sairastuin,muita kilpirauhaspotilaita?! apua ja tukea kaivataan

sairastuin,muita kilpirauhaspotilaita?! apua ja tukea kaivataan

Käyttäjä katala77 aloittanut aikaan 29.07.2009 klo 14:23 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä katala77 kirjoittanut 29.07.2009 klo 14:23

olen kohta 32v.perheen äiti,sain kuulla sairastavani kilpirauhasen vajaatoimintaa,kuulemma arvoni aivan metsässä!

joudun nyt ultratutkimukseen ja minua pelottaa valtavasti…
ääneni on käheä ja rintaa puristaa,pelkään että sairastan syöpää..😯🗯️

meillä 6v. tytär ja kohta 6kk.vanha tytär,kuinka nuorena heille kannattaa tehdä tutkimus?

Väsyttää ja masentaa,saan raivareita mistä perheeni kärsii…mitä jos en selviä sairaudestani? penet lapset ilman äitiä,entä mieheni? oltu yhdessä lapsesta saakka,16v…

tiedän,että ultraan ei joudu ns.”turhaan”,voisiko joku minun asemassani olevan henkilö kertoa oman tarinansa? en jaksa odottaa tesituloksia…mutta samalla PELKÄÄN😭

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.07.2009 klo 11:48

hei, äläpäs vielä heitä kirvestä kaivoon. itse olen lapsesta saakka sairastanut kilpirauhasen vajaatomintaa.
kun se minulle todettiin se oli vielä uutta ja suht tutkimatonta, mutta nykyään kaikki kehittynyt huikeasti eteenpäin.
sinun ei tarvitse ultraäänitutkimusta pelätä. se on suht kivutonkin, mitä nyt painavat ihoa sillä ultavehkeellä. tarkoituksena varmasti tutkia kilpirauhasesi koko. sen jälkeen varmaan sinulle tehdänn verikokeita ja uskoisin, että saat lääkityksen. itse syön thyroxinia koko ikäni. kaikki nuo oireesi ovat tuttuja ja johtuvat uskoakseni aivan siitä, että arvosi eivät ole kohdallaan.
älä suotta huolehdi. lääkityksellä asiasi saadaan kuntoon, tosin lääkkeen vaikutuksen tuntuminen saattaa kestää 3kk.
älä ajattele liikaa asiaa, joo tiedän, helppoa sanoa, kaikki menee hyvin ja uskoakseni lääkärisi selvitää sinulle asiat parhaiten.
eikä vielä kannata lapsille kertomista stressata, kuuntele ensin, mitä suunnittelevat hoidoksi.
tukea saat varmaan myös kilpirauhasliitolta ja sieltä voi kysellä mieltä painavia asioita. en muista onko heidän sivuillaan tälläsitä tukiverkostoa, mutta käy kurkkaamassa.
ja, älä huolehdi. käy ensin ultrassa ja kuuntelet lääkäriä.
itsellä tauti ei muuttanut elämää muulla tavoin, kuin että ikuinen tbl lääkitys ja verikokeita n kerran vuodessa, että tarkkaillaan onko lääkityksen taso oikea.
toivottavasti vastaukseni helpotti edes hiukan huoltasi.
voimia!!!!!