Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Voi olla, että täältä löytyisi keskustelu liittyen krooniseen kipuun, mutta tällainen migreenipotilas ei nyt sitä löydä. Sairastan kroonista migreeniä. Sen lisäksi ilmeisesti fibromyalgiaa (muuta selitystä ei kroonisille muille kivuilleni ole löytynyt). Tähän yhdistettynä vakava masennus ja syömishäiriö. Wuppiduu. Kipu on läsnä aina, jossain muodossa. Migreenit nykyään päivittäisiä. Elän sumussa. Olo…
Mies on työntilannen takia ollut muutaman talven lomautettuna noin 5-6 kuukautta. Mina kävin töissä ja tein paljon ylitöitä. Kunnes sitten kyllästyin työpaikkakiusamiseen ja epäoikeudenmukaisuudeen ja irtisanoin itseni. En kestänut enää tätä paska. Työpaikastani oli tullut kauhea paikka. Sain työitä kumminkin heti irtisanomisen jälkeen mutta silloin miehellä oli taas lomautusputki päällä,…
Ei voi, kun ihmetellä nykyistä olotilaani. Olen saanut kesäksi työtä vammaispuolella ja, kun pääsen töihin, niin yleensä kaikki menee ihan ok. MUTTA. Se töihin lähtö esim. iltavuoroon aiheuttaa paniikkihäiriön oireita. Olo on todella”herkkä”, jännitän, mietin miten ilta menee ja ns. pelkään pahinta ja oloani ahdistaa….☹️ Olen saanut hankittua elämäni aikana…
Aloin etsimään verkosta vertaistukea itselleni sillä täällä pienessä kaupungissa ei keskusteluryhmiä eikä tukiverkostoja juurikaan liiaksi ole. Olen 37-vuotuias kolmen lapsen äiti jonka elämä on viimeiset 4-vuotta olleet eritavoin haastavia. Kaikki taisi kärjistyä siihen että ostaessamme 7-vuotta sitten remontoitavan omakotitalon kävi pian selväksi että tarvitsemme lisätuloja. Mieheni joka on minua 13-vuotta…
Hei kaikille Onko täällä kanssasisaria / veljiä joilla sos. tilanteiden pelko on pistänyt elämän enemmän tai vähemmän mönkään? Olen koulukiusattu (ala-asteella) ja rupesin saamaan ensimmäisiä sos.fobia oireita melko pian yläasteelle siirryttyäni. Kiusaamista kesti muutaman vuoden 3 – 6 luokilla. Siirryttyäni yläasteelle muutuin ihmisenä täysin. Tulin masentuneeksi ja sulkeutuneeksi. sitä ennen…
Kyselisin nyt että onko kenelläkään kokemusta pantarangaistuksesta. Tai onko kenenkään tutulla ollut sellaista. Että seurantapanta jalkaan ja sit joutuu noudattamaan tiettyä aikataulua ja olemaan muuten kotona. Pojalleni nyt melko varmasti sellainen laitetaan kun on totaalikieltäytyjä. Toinen vaihtoehto on vankila. Olisi ihan mielenkiintoista lukea jos jollain on kokemuksia pantarangaistuksesta. Ja minkalaisia…
Hei! Kärsin aika ajoin pahoista pakkoajatuksista ja se tuntuu vievän tosi paljon hyvää energiaa, joten siksi toivon ,että joku joka on kärsinyt samoista asioista uskaltaisi täällä niistä puhua ja varsinkin jos on vielä selvinnyt niistä niin aina vaan parempi asia 🙂 Käyn terapiassa ja minulla on lääkitys , sekä nukun…
En tiedä miten tästä menisi eteenpäin enää. Keinot on loppu. Hänellä on paha diabeteskin ja nyt tänäänkään ei ole pystynyt syömään mitään, mittailen välillä hänen verensokeriarvojaan. No päihdetyöntekijän juttusille hänet sain muutama viikko sitten ja itseasiassa hänkin oli sitä mielessään pohtinut mutta siihen yhteen käyntiin se jäi. Taustalla tässä semmonen…
En tiedä, missä minun pitäisi ollaa; kotona, oastolla, jossain muualla. 12 vuotta kestänyt suhteeni on lopussal. Tiedän menettäväni kotini lisäksi mieheni sukulaiset ym. Olen aina halunnut perheen ja lapisa ja se minulle on luvattu alusta asti. Noin kaksi vuotta sitten mieheni laittoi miinulle tekstiviestin, jossa pyysi, että edelleen antaisin hänelle…
Hei! Olen nuori opiskelijanainen. Olen jo pari vuotta painiskellut moninaisten, outojen oireiden kanssa. Olen epäillyt kaikenlaista ja ravannut lääkärissä niska- ja hartiaseudun kipujen takia, pääkivun takia (epäilen migreeniä) jne. Vasta viime kuukausina olen alkanut miettiä, onkohan minulla paniikkihäiriö. Tiedän, että useat vastaavat tähän, että kannattaa käydä lääkärillä. Minulla on kuitenkin…