Aikuisen elämää

9 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä ElämänValo aloittanut aikaan 30.05.2012 klo 00:05 kohteessa Aikuisen elämää

Törmäsin netissä erääseen sivustoon, jossa pohdittiin eräässä kirjoituksessa, että ovatko jotkut herkempiä ja yleisesti kyllästyneitä nyky-yhteiskunnan elämään? Koetaanko asioita toisin kuin itse haluttaisiin oikeasti elää? Eikö aitoa rauhaa löydy? Ristiriidatko saavat meidän mielenterveyden järkkymään. Viime aikoina olen tullut siihen tulokseen, että ihminen (aikuinen) on kuitenkin omaa etua tavoitteleva ja sitä…

Käyttäjä LifeIsShit aloittanut aikaan 10.08.2013 klo 18:23 kohteessa Aikuisen elämää

Eilen loppui Ketipinorit ja tänään yritin käydä Tampereen Acutassa hakemassa uusintaa resepteille. Käännyttivät pois, kun sanoin, että tarvitsin reseptien uusintaa ja kehottivat odottamaan maanantaihin ja varaamaan ajan omalääkärille. Koko ajattelu oli niin sekaisin, että en ymmärtänyt selittää, että mieli alkaa hajoamaan, jos en saa lääkettä, vaan lähdin sanattomana pois. Eivät…

Käyttäjä rrr aloittanut aikaan 03.04.2013 klo 12:03 kohteessa Aikuisen elämää

hei, aikuinen sisareni ei pysty nykyään puhumaan minulle tavallisesti, vaan puhuu vain vihapuhetta, haukkuu, solvaa koko elämän ajalta suhteemme. Viha nousee aina ja kestää pari tunnin tekstiviestittelyn tai pitkien monologien verran ja lehahtaa taas eli henkilö palaa toistuvasti samoihin asioihin, jos pienikin yhteinen asia, ei mene niinkuin aikuinen sisareni haluaisi…

Käyttäjä Wolferina aloittanut aikaan 06.08.2013 klo 14:12 kohteessa Aikuisen elämää

Joskus olen niin väsynyt tähän elämään, tähän elämään joka minulle on annettu… Luovuttaa en kuitenkaan voi ja yleensä en edes halua! Mutta onko tässä mitään järkeä? Ehkä, ehkä ei… Mutta loppuun aion katsoa ja kääntää viimeisenkin kortin, kunnes Game Over. Silti joskus toivon, että voisi aloittaa elämän alusta tai mieluummin…

Käyttäjä sanna89 aloittanut aikaan 29.06.2013 klo 13:03 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 23 vuotias nuori nainen. Olen tällä hetkellä työtön ja olen 4 vuoden ajan ollut väylän asiakkaana mutta tuntuu etten mene eteenpäin millään. Haluaisin töitä. mutta Olen ujo ja pelokas ja pelkään esim. Asiakaspalvelua. En tykkäisi tehdä töitä esim. Kassoilla tai puhelimen ääressä.. olen myös todella hiljainen ja vähäsanainen. ääneni…

Käyttäjä hurjimus aloittanut aikaan 08.08.2013 klo 23:15 kohteessa Aikuisen elämää

Moikka, en tiedä mistä lähtisin purkaa huonoa oloani. Olen 31-vuotias nainen ja olen ollut suurimmaksi osaksi se vahva taistelija joka jaksaa pitää itsestään huolta ja niin edespäin. Vuoden vaihteessa huomasin olevani todella väsynyt, jäi korkeakoulun päättötyö vaiheeseen ja laitoin opiskelut hetkeksi jäähylle. Jäin tekemään ajatuksetonta työtä, ajatellen että vain hetkeksi…

Käyttäjä Mietiskelijä2 aloittanut aikaan 21.05.2013 klo 18:46 kohteessa Aikuisen elämää

Isäni puolen perhe on pieni eikä sukulaiset ovat juuri koskaan olleet tekemisissä keskenään. Minulla ei ole sisaruksia eikä isällänikään ollut sisaruksia. Isäni muutti puoli vuotta sitten 250km päähän minusta, vanhempiensä luokse meidän isolle perhetilalle, jotta hän voisi auttaa vanhuksia siellä. Viikko sitten isäni kuoli yllättäen. Minä olen ainoa perillinen ja…

Käyttäjä Nano aloittanut aikaan 21.08.2012 klo 17:34 kohteessa Aikuisen elämää

Miten olette itse kokeneet selviytymisen vaikeaksi luokitellusta masennuksesta ilman lääkitystä? Tiedättekö ketään, joka olisi selvinnyt työelämään ja arkeen sairausloman jälkeen ilman lääkitystä? Miten suhtautua, kun psykiatri käsittelee päätöstäsi epäillen? Kun ei ole vielä koskaan yrittänyt puhuakaan, tuntuu nyt ensimmäistä kertaa pohjalukemissa kulkiessa, ettei haluaisi lääkitystä. Se vaan tuntuu väärältä tavalta…

Käyttäjä oksatuulessa aloittanut aikaan 08.08.2013 klo 00:30 kohteessa Aikuisen elämää

Olen pienestä asti ollut tosi herkkä. Taaperona minulla oli eroahdistusta äidistäni, koulun aloitus vaikeaa, mutta sopeuduin. Sain kavereita, mutta minua alettiin kiusata, ja aloin saada psykosomaattisia oireita, päivittäistä fyysistä pahoinvointia. Aloin myös kuollakseni pelätä oksentamista. Muistan että en koskaan halunnut kouluretkille, vaikken enää tuntenutkaan eroahdistusta, niin tuntui erittäin pelottavalta olla…

Käyttäjä Maitohorsma aloittanut aikaan 04.08.2013 klo 08:50 kohteessa Aikuisen elämää

Olen opiskelijana 2. asteen tutkinnossa, ammattiin johtavassa toista kertaa. Jälkimmäinen on lyhyempi, kun sain hyväksiluettuna itseni yo-pohjaiselle. Vaihdoin tai niin sanoen otin vähän samantapaisen toisen koulutuksen, koska en saanut ensimmäiseltä töitä. Ehkä en vain hakenut tarpeeksi kovasti. Minulla on todettu keskivaikea masennus. Se on kestänyt nyt reilu 6 vuotta. Olen…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: