Pelottaa avautua kavereille

Pelottaa avautua kavereille

Käyttäjä Fugace aloittanut aikaan 31.08.2012 klo 18:16 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Fugace kirjoittanut 31.08.2012 klo 18:16

Katselin tässä muita aloitettuja ketjuja ystävistä ja kavereista, mutta päätin sitten aloittaa ihan erillisen ketjun tälle aiheelle.
Käyn koulua, jossa on mukavia ihmisiä. Muutaman kanssa oleilen koko ajan niin koulussa kuin vapaa-ajallakin. Ongelmana on kuitenkin se, että en uskalla avautua kunnolla kavereilleni, haluaisin heistä ystäviäni jotka tietävät minusta paljon, jotka osaavat kannustaa ja tukea oikealla hetkellä, jotka pitävät puoliani ja seisovat takanani. Kuitenkin se pelottaa minua, se että he pääsisivät liian lähelle minua ja voisivat sitä kautta satuttaa minua. Minulla on vahvat suojamuurit, mutta olisihan se ihan kiva tietää edes itse että miten ne saa joskus pois päältä. Miten voisin kavereilleni kertoa menneisyydestäni, se kun ei ole kovin ruusuinen? Entä jos he kuuntelevat ja pelästyvät ja lopulta kaikkoavat luotani?
Minua sattuu kovin, kun haluan mutta en uskalla!

Käyttäjä Hukka73 kirjoittanut 31.08.2012 klo 19:02

Kannattaa kertoa pikkuhiljaa. Näet samalla miten ystävät reakoivat.

Käyttäjä Fugace kirjoittanut 31.08.2012 klo 19:40

Siinä sitten onkin ongelma, että mitä asioita poimin kerrottavaksi. Edellisistä oikeista ystävistä on jo monta vuotta aikaa, miten se silloin tuntuikin niin helpolta kertoa itsestään kaikki. Olen menettänyt kunnon tutustumisen taidon.

Käyttäjä Vierailija2 kirjoittanut 31.08.2012 klo 20:31

Uskon, että todelliset ystävät hyväksyvät sinut juuri sellaisena kuin olet, vaikka menneisyytesi olisikin vähemmän ruusuinen. 🙂

Kun kerrot pikku hiljaa asioistasi, niin uudet ystäväsi oppivat tuntemaan sinut paremmin, ja voivat tukea sinua. Huomaat myös sen, että omista asioistasi kertominen helpottuu. Tsemppiä!🙂👍