Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Olen alkanut vasta ihan viime aikoina ymmärtää, että minussa täytyy olla jotain perusteellisesti vialla. Olen nyt ollut lähes 16 vuotta yhdessä saman miehen kanssa, jota rakastan. Olen kuitenkin pettänyt häntä varmaankin 30 eri miehen kanssa, aina muka hyvästä syystä. Osa suhteista on ollut pitkiä. Olen myös pettänyt vakituisia rakastajianikin. Mnulla…
Haluaisin kommetteja ja kokemuksia Henkilöiltä/Perheiltä jokta ovat tehneet tai suunnittelemassa elämänmutosta (Työ, Koti jne..) siirtymistä uudelle alalle tai muuttoa täysin uuteen ympäristöön. Miten olette suunnitelmissanne onnistuneet, mikä oli vaikeinta, perheen suhtautuminen, talous jne.. Oma motiivini muutokseen on tyytymättömyys nykyseen elämääni. Minulla on hieno perhe, talo ja autot, ura nousussa ja…
En tajua milloin minusta tuli tällainen. Elämäni on aivan sekaisin. Koitan pitää kulisseja yllä, mutta sisältä olen aivan rikki. Olen tehnyt aivan kamalia tekoja ja loukannut useita ihmisiä. Olen ollut huono äiti. Viime aikoina kuolema on alkanut tuntua ihanalta ajatukselta. Lapseni takia en voi kuitenkaan itseltäni elämää riistää. Hänellä ei…
Minä olen puhunut tästä monesti ennenkin, mutta nyt tilanne on saavuttanut jonkinlaisen kriittisen massan, jossa kaikki vain eskaloituu loputtomiin. Olen yrittänyt puhua tästä mieheni kanssa, mutta hän ei pysty käsittämään ajatuskulkujani. Otetaanpa esimerkki. Painovoima on olemassa, ja sen pysyvyyteen uskotaan sillä perusteella, että se on ollut aina. Mutta se ei…
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288495860885.html Miksi tämän annettiin tapahtua ja miksi biol. vanhemmlille on oikeus lapseen vaikka ovat täysin paskoja? Eikö jo viimein aleta ymmärtää ettei lapset ole joku leikkikalu joita sijoitetaan, palautetaan ja taas sijoitetaan ja lopulta vaikka sitten tapetaan. Jos siltä tuntuu.
Katselin tässä muita aloitettuja ketjuja ystävistä ja kavereista, mutta päätin sitten aloittaa ihan erillisen ketjun tälle aiheelle. Käyn koulua, jossa on mukavia ihmisiä. Muutaman kanssa oleilen koko ajan niin koulussa kuin vapaa-ajallakin. Ongelmana on kuitenkin se, että en uskalla avautua kunnolla kavereilleni, haluaisin heistä ystäviäni jotka tietävät minusta paljon, jotka…
Olen aivan loppu tässä taistelussani. Olen tehnyt semmoisen typeryyden et en tiedä selviänkö siitä enää ikinä. Minulla on talo myynnissä ollut vuoden verran eikä millään löydy ostajaa vaikkakin hinta on edullinen, talo hyvällä paikalla, tontti iso nyky tontteihin verratuna. Remonttikohdehan tämä on mut kumminkin asumis kelpoinen suurin satsaus kaiketi on…
Mistä ystäviä joille puhua ja saada muuta ajateltavaa kun olla yksin. Olen psykologini kanssa pohtinut asiaa ja nyt kun kesä ohi ja muutenkin pimeys alkaa laskea niin olo on tuskaisa. Tulee vaan valitettua että kun ei seuraa ja se ei näköjään seuraa lisää ollenkaan. tarviin ongelmaan apua ja pian tai…
En tiedä mistä aloittaa. Olen täällä ensimmäistä kertaa. En tiedä mistä saisin apua, mutta jotain on pakko yrittää. Luulen, että olen uudelleen masentunut/masentumassa yli kymmenen vuoden jälkeen, mutten enää tiedä mikä johtuu mistäkin. Haluaisin kertoa jollekulle kaiken, mutten voi. Yritän kirjoittaa asiat edes tähän: Erosin vähän yli vuosi sitten pitkästä,…
APUA Hei, ja kiitos siitä että olet siellä. Olen nuori nainen pahoissa talousvaikeuksissa. Sairastin masennuksen toista kertaa syksyllä 2011 ja alkutalvella 2012, silloin sorruin pitämään talouttamme pikavipein ja lainoin yllä. Jouduin maksuvaikeuksiin, ja en ole uskaltanut puhua asiasta avomiehelleni, vaan olen kantanut asiaa yksin. Olen ollut niin alhaalla, lähellä kuolemaa,…