Umpikujassa.

Umpikujassa.

Käyttäjä Uneton2 aloittanut aikaan 27.11.2012 klo 12:29 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Uneton2 kirjoittanut 27.11.2012 klo 12:29

Löysin nämä sivut etsiessäni apua,vaikeaan elämäntilanteeseen.Olemme velkaantuneet pahoin on kulutusluottoja,pikavippejä,asunto ja autolainaa.Lopulta uskaltauduimme mieheni kanssa velkaneuvojalle ja muut vaihtoehtoa ei ole kuin velkajärjestely jossa voimme joutua luopumaan omasta kodistamme.Itkin vaan tuolla velkaneuvojalla,Itkin kotona enkä enää edes kyennyt töihin.Olen ihan loppu.Unettomia öitä takana.Puhelimeen tulee viestejä ja puheluita velkojilta,posti tuo kirjeitä ulosotosta ja perintätoimistoista.Minulla on neljä ihanaa lasta ja mies,mutta enää ei löydy tietä päästä tästä yli.Ruoka ei
maistu on tosi ahdistunut ja oksettava olo.Kotina en jaksa tehdä mitään.Olen menettänyt elämän haluni kokonaan.Joulu on tulossa,miten kerron lapsilleni että tänä vuonna joulupukki ei tuo yhtään lahjaa☹️ yritin etsiä netistä velkaisille tukiryhmää tai vertaistukea mutta en löytänyt.Löytyisikö täältä ketään joka olisi kokenut sama .Yksin en enää jaksa.😭

Käyttäjä Tollo83 kirjoittanut 27.11.2012 klo 13:18

Moikka Uneton.

Minäkin olen hakeutumassa velkajärjestelyyn paraikaa, onneksi vihdoin ymmärsin tehdä sen. Tämä odotteluaika on kaikista pahinta. Älkää nähkö velkajärjestelyä umpikujana, vaan mahdollisuutta aloittaa puhtaalta pöydältä. Oman asunnon säilyttäminen kuitenkin voi olla mahdollista, varsinkin velkaisen sellaisen, mikäli ei ole "ylihintainen". Minullekin satelee kirjeitä ja viestejä, mutta pyrin ajattelemaan, että asiat hoidetaan nyt muuta kautta. Osalle velkojista olen kyllä imoittanut olevani ongelmissa, ja että olen velkaneuvojan avustuksella hakemassa velkajärjestelyä.

Itse koin helpottavaksi "Omille Jaloille"-tukihenkilön kanssa keskustelun. Täältä löytyy yhteystiedot heille: http://www.takuu-saatio.fi/omille-jaloille/tuen-tarvitsijoille/tukihenkiloiden-yhteystiedot/. Toivottavasti sinunkin alueelta moinen löytyisi.

Jaksamista ja tsemppiä teille! Muistakaa, että näistä ongelmista selvitään!

Käyttäjä Uneton2 kirjoittanut 29.11.2012 klo 11:32

Kurjinta se että joulu on tulossa.Itkettää jo nyt se kun lapset odottavat kovasti lahjoja ja jouluherkkuja.En saa itseäni ylös sängystä aamuisin,en jaksa tehdä mitään.Kukaan ei voi auttaa...😭