Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Olen halukas aloittamaan koko elämän alusta. Mutta aika ei tunnu parantavan vanhojakaan arpia. Miten siis uusia. Ne kummittelevat ja kaikki ikävät asiat palaavat mieleeni ja ihmissuhteeni ja kaveri suhteeni kuolevat. Miten luoda vankkoja ihmissuhteita ja mistä tunnistaa tutustua sopiviin ihmisiin, joille ie tarvitse valehdella olevansa parempaa mitä oikeasti on?
Päätin monen vuoden ja parin lääkärin suosituksen jälkeen kokeilla ”mietoja 🙄 mielialaa tasaavia” lääkkeitä omaa ja läheisteni elämää häiritseviin pms-oireisiin. Olin niin väsynyt vuoroin räiskymään erittäin pahasti, vuoroin rypemään ahdistuksen ja huonommuuden puhjamudissa pari päivää kuukaudesta. Nyt, kolme viikkoa puolikkaalla annoksella mentyäni en enää pysty ymmärtämään, miksi näihin sorruin.☹️ Pari…
Ei jaksa
4Olen niin väsynyt kaikkeen tekemääni, että elämä tuntuu aivan kamalalta isolta valheelta. Mitä tulisi tehdä? Minä kyselen ja halajan vastauksia, mutta kukaan ei vastaa ja kukaan ei tunnu haluavan minua…. Onko itsemurha ainoa ratkaisu?
Olen 36v nainen ja masennuksen kourissa ollut jo viimeisimmät reilut 3kk. lääkityksenä voxra 150mg,ketipinoria menee nyt iltaisin jo 150mg et saan nukuttua,sekä opamox 15mg jota olen saanut vähennettyä 2kuukauden päivittäisen käytön jälkeen 3 tabletista yhteen päivässä.Viimeisimmän 3kuukauden aikana mulla on ollut pari sellasta pirteämpää kautta,mutta ne on kestäneet vain reilun…
olen elänyt jo monta kuukautta erinlaisten pelkojen kanssa esim.. kuolema sairastuminen tai läheisen kuolema.. (joka on valitettavasti käynyt toteen) ☹️ luulen sairastavani luulosairautta mutta en ole aivan varma 🙄 minulla on todettu rasvamaksa ja refluksia.. joten olen aika varma joka ilta etten enää aamulla herääkkään 😳 joka aamu silti herään……
Onko täällä muita, jotka kärsivät maailmanlopun pelosta? Erityisesti vuoden 2012 pelosta? Itselläni on helluntailainen tausta, ja voin sanoa, että on uskonnollinen kasvatus sekoittanut päätä ja vaurioittanut mielenterveyttä. Enää en ole k.o. lahkoon yhteydessä, mutta satuin lukemaan joitain nettikeskusteluja, ja törmäsin näihin maailmanloppujuttuihin. Sen jälkeen en ole saanut niitä pois päästäni,…
päivä joka minä verta vuota itselleni teen pahaa 😐
Hei 🙂 Olen sairastanut paniikkihäiriötä 90-luvun alusta lähtien, käynyt ryhmä- ja yksilöterapioissa. Vuodesta 2006 olen syönyt lääkettä, joka on tähän mennessä auttanut aika hyvin. Tämä vuosi on ollut vaikea, edellisessä työpaikassa tuli epäonnistuminen ja minut savustettiin ulos. Vaihdoin työpaikkaa, joka on ihan erilainen maailma, kuin aiemmissa työpaikoissa – olen ikään…
olo on tosi yksinäinen,hauras,pelokas ja ahdistunut.sain tänään tunnin kriisiapua terveyskeskuksella,mutta ahdistus on jatkunut.mun mies on selvinpäin ihana ja hellä,mut humalassa vaarallinen.jouduin yöllä pakenemaan vähillä vaatteilla karkuun ja soittamaan poliisit.tänään sovittiin että mies lähtee vapaaehtoisesti laitoshoitoon käsittelemään asiaa ja minä muutan uuteen asuntoon.pelottaa yksin jääminen ja yksin nukkuminen kauhean paljon.ihan ahdistaa…
Minut raiskattiin keväällä ja eilen kävin vihdoin hiv-testissä. Hiviä minulla on syytä pelätä, sillä tämä raiskaaja on kuulemma entinen huumeidenkäyttäjä. En oikeastaan enää edes jaksa uskoa, että tulos olisi negatiivinen. Enkä tiedä, miten selviän tästä viikon kestävästä tuloksien odottelusta. Kamalinta on se, kun minulla ei ole ketään kenelle puhua tästä.…