Masennus ja ahdistus kuluttanut jo kaikki voimavarat.

Masennus ja ahdistus kuluttanut jo kaikki voimavarat.

Käyttäjä Arska80 aloittanut aikaan 22.01.2012 klo 13:36 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Arska80 kirjoittanut 22.01.2012 klo 13:36

Olen ollut on/off masentunut ja ahdistunut jo pitkään, vuosia.. Ajoittain menee paremmin, ajoittain huonommin, ja nyt on mennyt jo pitkään lähinnä ”huonommin”

Psyyke alkaa olla jo niin hauras, että ahdistun pienimmästäkin vastoinkäymisestä, enkä oikein enää pysty käsittelemään tunne elämääni järkevästi. henkisten oireiden lisäksi on ilmaantunut paljon myös fyysisiä oireita, joiden luulen johtuvan siitä, että olen henkisesti niin loppu. Unohtelen asioita (töissä ihan helvettiä!!), tunnen outoja kiputiloja, heikotusta, huimausta, jopa orgasmin saanti on joskus todella vaikeaa. Nämä siis sen lisäksi että mielessä pyörii kokoajan lähinnä mustia asioita. En enää jaksa tätä…

Olen käynyt 3 ”hoitojaksoa” mielenterveystoimistossa juttelemassa asioista, ja olen jokaisella kerralla kokenut että asioista puhuminen auttaa. Jokaisella kerralla se kuitenkin menee niin, että saan käydä siellä ehkä pari kuukautta ja senjälkeen passitetaan pihalle, kun kuulemma hoidosta ei ole enää hyötyä. Olen yrittänyt aloittaa mielialalääkityksen kahdesti, molemmat lääkkeet saivat aikaan niin hirveitä sivuvaikutuksia, että en haluisi enää edes yrittää kolmatta kertaa.

Tietääkö kukaan, onko mitään keinoa päästä pidempään terapiaan, ilman omaa rahoitusta? Yksityisellä puolelle pääsisi jos olisi rahaa, mutta ei mulla ole varaa ☹️ Tai onko olemassa mitään vaihtoehtoisia terapioita jotka eivät tulisi niin jumalattoman kalliiksi?