Aikuisen elämää

18 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Tyttö1992 aloittanut aikaan 02.10.2012 klo 15:29 kohteessa Aikuisen elämää

Moi kaikki, olen uusi täällä mutta haluaisin tietää onko täällä kohtalotovereita. Minulla diagnosoitiin paniikkihäiriö muutama vuosi sitte, tais olla 2009 syksyllä. Minulle määrättiin Sepram nimistä lääkettä, en muista yhtään miten se silloin auttoi mutta muistan että kun rupesin seurustelemaan 2010 keväällä niin olin jo suht kunnossa ja pian sen jälkeen…

Käyttäjä ddf aloittanut aikaan 22.10.2012 klo 03:03 kohteessa Aikuisen elämää

Morjesta. Millaisia ongelmia olette kohdanneet työelämän ja ammatissa pärjäämisen tai ammatinvalinnan sopivuuden suhteen? Haluaisin kuulla kaikenlaisia kokemuksia, saisin perspektiiviä omaan tilanteeseeni. Jos haluaa voi myös neuvoa minua: Olen nuori ja minulla on ollut mielenterveysongelmia (uniongelmat, riippuvuudet, masennuskausia, syömisongelmia, blaablaa), mutta minulla on hyviäkin päiviä ja aikoja jolloin kykenen ihan normaaliin…

Käyttäjä White princess2 aloittanut aikaan 29.10.2012 klo 07:21 kohteessa Aikuisen elämää

Ulkonäköön liittyviä loukkauksia ei tarvitse ottaa vastaan. Tämähän on yleinen sääntö, jonka varmasti kaikki ihmiset allekirjoittavat. Ei tarvitse mielestäni myöskään kommentoida, jos poistuu kaupasta malttinsa menettäneenä, kun joku tuntematon kommentoi nimiä mainitsematta ihmisten ulkonäköä, ja sitä miten ravitsemus on vaikuttanut siihen. Itse hain aikoinaan apua ahmimishäiriöön, mutta sitä ei otettu…

Käyttäjä Olematonko aloittanut aikaan 30.10.2012 klo 12:44 kohteessa Aikuisen elämää

Olen sairastanut masennusta monta vuotta. Vuosi sitten syksyllä sain vihdoin apua lääkäriltä ja diagnoosina oli vaikea masennus. Sen jälkeen olen käynyt terapiassa (mistä ei ole apua), syönyt montaa eri lääkettä, kun mikään ei tunnu auttavan. Viime keväänä tämä muuttui sellaiseksi, että välillä on todella hyviä aikoja ja sitten taas tullaan…

Käyttäjä Zombie88 aloittanut aikaan 22.10.2012 klo 19:00 kohteessa Aikuisen elämää

Nyt sen sitten varmaan näkee jo naamastakin, että masentaa ja ahdistaa rankasti. Nyt sairasloman alkupuolella en sitten enää oikein ole jaksanut vetää sitä ”pärjäävän ihmisen roolia”, josta aiemmassa kirjoituksessani puhuin. Kai olen nyt sitten jotenkin antanut itselleni luvan olla alavireinen myös ihmisten ilmoilla. Itseäkin kauhistuttaa miten raunio olen. Kävin tänään…

Käyttäjä usvamenninkäinen aloittanut aikaan 29.09.2012 klo 03:19 kohteessa Aikuisen elämää

Olisiko ihmisillä täällä kokemusta hoitajien, psykologien ja lääkädeisen suhtautumisesta DID:hen? Sain kesällä osastohoitoni aikana ihanalta ja ymmärtäväiseltä psykologilta diagnoosin DID. Nyt kuitenkaan sitä ei enää papereissani lue, viimeisin merkintä siellä taisi olla epävakaa persoonallisuushärisiö. Olen törmännyt nyt toistuvasti asenteisiin, ettei DID ole olemassaoleva diagnoosi. Että vain esitämme ja haemme huomiota.…

Käyttäjä Zoidberg aloittanut aikaan 27.07.2012 klo 12:00 kohteessa Aikuisen elämää

Olen vuodenvaihteessa 41 vuotta täyttävä mies ja olen erikoisessa elämäntilanteessa. En tiedä onko enää mahdollista saada asioitani kuntoon, mutta mielelläni kuulisin kohtalotoverien ja muiden mielipiteitä ja neuvoja siitä miten se ehkä vielä onnistuisi. Koulua käydessäni olin vielä ”normaali”, olin luokallani yksi parhaiten pärjäävistä, älyssäni siis ei ole mitään vikaa. Kuudennelta…

Käyttäjä syyskuu2 aloittanut aikaan 30.09.2012 klo 20:58 kohteessa Aikuisen elämää

Olen itse tällä hetkellä päälle 40- vuotias. Itselläni voimakkaat sosiaalisten tilanteiden pelot ja jännitykset alkoivat yläasteella 80- luvulla. 90- luvun alussa sain siihen kunnon lääkitystä, Rivatril 0,5mg vahvuisena. Se on ollut vuosien varrella varmaan tehokkain mun jännityksiin ja pelkoihin. Alkuun olin niin innoissani, kun tää lääke auttoi, ja pystyin syömään…

Käyttäjä syyskuu2 aloittanut aikaan 27.10.2012 klo 17:22 kohteessa Aikuisen elämää

Onko kenelläkään sellaista, että on työviikon jälkeen niin väsynyt, että lauantaina on sitten olo kuin krapulaisella, on niin väsynyt eikä jaksa mitään. Mulla on vielä väliin sellaista, kuten eilen, että nukuin jossain vaiheessa töiden jälkeen. Sitten katoin yhden elokuvan dvd:ltä ja sitten takaisin nukkumaan. Jokapäiväinen kokopäivätyö, varsinkin tietyntyyppisissä töissä, vie…

Käyttäjä tytteli20 aloittanut aikaan 24.10.2012 klo 15:28 kohteessa Aikuisen elämää

Olen lueskellut muiden tarinoita ja ongelmia ja ajattelin nyt kertoa oman tarinani. Olen siis 20-vuotias tyttö ja kokenut ties mitä. Masennuin 18-vuotiaana ja terapeuttini kanssa pohdittiin sitten syitä tähän. Olin perheeni kanssa Tsunamissa vuonna 2004, joten se saattoi olla yksi tekijä, vaikkakin kävimme sen jälkeen koko perheen voimin terapeutille puhumassa…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: