Ongelmia pomon kanssa

Ongelmia pomon kanssa

Käyttäjä Unhappy2 aloittanut aikaan 05.09.2012 klo 18:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Unhappy2 kirjoittanut 05.09.2012 klo 18:43

Työssäni ei anneta mitään mahdollisuutta saada vapaaksi tärkeitä päiviä. Minulla oli viime maanantaina muutto ja olin jo ennen työvuorolistojen tekoa sanonut pomolle, että tarvitsen päivän vapaaksi, sillä minulla on silloin muuttopäivä. Maanantaiksi oli sitten kuitenkin pantu töitä viime torstaina, kun työvuorolistat oli jo aikoja sitten tehty. Pomo muuttelee listoja jatkuvasti ja päivän varoitusajalla pitäisi useasti tulla töihin. Soitin sitten perjantaina vihaisen puhelun tästä, kun päivää ei ollut annettu vapaaksi. Pomo ei joustanut edelleenkään. Päätin sitten irtisanoutua, niin kuin olin jo kauan aikaa miettinyt. Pomoni ei vain tainnut ymmärtää sitä puhelinkeskusteluamme ja siksi ei todennäköisesti ymmärtänyt, että irtisanouduin. Lähetin vielä s-postia perään ja tekstaria, mutta vastauksia ei ole tullut. En ole käynyt nyt töissä ja minun pitäisi tänäänkin mennä töihin. Perääni ei ole soiteltu.

Olen nyt hirveässä paniikissa siitä, onko tämä juttu nyt selvä vai ei? En todellakaan halua soittaa sille pomolle tai mennä työpaikalle, koska murtuisin välittömästi. Joten voinko vain unohtaa asian ja olla menemättä töihin? Toivottavasti tästä ei tulisi mitään sanktioita tulevia työpaikkoja varten

Käyttäjä kirjoittanut 06.09.2012 klo 05:44

Ei sitä niin vaan voi lopettaa heti, paitsi jos olet koeaikana. Muuten sun pitää olla töissä irtisanomisaika, yleensä kaksi viikkoa. Se on mainittu työsopimuksessa.
Siihen työvuorolistaankin on joku sääntö että milloin se pitää olla valmis eikä sitä saa enää sitten muuttaa.
Ja minusta niitä vapaita voi pyytää mutta ei niihin ole pomon pakko suostua. Vaikka muuttopäivä on kyllä aika hyvä syy saada vapaata.

Käyttäjä kirjoittanut 06.09.2012 klo 05:50

Sitten gooklailin ja monilla aloilla on muuttopäivä palkallinen vapaapäivä. Eli sun olisi pitänyt vain ilmoittaa että muutat etkä tule töihin.