Aikuisen elämää

5 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Leijonamieli aloittanut aikaan 22.12.2011 klo 18:20 kohteessa Aikuisen elämää

En ole koskaan ollut jouluihminen. Ennen tein vuorotyötä ja olin mielelläni kaikki joulut töissä. Silloin ei tarvinnut joulua viettää tai edes miettiä sitä ollenkaan. Nyt muutaman vuoden olen ollut joulut vapaalla ja joka vuosi näyttää tapahtuvan sama juttu. Muutamaa viikkoa ennen joulua sukulaiset alkavat kysellä mitä teen jouluna? Kenen luokse…

Käyttäjä käsityöläinen aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 19:19 kohteessa Aikuisen elämää

Onko täällä muita, ketkä nukkuu huonosti? Itse olen n. 2 kk nukkunut vain 3 tuntia yössä ja nyt alkaa kärsivällisyys loppua. Olen todella väsynyt ja kärttyinen enkä jaksa tehdä mitään. Mainitsin asiasta lääkärilleni, mutta hän ohitti asian kommentoimatta sitä mitenkään. En saanut minkäänlaista apua. Olen kertonut ongelmastani myös ystävilleni, mutta…

Käyttäjä aikuisenalku aloittanut aikaan 18.12.2011 klo 16:55 kohteessa Aikuisen elämää

En oikein tiedä minkalaisista ongelmista ja tilanteista tänne saa kirjoittaa, mutta toivon, että melkein minkä tyyppisen ongelman vain tänne saa kirjoittaa.. Olen 25-vuotias nainen. Opiskelen tällä hetkellä ja olen muutenkin sosiaalisesti aivan kunnossa.. Minulla on ystäviä ja kavereita, tykkään käydä ystävieni kanssa ulkona ja tehdä asioita. Mutta jokin mättää.. Olen…

Käyttäjä Erakko22 aloittanut aikaan 18.12.2011 klo 19:50 kohteessa Aikuisen elämää

Pakko purkaa pahaa oloa. Tämä päivä on mennyt vain itkemiseen, enkä enää tiedä mitä tekisin. Tuntuu etten saa otetta elämästä. Kaikki unelmat on kadonnut ja kaikki rakkaat asiat alkavat hajota käsiin. Toissapäivänä sain ajatuksen ja vihdoinkin löyty taas unelma, jonka perässä pääsisin eteenpäin. Innostus loppui lyhyen kun puolisoni tyrmäsi ajatuksen…

Käyttäjä Etsijä aloittanut aikaan 10.12.2011 klo 14:45 kohteessa Aikuisen elämää

Eilen tuli Teemalta mielenkiintoinen ohjelma nimeltä Hulluuden historia. Siinä käsiteltiin suomalaista mielenterveyshoidon historiaa. Mieleeni jäi erityisesti sellainen väittämä, että jo ennen lääkehoidon kehittymistä 1950-luvulla sekä nykyäänkin naisten on arvioitu hyötyvän käsillään tekemisestä. Eli käsitöiden tekeminen näyttäisi vähentävän hieman ahdistusta ainakin naisilla. Onko teillä samankaltaisia kokemuksia? Oman kokemukseni mukaan käsityöt ovat…

Käyttäjä Nallero aloittanut aikaan 06.12.2011 klo 11:07 kohteessa Aikuisen elämää

Piti valmistua koulusta, lähteä vaihtoon ja tehdä vaikka mitä. Nyt puoli vutota takana paniikkikohtauksia ahdistusta, en kykene käymään koulussa tai tekemään yhtään mitään. Pää on aivan tyhjä enkä kykene tekemään lopputyötäni, en vain yksinkertaisesti keksi mitään. Olen menettänyt kaikki entiset kykyni enkä pysty edes ajattelemaan miten ennen kykeninkään tekemään mitään.…

Käyttäjä Meddy43 aloittanut aikaan 04.08.2011 klo 16:10 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa ! Otatko pillerisi ihan ilman muttia, vai kamppailetko sen ajatuksen kanssa, että kuinkahan näistäkin lääkkeistä pääsisi eroon, vai olisiko se edes mahdollista ? Entä jos lääkkeitä on monta, taisteletko lääkärisi kanssa niiden vähentämisen/muuttamisen/lisäämisen kanssa ? Itse toivoisin niin kovasti ettei enää koskaan joutuisi nielemään yhtään lääkettä. Mutta minulla on…

Käyttäjä Door_ aloittanut aikaan 11.12.2011 klo 01:42 kohteessa Aikuisen elämää

Mistähän aloittaisi… jos vaikkapa siitä, että jokainen päiväni on tylsä, epäkiinnostava ja häpeää täynnä mitättömistä asioista. Elämäni ei ole ollut alunperinkään onnellisimmasta päästä, mutta ei mulle mitään ns. oikeasti traumaattista kuten raiskausta lapsena tapahtunut. Kaikki oli vaan totaalisen sekaisin lapsuuteni ja nuoruuteni ajan. Häpeän tunne minuun istutettiin jo varhain, ja…

Käyttäjä Heidi_82 aloittanut aikaan 09.12.2011 klo 13:59 kohteessa Aikuisen elämää

Muutenkin jo ahdistaa ja tuntuu, että maailma kaatuu päälle. Jotenkin pitäisi kuitenki pitää talouskin kasassa. Lisää ahdistusta. Mitä tapahtuu yksityisyrittäjälle kun ei enää pysty tekemään töitä? Vakuutus ei kata kuin tapaturman. Vakavasti tarvitsee harkita itsensä loukkaamista fyysisesti, jotta talous pysyisi jotenki kansassa. Yritys ollut myynnissäkin jo kuukausia, eikä osatjia kiinnosta…

Käyttäjä Brutukseni aloittanut aikaan 15.10.2011 klo 12:18 kohteessa Aikuisen elämää

Hei kaikille jotka tämän lukevat. Pähkinänkuoressa tarinani. Yritän tehdä tästä mahdollisimman selkeän. Peruskoulussa olin kiusattu ja yksinäinen mm. koin fyysistä väkivaltaa sukupuoleen katsomatta lähes kaikilta. Ala-asteella ”ihastuin” tyttöön josta mukavasti kehkeytyi uusi kiusan aihe, koska luokkatoverini olivat suunnitelleet hauskan leikin. Olo miltein koko ala-asteen oli hyljeksitty ja epätoivoinen kunnes eräänä…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: