Aikuisen elämää

11 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Harriville aloittanut aikaan 05.08.2013 klo 14:43 kohteessa Aikuisen elämää

Onko mitään vinkkejä lievään työuupumiseen, sekä ruumiilliseen että henkiseen. Tilanne on se, että oli tarkoitus muuttaa Helsinkiin vaimon ja elukoiden kanssa, mutta minä jouduin kuitenkin jäämään tämmöselle pikkupaikkakunnalle itsekseni asumaan elokuun ajaksi, koska työsopimus tulee päätökseen viimeisenä arkipäivänä (vaimo joutui muuttamaan koulun perässä, ei olisi muuten jättänyt minua tänne itsekseni).…

Käyttäjä Nepsu aloittanut aikaan 04.06.2013 klo 12:07 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa. ajattelin tämmöiseltä kantilta kirjoittaa masennuksesta. Itsellääni on ollut masennusta sillointällöin aikalailla koko aikuisiän ( toisinaan uusii) ja varmaan jo lukioikäisenäkin saattoi olla ( näin jälkeenpäin ajateltuna) vaikka se varmaan meni murrosiän yms piikkiin enemmän, joskin muistan kyllä itse että joskus ajattelin että ei ehkä ole aivan normaalia olla NIIN…

Käyttäjä purppuraenkeli aloittanut aikaan 01.08.2013 klo 19:50 kohteessa Aikuisen elämää

Olemme ystäväni kanssa tunteneet yli kymmenen vuotta. Välillämme on aina ollut luottamus. – Näin olen ajatellut mutta olen myös ihmetellyt syvää ahdistusta jonka saan hänen läheisyydessään. Olen aiemmin saanut hänet kiinni valheista ja se on synnyttänyt riitoja välillemme. – Nyt viimeisimmän riidan jälkeen hain ammattiapua enkä kertonut hänelle. Hän jäi…

Käyttäjä Monange aloittanut aikaan 04.06.2013 klo 19:09 kohteessa Aikuisen elämää

Tiedän siis, ettei itseni kohdalla ole kyse vain kesästä, vaan paljon laajemmasta, oikeastaan koko tuleva elämä ahdistaa. Menen jotenkin tosi raskaantuntuisesti päivä kerrallaan eteenpäin, sinnittelen, enkä edes tiedä enää mitä kohti! Toivoin kovasti, että tämä lähtisi helpottamaan vielä, ”kesää kohti” jne… Jokainen päivä valuu hiljalleen eteenpäin ja kokoajan tuntuu ennemmin…

Käyttäjä omppe aloittanut aikaan 23.07.2013 klo 00:06 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, olen 25-vuotias nuori nainen. Ongelmanani on vuosia, oikeastaan koko ikäni (en osaa määrittää alkukohtaa, kai se hiipi huomaamatta) jatkuneet mielialaongelmat. En ole koskaan ollut itsetuhoinen enkä mielestäni masentanunutkaan. Elämääni on kuitenkin jo kohtuuttoman kauan varjostanut erilaiset ahdistuneet olotilat, epävarmuus, huono itsetunto, hallittuna pysynyt agressiivisuus, itkuherkkyys, mielialojen ailahtelu, passiivisuus, flegmaattisuus,…

Käyttäjä Piakristiina aloittanut aikaan 01.07.2013 klo 19:10 kohteessa Aikuisen elämää

Minulla ja miehelläni on ikäeroa 14 vuotta. Olemme olleet naimisissa 23 vuotta. Ikäero ei ole haitannut meidän elämäämme millään alueella, mutta ympärillä olevia ihmisiä se näyttää häiritsevän todella paljon. Joka välissä joudun kuulemaan vihjailevia puheita vanhemman miehen ja nuoremman naisen suhteesta. Minua on sanottu siipeilijäksi että elän mieheni rahoilla. Myös…

Käyttäjä Ritva2 aloittanut aikaan 20.07.2013 klo 00:30 kohteessa Aikuisen elämää

Avaudun täällä ensimmäistä kertaa. Otsikon mukaisesti en oikeasti tiedä, mikä mua vaivaa. Sydän on vain niin kovin raskas ja jostain syystä pelkään ihan suunnattomasti, etten saa enää pientä lastani kotiin. Olemme olleet kesälomalla synnyinseudullani. Minä palasin jo kotiin, lapsi jäi vielä isänsä kanssa toiselle puolelle Suomea. Loma meni ihan hyvin…

Käyttäjä Silverwing88 aloittanut aikaan 13.07.2013 klo 20:23 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. otsikko tuskin sanoo kenellekkään mitään, mutta toivon että jaksatte lukea ongelmani, ja toivon saavani myös joitain vastauksia ongelmaani. Olen 24 vuotias mies ja minun ongelmani on meteli päässäni kun pohdin ja koitan käsitellä omia asioitani. Olen pienestä saakka elänyt väkivaltaisissa ja viinanhuuruisissa oloissa josta otettu huostaan, viinan käyttö oli…

Käyttäjä ainayksin2 aloittanut aikaan 14.07.2013 klo 13:11 kohteessa Aikuisen elämää

Minulla on outo onglema. En ole mistään löytänyt et kenelläkkään olisi samanlaista ongelmaa. Olen nyt vasta ymmärtänyt miksi elämässäni kaikki mättää. Tuntuu, että olen täysin yksin tämän kanssa. Tämä vaiva on saanut minut täysin itsemurhan rajalle. Eli minusta etäänytään, minuun ei oteta kontaktia, minulle ei puhuta. Ihan kuin olisin toiselta…

Käyttäjä yksinäinen leski aloittanut aikaan 15.06.2013 klo 15:16 kohteessa Aikuisen elämää

Tämä on vaikea kirjoittaakin. Olin luullut selvinneeni pahimman yli, mutta aina se käy päälle, ahdistus, ikävä ja vihakin. Viisi vuotta sitten minullakin oli perhe. Kunnes nuorempi poikani oli nukkunut yön aikana pois. Isänsä huomasi, ettei hän hengittänyt. Olimme aivan shokissa tai vieläkin pahemmassa. Ruskeat silmät olivat jääneet auki ja katsoivat…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: