää pois kaikki…
Olen nyt kevään aikana enimmäisen kerran hyväksynyt tosiasian sairastan masennusta. Nyt olen hakeutumassa hoitoon masennuksen vuoksi, mutta se tuntuu olevan hyvin vaikeaa. Tällä hetkelllä tilani on vaikea masennus ja sen vuoksi hoidon saanti takkuaa. Terveyskeskuksessa lääkärit ei halua ottaa vastaan, koska eivät tiedä mitä pitäisi tehdä. Läääkärin suosituksena on hakeutua…
Vaikea edes kirjoittaa. Olen mustassa kuilussa. Tuntuu pahalta. Tuntuu pahalta, että pelkään esittäväni voivani paremmin, kuin oikeasti voin. Välillä kaipaan seuraa ja välillä tuntuu siltä, että voi kun kaikki jättäisivät minut rauhaan. Voi kun ei olisi jotain, josta tarvitsee suoriutua. Väsyttää, enkä osaa kuvata miltä minusta tuntuu. Muutoin kuin, että…
Helppoa ei ole meistä kenelläkään, mutta toivotan mielen rauhaa ja jaksamista kaikille sekä mukavaa jussia! S🙂
Mä olen itkenyt ja itkenyt. Mistä niitä kyyneleitä riittää. Parhaillaan mulla on ahdistuskohtaus päällä. Hengityskin on kuin kalalla kuivalla maalla.😞On niin vaikea hetki. Nukkua tahtoisin, mutta uni ei tule. Otin lääkkeen ahdistukseen. Toivon, että se auttaisi pian. Minä, joka yleensä olen, mitä positiivisin henkilö, olen ihan kipsissä. Mä en kestä.…
Olen 1978 syntynyt nainen, jolla pitäisi olla kaikki hyvin. Monen mielestä onkin, onhan minulla hyvä avomies, kaksi ihanaa lasta (4 ja 2 v), uusi, iso talo, kaksi hienoa autoa. Mutta mieleni on musta. Ensimmäisen lievän masennuksen sain v 2000. Sen jälkeen elämä on vain kulkenut eteenpäin, en ole ollut kunnossa…
En tiedä enää mitä tehdä.. Elämäni helvetti alkoi reilu kaksi vuotta sitten Olin onnellisesti naimisissa ja pienen tytön onnellinen äiti, juuri ostettu ”uusi isompi” talo, taloudellinen tilanne hyvä. Elämä hymyili meille. Mutta koko elämämme muuttui yhdessä vuorokaudessa, mieheni siirsi muuuttolaatikkoa (pieni ja kevyt) varastossa, selkä rusahti kipeästi ja luultii et…
Minulle suositeltiin psykoterapiaa,hain sitä kelalta ja sain hylkäävän vastauksen kun en tiennyt laittaa hakemukseen terapeutin nimeä…no kun en sitä tiennyt ja nyt sitten kun aloin sitä etsiä…miten ihmisillä on varaa mennä terapiaan???Ei minun tulot riitä 40 euron omavastuisiin joka 45 minuutilta.Paha olo ja toivottomuus vain kasvoi kun tajusin ettei ole…
Loppui koulu ja kiusaaminen. Mikään ei ole ohi siltikään, ikinä. Joka päivä muistot vainoavat ja en muista edes päivää jolloinka en olisi mielessäni taas välitunnilla tai kotsanluokassa piinattavana. Nykyään kaiken pitäisi olla kunnossa ainakin ulkopuolisen silmin. Silti vihaan ihmisiä, varsinkin tietyn ikäisiä miehiä, vihaan suomalaisuutta. Kavereita on, luottamusta ei, vuosien…