Apua! Miehellä hirveä vauvakuume!

Apua! Miehellä hirveä vauvakuume!

Käyttäjä Juureton aloittanut aikaan 12.10.2012 klo 01:28 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Juureton kirjoittanut 12.10.2012 klo 01:28

Heippa vaan kaikille!

Olen tapaillut erästä miestä n. parin viikon ajan ja tänään selvisi että hänellä on aivan hirmuinen vauvakuume. Kerroin hänelle, että olen huomenna menossa poistamaan ehkäisykapseleita, koska ne ovat sekoittaneet kehoni (menkat n. joka toinen viikko) ja että aion jotain tietenkin pyytää tilalle… Hän oli sitä mieltä, että eihän vähää aikaa kannata mitään syödä, kun ei se kuitenkaan heti tärppää. Hän siis selvästikin haluaisi jo lapsen, kun taas itse en edes tiedä haluanko seurustella hänen kanssaan… Itse olen vasta 23 ja hän on 28.
Hän on minulle tärkeä, mutta en voi vielä sanoa, että rakastaisin häntä, enkä todellakaan halua vielä mitään lasta alkaa yrittämään, vaikka lapsen saaminen lähivuosina ei tunnukaan kovin oudolta ajatukselta.
En tiedä mitä hänelle sanoisin… Minusta tuntuu siltä, että hänelle jopa olut on välillä tärkeämpi kuin minä ja meidän suhteesta puuttuu romantiikka. Seksi on hyvää, mutta hän ei yllätä, ei kukkia, ei kynttilöitä, ei niskasuudelmia tiskatessa ei mitään ihmeempää… ihan kuin hän näkisi minut itsestäänselvyytenä.
On hänessä toki hyviäkin puolia ja niitä on enemmän kuin huonoja, mutta en tiedä mitä tekisin tai miten hänen kanssaan juttelisin, ehkä olemme kuitenkin liian eri aaltopituuksilla, en tiedä…
Jotenkin tuntuu siltä että olen aivan hukassa… nyt tarvittaisiin muiden neuvoja…

Käyttäjä minunmieleni kirjoittanut 15.10.2012 klo 21:03

Minusta kuulostaa omituiselta, jos jo kahden viikon tuntemisen päästä mies jo ehdottelee vauvajuttuja... Itse perääntyisin aika nopeasti. Yhdestäkin kierrosta voi tulla raskaaksi, sitä ei tiedä, joten ellet ole varma lapsesta älä nyt ainakaan ehkäisyä jätä pois 🙂 Vaikka jatkaisitkin seurustelua miehen kanssa. 🙂

Käyttäjä Tiikerililja kirjoittanut 19.10.2012 klo 14:45

Siis kysytkö nyt että kannattaisiko tehdä se lapsi 2VIIKON tapailun jälkeen? Raskaaksi voi tulla aika piakkoin kun ehkäisyä ei käytä, näin maalaisjärjellä ajateltuna. Se ajatus mikä minulla heräsi tekstiäsi luettua, että oletko valmis yksinhuoltajaksi? Jos hänelle olut on tärkeämpi kuin sinä niin mitäpä kun todella saisitte oikeasti lapsen? Meinaatko että se muuttuisi? Eläisitte onnenkukkuloilla vauvojen kanssa? Itse en lyhyen tapailun jälkeen alkaisi perhettä perustamaan, mutta jokaisella on oma elämä jota elää. Lapset ei ole sama asia kuin joku lemmikki kuten koira esim. Tee niitä lapsia sitten kun olet valmis. Minun mielestä ei voi toista pakottaa vanhemmaksi, jos ei ole siihen valmis.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 21.10.2012 klo 01:49

Eikö ole päivänselvää, että jos et halua lasta, et sitä hanki? Tsemppiä ja voimia omassa kannassasi pysymiseen!

Käyttäjä ElämänValo kirjoittanut 18.11.2012 klo 15:03

Hei, mitäs jos teet tosielämän testin miehellesi haluaako todella oman vauvan.

1) Kysele tuttaviltasi, että onko tarvetta vauvan/lapsen hoitajalle KOKO vkl (pe iltapäivästä - su iltaan). Ei vain "pari tuntia"

2) Sanot miehellesi yllättäen la illal että "terve, lähden nyt tyttöjen kanssa kaljalle. Hoida sä toi kersa." ja tulet sitten joskus 03 kotiin. 🙂

3) Kysele myöhemmin ma tai ti että millaisia ajatuksia se lastenhoitaminen miehessäsi herätti.

Väitän että monilla nuorilla (niin miehillä kuin naisilla) on liian ruusuinen kuva perhe-elämästä ja olisi hyvä jos pääsee oikeasti kokemaan hyvät/huonot puolet eikä heti voi lasta palauttaa (pidempi hoito) kun tulee ongelmia...

Eihän se toisen lapsi tietenkään ole sama juttu, mutta ne ilot/surut (vaiva) voivat kuitenkin olla...

Käyttäjä Sukkasillaan kirjoittanut 23.11.2012 klo 13:40

Ei kuulosta hyvältä idealta jättää ehkäisyä vielä. Kaksi viikkoa on todella lyhyt aika. Et millään voi tuntea miestä niin hyvin, että olet valmis ottamaan hänet lapsesi isäksi juuri nyt. Minusta on aika vastuutonta ja pelottavaakin mieheltä ehdottaa jotain tuollaista noin aikaisessa vaiheessa. Vaikuttaa siltä, että hän haluaa sitoa sinut itseensä jotenkin. En tiedä, mistä tämä tunne tulee, mutta ole varovainen ko. miehen kanssa.