Kokemusta Topiramat Orion-lääkkeestä?

Kokemusta Topiramat Orion-lääkkeestä?

Käyttäjä taippi aloittanut aikaan 11.01.2012 klo 11:58 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä taippi kirjoittanut 11.01.2012 klo 11:58

Olen sairastanut vakavaa masennusta jo vuodesta 06, ja useita lääkekokeiluja on ollut. Tuossa oli muutama vähän parempi vuosi, ja nyt kuukausia sitten puhkesi jälleen syvä masennus. Nyt lääkäri päätti, että kokeillaan muiden lääkkeiden lisäksi(seroquel+sepram) Topiramat-nimistä epilepsiaan tarkoitettua lääkettä =O

Onko kellään kokemusta tuosta lääkkeestä masennuksen hoidossa?
Yritin etsiä tietoa lisää, ja hämmästyin vain entisestään kun luin pakkausselosteen…haittavaikutuksena nimittäin ahdistuneisuus, masennus jnejne😯🗯️

Käyttäjä KataX kirjoittanut 11.01.2012 klo 17:11

Heippa,

itselläni ei kyseisestä lääkkeestä ole kokemusta mutta jotain sanottavaa kuitenkin. Aikamonen lääkkeen sivuvaikutuksena on juuri masennuksen tai ahdistuksen paheneminen, itsemurha riski suurenee olikos ekan 3 viikon aikana huimasti ja läheisten pitäisi tarkkailla. Itse olen syönyt viittä tällaista lääkettä ja ahdistus hieman pahentunut alku viikoilla mutta ei muuta. Ja kaikkihan sivuvaikutukset tulee yleensä lääkehoidon alussa, eli toivottavasti niitä ei enää tuu 🙂

Mutta mun pointti kai oli että noi samat sivuvaikutukset on monessa lääkkeessä, että pahentaa oiretta mihin lääke on tarkoitettu mutta ei ne kaikille onneksi tule ja jos tulee ni ainahan lääkkeen voi lopettaa.

Tsemppiä ja toivottavasti lääkekokeilu onnistuu 🙂🌻

Käyttäjä Jones53 kirjoittanut 11.01.2012 klo 21:22

Iltaa Taippi, harmillista että masennus-jakso iski päälle. No, kuten kerroit matkan varrella on ollut muutama parempi vuosi ja se antakoon uskoa että niitä tulee jatkossakin. Nuo samat haittavaikutuksethan lienee mainittu kaikissa mielialaääkkeissä, vissiin kai osaltaan varmuuden vuoksi. Jaksamisia.