ADHD Diagnoosin saaminen

ADHD Diagnoosin saaminen

Käyttäjä mirikli- aloittanut aikaan 26.08.2013 klo 21:35 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä mirikli- kirjoittanut 26.08.2013 klo 21:35

Hei!

Minä olen hyvin diagnosoimaton adhd-aikuinen. Poikani 7v. sai juuri diagnoosin ja lääkityksen. Ja sen myötä olen itsekkin ajatellut, josko nyt aikuisena itselleni diagnoosin saisin ja pääsisin lääkekokeiluun. Minulla vaikeudet ovat seuranneet muaknani ihan lapsuudesta asti. Keskittymiskyvyttömyyttä, kyvyttömyyttä saattaa asioita loppuun, aina kaikki hukassa, aloitan kaikenlaisia kouluja ja kursseja jotka keskeytän, irtisanon itseni jatkuvasti töistä, minulla on 18 osoitetta takanani, keskeytän aina keskustelut, koulussa yritän olla hiljaa mutta en voi oll akysymättä kysymyksiä heti kun ne tulee mieleen ja se hävettää tosi paljon! Oireet ovat klassiset eikä diagnoosin saamiselle ole mitään epäilystä. Myös äidilläni diagnosoimaton ja adhd ja siskollani adhd myös.

Kuitenkin olen sellaisessa tilanteessa, että yksityiselle minulla ei ole varaa mennä tutkimuksiin tms. Haluaisinkin kuulla, että kuinka julkisen puolen kautta täytyy asiaa lähtee eteenpäin viemään. Sitä en jaksa uskon, että jäisi ilman diagnoosia koska ei ole varaa yksityiseen lääkäriin.