Aikuisen elämää

1 päivä sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä luutamuija aloittanut aikaan 14.08.2012 klo 22:59 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Olen nuori nainen, toista vuotta vakituisessa työsuhteessa. Ongelmani on jo muutamia vuosia vanha, aluksi se johtui huonosta itsetunnosta ja itseluottamuksen puutteesta. Nyt minusta tuntuu, etten kykene edelleenkään luomaan pysyviä ihmissuhteita ja ystävyyssuhteita, vaikka itsetuntoni on nykyään jo hyvä. Minulla on lääkitys paniikkihäiriöön, ja olen kolmatta vuotta rampannut psykologilla. En…

Käyttäjä Harryet aloittanut aikaan 15.08.2012 klo 11:53 kohteessa Aikuisen elämää

Millaisia oireita paniikkihäiriö teille, joilla se on diagnosoitu niin aiheuttaa, miten se käytännössä ilmenee – esim. fyysisiä vaivoja? Tulevatko ne vaivat ihan yllättäen vai osaatteko aina yhdistää ne tiettyyn tilanteeseen? Itseä asia kiinnostaa, koska kärsin vaikka mistä fyysisistä vaivoista – ahdistuksesta, vaikeista sydänoireista jne. ja olen alunperin kärsinyt stressistä, ehkäpä…

Käyttäjä IisaMari aloittanut aikaan 27.07.2012 klo 23:45 kohteessa Aikuisen elämää

Joskus pelottaa, mihin huomionhakuisuuteni ja impulsiivisuuteni johtaa. Olin joskus useita vuosia sitten tosi ujo ihminen ja minua kiusattiin siksi. Näihin aikoihin päätin, että jonain päivänä minusta tulee yhtä arvostettu kuin ne ihmiset, jotka silloin olivat suositumpia kuin minä – ne ihmiset, jotka kiusasivat minua. Aloin tehdä kaikkia mahdollisia asioita, jotka…

Käyttäjä toivoton82 aloittanut aikaan 06.08.2012 klo 19:32 kohteessa Aikuisen elämää

Ajattelin jakaa tilanteeni ja tarinani kanssanne ja purkaa itseäni jonnekkin kun en kertakaikkiaan enää kauan ongelmaani pysty pitämään sisälläni. Tämä on todella ahdistavaa itselleni ja hirveää… Ehkä kaipaa ohjeita/rohkaisua tai sitten tällaiselle saamattomalle tollolle ei yksinkertaisesti enää voi mitään. Olen jo 30 vuotias mies (tai poika jonkun mielestä). Kaikki alkoi…

Kela

4
Käyttäjä Anksu aloittanut aikaan 07.08.2012 klo 19:06 kohteessa Aikuisen elämää

En ymmärrä Kelan päätöksiä enää ollenkaan. Alkuvuodesta olin rahattomana kolme kuukautta, kun Kela hylkäsi sairauspäivärahani oma lääkärin kirjoittaman B-todistuksen vuoksi. Vaativat psykiatrin B-lausuntoa maksaakseen lakisääteistä sairauspäivärahaa. Kyseinen psykiatri vastasi lausuntoa pyytäessäni, että heillä ei ole semmoista käytäntöä, että hän vain konsultoi ja oma lääkäri kirjoittaa lausunnot. Toimitin Kelaan tämän psykiatrin…

Käyttäjä Unreal aloittanut aikaan 13.06.2012 klo 19:37 kohteessa Aikuisen elämää

Mulle se on ollut Sodomin: In war and pieces

Käyttäjä salainen55 aloittanut aikaan 21.06.2012 klo 09:09 kohteessa Aikuisen elämää

Olen herkkä syyllistämään itseni milloin mistäkin asiasta, jota en muka osaa tai en kykene suorittamaan. Tunnen ahdistavaa huonommuuden tunnetta, jos en tee kuten muut ihmiset tekevät tai ainakin kehuvat tekevänsä, tai olevansa. Aloin tuntemaan syyllisyyttä siitä, etten kykene olemaan hoitajana yhdelle lapsenlapsistani, joka käyttäytyy ilkeästi ja vihamielisesti minua kohtaan. En…

Käyttäjä J88 aloittanut aikaan 14.02.2010 klo 14:06 kohteessa Aikuisen elämää

Onko täällä muita henkilöitä, jotka pidättäytyvät seksistä, kuin minä? Itse en halua harrastaa seksiä, koska olen kaikkea muuta kuin mitä naiset itse haluavat. Olen ujo, hiljainen, kokematon, todella pienikaluinen, minussa ei ole juurikaan miesmäisiä piirteitä, (esim. korkeita poskipäitä ja miesmäistä leukaa, joista naiset erityisesti pitävät miehen kasvoissa), minua ei koskaan…

Käyttäjä coconutt aloittanut aikaan 03.08.2012 klo 04:17 kohteessa Aikuisen elämää

En kestä enää. En vain kestä. Ahdistushäiriö, paniikkihäiriö, masennus ja syömishäiriö… Sitten ne öiset keskustelut itsekseni joko pään sisällä tai peilin ääressä. En vain kestä enää. En ole voinut opiskella tai tehdä töitä kahteen vuoteen koska en pysty keskittymään, panikoin ja ahdistun. Äitini elättää minua Suomesta käsin. Oli pakko paeta…

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 05.08.2012 klo 10:37 kohteessa Aikuisen elämää

Olen juuri palannut käymästä mieheni luona. Yksin en ole ollut yli viikkoon. Ja tuota yksin oloa en kestä. Mietin itseni vahingoittamista. Se kun auttaisi oloon. Pari kertaa olen vetänyt kynsin käsivartta. Eihän siitä vielä jälkiä jää, mutta helpottaa oloa edes pikkuisen. Haluaisin ottaa veitsen ja naarmuttaa sillä kättä. Viiltänyt –…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: