Tunnehäiriöisen lapsen äiti kyselee vertaitukea

Tunnehäiriöisen lapsen äiti kyselee vertaitukea

Käyttäjä Katariikka aloittanut aikaan 23.11.2012 klo 11:50 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Katariikka kirjoittanut 23.11.2012 klo 11:50

Hei

Olen uusi tässä foorumissa. Olen yrittänyt etsiskellä foorumia masentuneitten/tunnehäiriöisten lasten vanhemmille.
Tiedättekö mitään vastaavaa? Jos kirjoitelen täällä, niin mikä
ryhmistä olisi sopivin?

Minulla on 11-vuotias poika joka on oireillut jo 4-vuotiaasta saakka
ja käy terapiassa. Jokainen päivä on taistelua, on masentuneisuuttaa,
itsetuhoisuutta, koulukiusausta ym.
Itse olen myös herkkä ja pahoitan mieleni liian helposti. Oma jaksaminen
on myös koetuksella.
Onko kohtalotovereita? Onko valonpilkahdustakaan näkyvissä; tuntuu,
ettei terapioista ole mitään hyötyä ja pahin murkkuikä on vasta edessä…

Käyttäjä repukka kirjoittanut 24.11.2012 klo 16:43

Onko lastasi tutkittu, ettei hänelle olisi jotain neurologisperäistä vaivaa, esim. autisminkirjoa ongelmia tai sensorisen integraation häiriötä tms? Ne saattavat joskus näkyä myös masennuksena, ahdistuksena, aggressiivisuutena, uniongelmina jne. Mulla on autisminkirjon ja adhd:n parista kokemusta, kun kahdella lapsistani on noita vaikeuksia. Masennusta ei varsinaisesti ole. Tosin toinen kyllä muutama vuosi sitten oli masentunut, kun ei saanut koulussa riittävää tukea. Sitten, kun asiat järjestyivät ja hän pääsi sairaalakouluun, jossa sai tarpeeksi tukea ja oikeanlaista, masennuskin hellitti. En oikein osaa neuvoa mitään sivustoa. Aiemmin oli perheklubi.net, mutta se oltiin lopettamassa ellei ole jo lopetettu. Käy katsomassa. Olin siellä monta vuotta, kun lapset olivat pienempiä ja asiat ajankohtaisempia. Siellä ainakin oli tosi hyviä keskusteluja vaikka mistä lapsiin liittyvästä. Tsemppiä sinulle, että osaat ja jaksat olla oikealla tavalla tukena lapsellesi! Tilanne toivottavasti helpottaa, kun hän kasvaa.