Paniikkikohtaus

Paniikkikohtaus

Käyttäjä aaksu aloittanut aikaan 16.03.2014 klo 21:28 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä aaksu kirjoittanut 16.03.2014 klo 21:28

Kuinka moni on joskus kokenut paniikkikohtauksen? Itse olen alkanut saamaan niitä kokoajan enemmän ja enemmän. Hengitys salpaantuu, kämmenet hikoaa, jalat puutuu.. yms. Minulle tulee myös jostain syystä hyvin likainen olo.. Minun on pakko päästä heti suihkuun tai edes pesemään käteni, ku kohtaus tulee. Ne alkavat olla jo aika raskaita sietää..

Aloin saamaan kohtauksia, kun mies jäi pettämisestä kiinni. Päätin antaa hänelle uuden mahdollisuuden, mutta asiat ei olekkaan mennyt niinkuin toivoin.. Tukea en saa tästä ylipääsemiseen, ja asiasta ei oikein olla ikinä puhuttu, sillä hän ei halua. Suuttuu yleensä, jos toivin että voisimme puhua.

Ei oikei nole valoa tunnelin päässä, muita saman olon omaavia?

Käyttäjä zips kirjoittanut 18.03.2014 klo 09:45

Lopeta ennen kuin olet jatkanut liian kauan. Ahdistuksia. Hanki laakkeet ajoissa.

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 18.03.2014 klo 16:49

En ainakaan suosittele lääkkeitä ensimmäisenä, vaan niinkuin itse kirjoitit jo ja olet varmaan oikeilla jäljillä miksi saat paniikkikohtauksia, eli ihmissuuhtesi on aika arvelluttavalla pohjalla. Pelkäätkö yksin asumista, -olemista ja -jäämistä.
Kirjastossa on kirjoja joista saa tietoa miten voi ehkäistä kohtauksia.
Ajan myötä ne lakkaa kun saa elämän muutoin kuntoon.
Ja ainakin mitä itse olen kokenut niin, ettei kannata tehdä sellaista minkä tuntee, että se on väärin itseä kohtaan, tai mihin ei kykene. Yhden kerran kun käy esim. kaupassa ja kun kohtaus tulee niin sanoo itselleen, että no niin antaa tulla, ei tässä voi kovin kauheaa tapahtua ja tämä on nyt tätä. Niin seuraavalla kerralla ei ehkä tule mitään kohtausta ja siten ne loppuu kokonaan. Mielestäni ne kuuluu vähän jokaisen ihmisen elämään jossainvaiheessa.