Yksinäisyytttä, masennusta ja ahdistusta

Yksinäisyytttä, masennusta ja ahdistusta

Käyttäjä Jukka61 aloittanut aikaan 24.08.2013 klo 18:52 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jukka61 kirjoittanut 24.08.2013 klo 18:52

Elän taas kerran entistäkin vaikeampaa aikaa elämässäni. Diagnoosi vaikea masenuus, ahdiustus häiriö. Yksinäisyyden noidankehä vainonnut koko aikuis elämän, koulukiusattu, isä oli alkoholin suurkuluttaja. ollut työtön toistakymmentä vuotta, viimeiset kaksi vuotta ilman mitään tekemistä tai ihmis suhteita. Jouduin kesällä sitten meneen lääkärille. Eipä ole olotila vielläkään hääppöinen, lääkkeillä pitää nukkua. Päivälläkin rauhoittavia. Mieliala lääkekkin on(Seronil plus opamox). Saa nähdä mitä pimenevät syysillat tuovat tullessaan, kun on täysin tyhjän päällä.

Käyttäjä katinka3 kirjoittanut 25.08.2013 klo 03:18

Hei Jukka. Hyvä kun kuitenkin päätit kirjoittaa tänne. Täällä on monia samassa ahdingossa.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 25.08.2013 klo 10:39

Hei Jukka61. On tosiaan kiva että liityit joukkoomme. Kerro vain kuulumisiasi.
Sekin voi helpottaa oloa🙂

Käyttäjä arka kirjoittanut 25.08.2013 klo 12:01

Hei Jukka!
Kirjoittele kuulumisiasi tänne! Itsekin painin samalaisten ongelmien kanssa. Ahdistus on minulle vaikea ongelma. Tahtoo olla koko päivän päällä. Minä turvaudun Jumalaan, en tiedä mitä sinä ajattelet näistä uskonasioista. Itse rukoilen paljon ja olen lähettänyt netissä paljon rukouspyyntöjä että minun puolestani rukoiltaisiin. Eräälle palstalle lähetän varmaan kuusi pyyntöä päivässä. Sitten esirukoilijat rukoilevat puolestani. Olen yrittänyt pärjätä täällä kotona, luen Raamattua ja ajattelen Jeesusta. ko Jos sinulla on tapana rukoilla, rukoiletko puolestani että ahdistukseni hellittää. Ja kirjoita tänne niin jaetaan ajatuksia. Minulla on paljon aikaa kun olen sairauslomalla.

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 26.08.2013 klo 08:35

Hei. miten olis sellainen vertaistuki ryhmä kuin Al-anon tai paremmin sinulle sopiva AAL-alkoholistien aikuiset lapset ryhmä. Kokeile niitä, et menetä mitään. Ainakin helpottaa oloa ja saat ihan tukea livenä, ystäviä ja siten erilaista ajateltavaa.
Itse olen saanut apua AA:sta ja Al-anonista. Pärjään hyvin elämässä nyt, joskus meinaa menneisyys ahdistaa mutta muistan aina ne keinot mitä opin ryhmissä, koska itsekin elin alkoholistisessa, väkivaltaisessa ympäristössä.
On ihanan kummallinen olotila kun voi jättää taakseen menneet ja elää ihan ilman ahdistusta ja huolta, voi sanoa itselleen että olen arvokas ihminen ja voin iloita elämästä.

Käyttäjä arka kirjoittanut 26.08.2013 klo 17:03

Hei Jukka!
Mitä sinulle kuuluu? Minä kävin tänään mieheni seuraksi työkkärissä. Sinne kai joudun itsekin menemään lokakuussa kun sairausloma loppuu. Elleivät sitten kirjoita lisää sairauslomaa. Opamox on hyvä lääke, eivät vaan enää kirjoita sitä minulle. Olen joutunut olemaan ilman jo yli vuoden. Masennuslääkkeitä minulla on mutta en tiedä onko niistä apua. Onko sinulle ehdotettu sähköhoitoa? Minulle on useampaankin kertaan. Olen alkanut ajatella että kokeilen sitä.Jos siitä olisi apua ahdistukseenkin. Siihen minulle on määrätty Ketipinoria kun en tuota Opamoxia saa. Ei pitäisi tulla riippuvuutta. Mitä teet silloin kun ahdistaa? Minä luen tiettyjä hengellisiä kirjoja. Tukihenkilöni suositteli liikuntaa mutta ei tule lähdettyä lenkille.
P.s. minun diagnoosini ovat masennus ja yleistynyt ahdistus. Siis samat kuin käsittääkseni sinullakin. Kerroit olevasi yksinäinen. Minulla on perhe. Ystävät asuvat kaukana, joskus soittelevat, itse en jaksa soittaa. Yritin tarjoutua Punaiselle Ristille ystäväksi mutta pitäisi kuulemma käydä joku kurssi. Ajattelin että mielelläni olisin käynyt jonkun vanhuksen luona häntä piristämässä No eipä tälläkertaa tämän enempää,annahan kuulua itsestäsi.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 26.08.2013 klo 19:33

Hei jukka. Painiskelen samojen ongelmien kanssa kuin sinäkin. Olen
oolut koulukiusattu. Masennuksen ,ahdistuksen ja pelkojen kanssa taistelen.
Viimeinen diagnoosi on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja muu sekamuotoinen
ahdistus. yksinäisyys ahdistaa. Pelottaa myös syksy ja talvi miten menee.
Olen tällä hetkellä sairaslomalla vielä tämän viikon. Kauhulla odotan ensi
viikkoa ja töihin menoa. Sielläkin yksi tapaus jonka taholta koen kiusaamista.