Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olen 46-vuotias nainen ja epätoivoinen….5 vuotta kestänyt suhde kariutumassa oman mustasukkaisuuteni vuoksi…aiemmin päättynyt 22vuotinen suhde alkoholisti miehen kanssa josta 2 lasta,aikuisia jo.Nykyisessä suhteessa tunnen itseni kamalan epävarmaksi ja en pysty luottaan, sitä en oikein ymmärrä?Pelkäänkö hylkäämistä vai mikä se juttu on?Vaadin kokoajan huomiota(emme asu yhdessä,erosimme välillä,mut sit palattiin yhteen.1,5v.mies asunut…
Olen seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa vuoden päivät. Aloimme vuodenvaihteessa puhua yhteenmuutosta ja sovimme että tämä tapahtuisi ensi keväänä-alkukesästä. Vähän myöhemmin poikaystäväni halusi aikaistaa muuttoamme maaliskuulle, johon tietysti iloisena suostuin. Laitoimme paperit vetämääm ja nyt meille olisi oikein kiva asunto tarjolla. Minä lähtisin mielelläni nykyisestä soluasunnostani uuteen yhteiseen kotiin. Nyt poikaystäväni…
Olen pari vuotta sitten ollut keskivaikean masennuksen kynsissä.Söin silloin masennuslääkkeitä ja unilääkkeitä.Minulle tarjottiin keskusteluapua, mutta en silloin halunnut sitä, koska minua hävetti.Pelkään,että masennus tulee uudestaan.Välillä onkin ollut merkkejä havaittavissa, esim. kesällä ja syksyllä 2008 ahdistus oli niin paha etten pärjännyt ilman rauhottavia.Olen ollut lapsena koulukiusattu, ongelmia kotona, ensirakkauteni olen tajunnut…
Olen kirjoittanut ennenkin perheväkivallastamme. Se oli silloin 90-luvulla ja jo paljon aikaisemminkin. En vain pääse niistä eroon. Olen käynyt terapiaa, mutta se meni päin honkia jo ennen kuin oli kunnolla alkanutkaan. Kävimme läpi vain unia, ja terapeuttini sitten tulkitsi niitä. Oireiluni jopa vain pahenivat sen vuoden aikana. Nyt en saa…
Parisuhteemme on todellisessa pattitilanteessa. Molemmat rakastamme toisiamme ja ehdottomasti haluaisimme jatkaa yhdessä oloa. Suhteemme on läheinen ja olemme käyneet läpi yhdessä hyvinkin vaikeita asioita. Nämä ovat syventäneet ja lujittaneet yhteenkuuluvuuden tunnetta. Ongelma, joka itseäni huolestuttaa valtavasti, on täysin erilaiset odotukset parisuhteeltamme. Kumppanini ei halua lainkaan kohdata arkea, vaan mieluummin on…
Mä olen meidän suhteessa se pettäjä. Olen yrittänyt lueskella tämän palstan kirjoituksia, mutta pettäjien tarinoita ei näe. Itseäkin jännittää tänne kirjoittaa, koska pelkään saavani haukut niskaan. Jäin kiinni puoli vuotta sitten ja suhteemme on nyt jatkunut mitenkuten. Mieheni tuska on suunnaton. Syystäkin, juttuja on minulla ollut useita. Yritän analysoida ja…
Minä olen harrastanut seksiä 5kk 1pv 32 min sitten. En ole edes itseytyydystä tehnyt. En edes ajatellut seksiä, vetänyt vaan viivan kalenteriin ja illalla miettinyt, että noin sitä taas meni päivä ilman seksiä. Olen sentäs vasta 22v ja aika julmalta tuntuu, jos loppuikäni on samaa viivan vetoa. Haluaisin haluta.
Istun tietokoneen ääressä ja kirjoitan tätä viestiä. Mies katsoo televisiota. Murkkuikäinen on omalla titokoneellaan ja pikku tyttömme mummon kanssa kylpylässä yötä. Miehen kanssa oltu avioliitossa jo reilu 10 vuotta. Parisuhde nollassa. Mies nukkunut toisessa huoneessa jo kuukauden. Seksielämää ei ollenkaan. Miten tästä voi enää selvitä. Ei pysty enää lähestymään saatikka…
Että voikin tällaisesta ihminen saada itselleen ongelman… Elämääni astui yllättäen ihminen, jossa on paljon positiivista ja joka sai mieleni sekaisin. Pelottaa vaan paljon, haluanko sitoutua yms kun on kerran pahasti satutettu. Mutta niinhän se elämä kai menee, kun joku vie luottamuksen, haaveet, muistot. Toivon olen säilyttänyt, mutta silti moni asia…
Onko teillä kokemuksia raskauden aikaisesta mielialalääkkeiden käytöstä? Itselläni lapsen hankinta ei ole vielä ajankohtaista, mutta lähivuosina kyllä toivoisin… Lääkärin mukaan tulen todennäköisesti käyttämää mielialalääkkeitä lopun elämääni. Onko lääkkeet turvallisia raskauden aikana? Onko kokemuksia? Oliko lääkkeestä haittaa vauvalle? Kertokaa kokemuksia tai tietoja asiasta! Kiitos etukäteen! t.tuleva mami (toivottavasti)