Aikuisen elämää

10 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Romulus46v aloittanut aikaan 01.02.2014 klo 19:33 kohteessa Aikuisen elämää

Olen miettinyt viimeaikoina kovasti sitä, miten eri tavoin samankin perheen jäsenet muistavat ja kokevat asioita. Ja kuinka meille jokaisen kohtaloksi tulee näytellä jotain roolia oman perheensä sisällä. Ja miten vaikeaa on irrottautua näistä rooleista. Minun kohtalokseni on langennut perheen jämäpalan rooli. Biologiset vanhempani erosivat traagisissa olosuhteissa, kun oli pikkulapsi. Jouduin…

Käyttäjä Mansikka3 aloittanut aikaan 11.01.2014 klo 22:52 kohteessa Aikuisen elämää

Olen aina ollut kiltti ja mukautuvainen ihminen, suurimmat myrskyt ovat olleet parisuhteissa, eivätkä nekään mitenkään kummallisia. Minulla ei oikeastaan ole ollut edes riitaa ystävien kanssa, mutta nyt jouduin katkaisemaan välit naiseen jonka olen tuntenut yli 10 vuotta. Hän on 40-vuotias, lapseton, ollut 9 vuotta parisuhteessa. Tajusin jälkikäteen että ehkä minulla…

Käyttäjä pipsa66 aloittanut aikaan 11.02.2014 klo 18:18 kohteessa Aikuisen elämää

Minulla on 18 v. poika jolle ei oikein koulun käynti maistu .. Kaikki keinot käytetty käytettyä.. En jaksa enään .. Hitsi jos ei aikuinen poika tajua että koulu kannattaa käydä niin olkoot… Huomaan että on asenne kysymys .. Kesäduuni hoiti ihan kunnialla mutta nyt koulu mättää .. Ja nyt tähän…

Käyttäjä tallu aloittanut aikaan 22.01.2014 klo 18:16 kohteessa Aikuisen elämää

Ymmällään elämän myllerryksessä, se ehkä kuvaa tämänhetkistä tilannettani aika hyvin. Olen siis vajaa 30-vuotias työssäkäyvä nuori nainen. Reilu 2kk sitten aloin yhtäkkiä sairastelemaan, olen siis tähän saakka ollut terve kuin pukki, jos flunssaa kerran vuoteen ei lasketa. Oli huimausta, rytmihäiriöitä, heikotusta etc. Siinä sivussa näitä oireita kuolemakseni säikähtäen sain elämäni…

Käyttäjä Väsynyt_isä aloittanut aikaan 08.02.2014 klo 09:20 kohteessa Aikuisen elämää

Toivon, että saisin jakaa kanssanne kokemuksia ulkopuolisuuden tunteesta. Alla on oma tarinani. Ulkopuolisuuden tunne on ollut yksi vahvoja elämääni negatiivisesti vaikuttaneita tunteita, ehkä vahvin. Haava syntyi joskus lapsuudessa, luulisin. En pysty sinne asti muistamaan. Kiusaaminen vahvisti sitä, mutta luulen lapsuuden kokemusteni altistaneen minut kiusaamiselle. Kyseessä on pohjimmiltaan syvästä häpeäntunteesta omaa…

Käyttäjä Kaisa-Maria aloittanut aikaan 02.10.2013 klo 15:59 kohteessa Aikuisen elämää

Minulla on diagnosoitu tunne-elämän epävakaus. Nyt kaipaisin vertaistukea. On nimittäin rasittavaa, kun tunteet vaihtelevat äärilaidasta toiseen jopa tunnin välein. Minä en ihan oikeasti jaksa tätä kovin pitkään. Lääkitystä minulla ei ole, kun lopetin sen ilman lääkärin lupaa ja uutta aikaa en ole uskaltanut varata. Millaisia lääkityksiä teillä on ja onko…

Käyttäjä inka50 aloittanut aikaan 03.12.2013 klo 16:31 kohteessa Aikuisen elämää

moi. oon aika lähellä itsemurhaa. koen elämän tarkoituksettomaksi. minulla on poika, asuu exän luona, koen että hänelläkin olisi helponpaa jos minua ei olisi. eilen itkin holtittomasti, halusin niin kuolla, kaipasin köyttä kun ei ole kunnon lääkkeitä asiaan. perjantaina lähden työpaikan pikkujouluristeilylle.. Oon ihmisille tyhjää ilmaa, seura muun puutteessa, sivuseikka, syrjästäkatsoja,…

Käyttäjä uriel aloittanut aikaan 03.02.2014 klo 14:58 kohteessa Aikuisen elämää

Tuntuu siltä kuin katselisin elämääni ulkopuolisen silmin. En voi uskoa, että tämä on minun elämääni. Olin seurustellut kaksi vuotta ja olimme asuneet yhdessä noin 1,5vuotta. Yhtäkkiä mies, herra X, kertoi haluavansa erota. En saanut oikeastaan minkäänlaista selitystä tai syytä tälle päätökselle. Mielestäni meillä oli mennyt hyvin, eikä meillä ollut sen…

Käyttäjä Terhikki66 aloittanut aikaan 06.02.2014 klo 19:58 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Olen n. 30-vuotias nainen. Reilu vuosi sitten päätimme puolisoni kanssa erosta…tai minähän se taisin viimeisen sanan sanoa siihenkin asiaan. Nyt olen asunut itsekseni n. 6kk, poikamme on vuoroviikoin luonani. Jotenkin tällä hetkellä elämä tuntuu hakevan uomiaan rankastikin, en tiedä mitä haluan työn osalta, yksityiselämässä tai ylipäätään missään. Tuntuu että…

Käyttäjä Ikku aloittanut aikaan 06.02.2014 klo 15:54 kohteessa Aikuisen elämää

Pitkä perhe-elämä takana.Yksinolo ahdistaa.Miten saan takaisin tunteen siitä,että elän ihmisten keskellä.

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: