Tuettu asuminen

Tuettu asuminen

Käyttäjä Peikkotyttö78 aloittanut aikaan 20.02.2014 klo 17:24 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Peikkotyttö78 kirjoittanut 20.02.2014 klo 17:24

Moikka kaikille ūüôā
Olen sairastanut pitkään syömishäiriötä, masennusta, ahdistuneisuushäiriötä ym.ym.ym. ja olen nyt 36-vuotias, naiseksi kai kutsuttaneen, vaikka itse pidän itseäni tyttösenä vielä. Olen taas sairaalajaksolla ja minulle on ehdotettu, että muuttaisin tämän jälkeen tukiasuntoon ja siirtyisin sitä kautta takaisin omaan asuntoon. Olen nimittäin asunut kaksi vuotta nyt vanhempieni luona, kun yksin ahdistaa niin paljon.
Nytpä olisin siis kysynyt, onko täällä kokemuksia sellaisista tukiasunnoista ja niissä asumisesta ja olemisesta? Itse en millään haluaisi mennä vaan haluaisin enemmänkin apua omaan kotiin. Minullakin kun kuitenkin on kaksi kissaa ja halu ottaa eläimiä eikä tuollaisiin paikkoihin varmasti saa ottaa, vai onko siitä kenelläkään tietoa?
L√§hinn√§ minulle on nyt ehdotettu Uudenkaupungin Reimaria. Onko kokemuksia? ūüėź

Kaikki kokemukset ja tiedot kullanarvoisia ūüôāūüĆĽ

Käyttäjä pippa2 kirjoittanut 22.02.2014 klo 19:36

Hei Peikkotyttö78

Mulla on kokemusta tehostetusta tukiasumisesta sekä tavallisesta tukiasunnosta, johon siirryin ton tehostetun jälkeen.
Mulla on positiivisia kokemuksia tukiasumisesta. Se on paljon auttanut mua elämässä eteenpäin.
Viime vuoden elokuulla muutin tavalliseen asuntoon ja sitä ennen olin neljä vuotta tuetussa.
Nyt on ihan erilaista asua yksin, pärjää paremmin kaikilla tavoin.

Noista lemmikkieläimistä en valitettavasti osaa sanoa.
Joihinkin tuettuihin asuntoihin voi ottaa lemmikkejä, mutta en tiedä ton Uudenkaupungin tilannetta.
Kannattaa ihan kysyä sitä.

T√§ss√§ nyt jotain tietoa/kokemustaūüôāūüĆĽ

Käyttäjä Peikkotyttö78 kirjoittanut 14.03.2014 klo 08:53

Kiitos Pippa vastauksestasi. En ole t√§√§ll√§ k√§ynyt v√§h√§√§n aikaan joten en ole ehtinyt sinua kiitt√§√§ arvokkaasta mielipiteest√§si. Olen kirjoittanut sinne Reimariin ja kysynyt niit√§ lemmikki mahdollisuuksia mutta he eiv√§t ole minulle vastanneet ūüėě Pyysin nyt osaston sosiaalihoitajaa soittamaan sinne.
Tavallaan olen alistunut siihen, ett√§ ehk√§ oma arviointini kotona p√§rj√§√§misest√§ on liian optimistinen ja toiveikas. Ehk√§ tuollainen tukiasunto on ihan hyv√§ ratkaisu t√§h√§n tilanteeseen eik√§ siell√§ tarvitse ikuisuutta asua ūüėČ . Kovasti kuitenkin viel√§ py√∂rit√§n n√§it√§ ratkaisuja. Minulla on kuun lopussa verkostopalaveri, johon tulee paljon porukkaa ja Reimaristakin muutama. Ehk√§ p√§√§sen tutustumaan sinne ja ainakin kuulen paremmin sitten mit√§ on tarjoilla. Eik√§ se nyt varmasti ainoa paikka ole, mutta olen etsinyt netist√§ niit√§ muita enk√§ ole oikein l√∂yt√§nyt ūüėü . No, t√§ytyy katsella. P√§iv√§ kerrallaan t√§ss√§ on elett√§v√§ ja saa el√§√§. Eih√§n meill√§ ole kuin t√§m√§ hetki. Joten siihen keskittynen nyt. Tietysti on hyv√§ my√∂s mietti√§ tulevaisuutta. Joskus ratkaisut vain tulevat itsest√§√§n. Ja kaikki vastaukset ja tieto on kuitenkin meiss√§ itsess√§.

Kiitos todella paljon, ett√§ vastasit ja kerroit kokemuksestasi. Kyll√§ siit√§ hy√∂ty√§ on ūüĆĽūüôāūüĆĽ

P√§rj√§ile ja nauti omasta asumisestasi ūüėÄ Tosi kiva kuulla, ett√§ olet jo p√§√§ssyt sinne asti. Minulla taitaa olla pitk√§ tie sinne mutta eik√∂h√§n se t√§st√§... ūüôāūüĎć