Kosssstava isä

Kosssstava isä

Käyttäjä rrr aloittanut aikaan 13.07.2010 klo 12:37 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä rrr kirjoittanut 13.07.2010 klo 12:37

hei,

minulla pyörii aihe ´kostava isä´.

Olin taas eilen puhelinyhteydessä isääni, ja koska emme pystyneet sopimaan kellonajasta, jolloin tapaamme tällä viikolla, niin isä sanoi, että parempi ettei tavata sitten ollenkaan. Sitä edelsi keskustelu siitä, kuinka minun pitää vastata heti puhelimeen kun HÄN soittaa ja hankkia puhelinvastaaja, kun ei tekstiviesti-yhteys käy. Oli joutunut soittamaan 2 tunnin ajan minulle samana päivänä, hohhoijaa. Kuulemma se olisi empatiaa ja toisen osaan asettumista puhelinvastaajan hankkiminen.

Ei onnistunut kesäreissu.Ei ollut eka kerta. Minulla on sellainen isä, joka pyrkii vaan tuhoamaan suhteensa lapseen, äärimmäisellä ja inhottavalla, pirullisella huomauttelulla ja pikkuasioista ja puhetavoista lähtien. Siitä on tavallinen kasvatuskeskustelu kaukana.

Lisäksi emme tässä elämässä pääse tavallisiin aikuisiin väleihin, koska isä vaan kasvattaa minua eikä kohtele tasavertaisesti. Minusta tasavertaisuus olisi kohtuullista, olen 46-vuotias. On ottanut mielestäni sairaan tavan olla isä ja pyrkii rankaisemaan tosi pienistä asioista kuin tikarilla pistäs.

Sitten jos tavataan, kaivellaan menneitä, ja aloitetaan keskustelu henkilökohtaisella syyttelyllä siitä, että miksi minä olen epänormaali ja alempiarvoinen ja hän ylempiarvoinen luojan armosta ja tässä yhteiskunnassa parempiarvoinen, suorastaan huomattavan korkealla tasolla.

Kirjotain tän viestin siksi, esimerkkinä minkälaista ei ole rakentava riitely.

Isä on ottanut minut ja sisareni silmätikuiksi, ja asenne on erittäin epäluuloinen , kostava, harhainen. Tarkkailu on kuin olisi rikollisena tarkkailun alla .(En haluaisi käyttää psykiatrian termejä, kun en ole psykiatri.) Se ei ole pystynyt tässä elämässä selviytymään kauteuden kanssa toimeentulemisesta ja pyrkii kaikin keinoin loukkaamaan, hyljeksimään ja osoittamaan inhoa aikuisille lapsille.

Riita-tilanteissa se väistelee erittäin taitavalla asenteella vastuuta. Kosto pirskahtaa pienimmästäkin. Isä on julma ja ampuu alas, on ampunut alas minun elämässä positiivista pyrkimistäni sekä sisareni. Kade on kauhea asia.

Ehkä parempi etten mene kesämökille, vaikka se olisi ollut ainut kesämökki-retki tänä kesänä. Olen työtön ja olen odotellut työttömyyskorvauksia kesäkuun alusta lähtien.
paskaa.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 13.07.2010 klo 14:43

Heippa
Pari tarkentavaa kysymystä kysyn.
Asutteko omissa asunnoissa??? sain sellaisen käsityksen että asutte omissa asunnoissa.
Onkos isälläsi sellaisia narsistisia piirteitä???
Kauankos tuota isäsi käytöstä on kestänyt???
Joo kyllä tuohon asioihin kyllä ratkaisu löytyy ja elämä siitä järjestyy mut pääsääntöisesti
ei pitäisi suostua toisen pompoteltavaksi mutta tuo sinun kertomasi asia
on yllättävän yleistä.
joo kirjoita miten menee.
Kaunista kesää sinulle

Käyttäjä rrr kirjoittanut 13.07.2010 klo 17:50

hei ja kiitos vastauksesta.

Viestistäni voi tulla sellainen tunne, että ihankuin minä ja isäni asuttaisi samassa asunnossa. Ei, ei asuta samassa, vaan ihan erikseen.

Kun kirjoitan suuttumuksen vallassa, viestistä tulee senmoinen kun tulee. Minulla menee 16 tuntia toipua sellaisesta asiasta, kun kirjoitin. Liekö normaalia ? Olen kirjoittanut päiväkirjaa, käynyt taidenäyttelyssä ja antanut kirjoittaessa palaa eli purkanut kirjoittamalla.

Että tavallaan teen oikein, kun ajattelen, että ei tarvitse suostua pompoteltavaksi, eli pistän hanttiin ? Minulla täytyisi olla varmaan pappi tai psykiatri silloin tällöin kotona odottamassa, kun tapahtuu joitain asioita.

Se minusta on väärin, että sellaisia ihmisiä eräät pitävät yhteiskunnassa menestyjinä kuin se isä. Minä en jaksa isäni juttuja ottaa vastaan; ne kun on suoraan kuin pimeyden ytimestä.
Ne on valetta ne jutut, että olisin jotenkin epäluotettava, kun työpaikassa
ja toiset ihmiset sanoo ihan muuta. Kerrankin väitti, että olin varastanu sen lompakon.ja se löyty jostain seinän ja sängyn välistä.

Käyttäjä helemi kirjoittanut 13.07.2010 klo 21:32

Siis, sinä olet 46v ja annat vielä isän pompottaa itseäsi mielensä mukaan.
Tuntuu kuin tuo meininki olisi viime vuosisadalta ja senkin alusta.
Anteeksi vaan, mutta ottakaa ihmeessä etäisyyttä isäänne, eläkää omaa elämäänne enemmän ja älkää välittäkö niin paljon isänne sanomisista, hajoita ja hallitse on hänen tapansa.

Käyttäjä rrr kirjoittanut 14.07.2010 klo 10:35

hei, kiitos vastauksesta helemi.
En ihan anna pompotella, kun pistän hanttiin tunnetasolla.
En vielä ihan osaa arvioida, mutta minulla on ollut aavistus,
että on olemassa sellaista kuin hajota ja hallitse-tyyli johtaa
ja se on siis sitä ?
Kiitos suoruudesta, sellaista tarvitsen ja siedän.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 14.07.2010 klo 11:36

Heippa
Joo no asiat on paremmin kun asutte eritalouksissa sillä paljon on sellaisia
tapauksia jossa poika asuu saman katon alla ja on lyöty ja alistettu
niin sillä sinun asiasi on parempi.
Joo pompotteluun ja alistamiseen ei todellakaan pidä alistua ja sallia sillä se ei ole normaalia elämää ja ajan oloon se yleensä vaan pahenee.
Vaikka se tuntuu sanoa ja tuntuu pahalta niin jos isäsi menee kauheen vaikeaksi
niin mielestäni voit sanoa että ei olla missään tekemisissä sillä se on parempi ratkaisu kúin
jatkuva riitely ja alistaminen. joskus pitää tehdä vaikeitakin ratkaisuja elämässä
Oletkos poikamies vai perheellinen???
Nyt vaan hoidat ne työkköri ja toimeentulo asiat niin saat oman elämäsi hiljakseen kuntoon.
Kirjoita miten olet elämässäsi edistynut.
kaunista kesää sulle

Käyttäjä helemi kirjoittanut 14.07.2010 klo 18:40

Itsehän sanoit, että riitatilanteissa väistelee, eikä ota vastuuta, siis ei ole silloin kenenkään puolella ja kuitenkin muulloin napsii arvosteluja kuin nallipyssy.