Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Hei kaikille, olen 19 vuotias nuori joka opiskelee ensimmäistä vuotta ammattikorkeakoulussa. Minulla on ystäviä, mutta tunnen silti olevani yksinäinen ihmisten keskellä. Kaipaan toista rinnalleni sillä olen huomannut, että en oikein jaksa yksin. Tästä olen kuitenkin ollut tietoinen jo pitkään.. Vaikka olen hieman kaikessa mukana, en silti ole tavannut ketään tai,…
Pari päivää sitten mieheni ilmoitti minulle, että hän inhoaa minua, melkein vihaa. Tämän jälkeen hän kertoi lapsillemme, että ”vanhemmilla on nyt hieman vaikeaa”. Aviolittomme on viimeisen kuukauden aikana kärjistynyt helvetiksi. Prosessi lähti liikkeelle siitä, että mieheni tapaili erästä naista ”ystävänä” ja tuon naisen tapailemisen myötä miehen käytös perhettä kohtaan muuttui…
Olen Turun seudulla asuva viisikymppinen nainen. Takana on kolmekymmenvuotinen avioliitto, lapset aikuistuneet. Nyt mies on löytänyt uuden rakkauden ja ilmoittanut, että on päätöksensä tehnyt: hän haluaa elää tämän toisen naisen kanssa. Meidän liitossamme on ollut paljon vaikeuksia, emme ole löytäneet oikeaa kumppanuutta ja olemme kasvaneet erilleen, mutta silti tämä tuntuu…
Meillä tuli taas erimielisyyttä voimakastahtoisen 8vuotiaan tyttäreni kanssa. Jossain vaiheessa huutoa tyttö totesi, että voisi tappaa itsensä! 😐 Nyt olen ihan järkyttynyt… Mistä se tuollaista on saanut päähänsä? Mitä minun pitää sanoa tai tehdä?!? Tytön isä on ollut pitkään sairaslomalla kärsittyään erittäin vaikeasta masennuksesta.😞 Viimeinen vuosi (tai kohta kaksi) ovat…
Hei! En löytänyt mun vanhaa juttua. Täytyy aloittaa uusi. En edes muista milloin viimeksi olin täällä. Olen 4 lapsen yh-äiti. En ennen olekaan kirjoittanut tuota lyhennettä tarkoittaen itseäni. Olen lasten kanssa ollut toukokuusta asti yksin. Avioero tuli voimaan 1.11.11. En sure itse eroa. Suren epäonnistumistani naisena ja vaimona. Mies ei…
Olen ollut vaimoni kanssa avioliitossa jo 25 vuotta ja viime vuosina hän on etääntynyt minusta niin paljon että olen tälläkin hetkellä masentunut ja mietin eroa. Intressimme eivät vain ole samat, hän haluaa muuttaa maalle mökille ja minä en, en vain omaa mitään siteitä siihen paikkaan niinkuin hän ja elämä eristyksissä…
Keski-ikäinen mieheni ilmoitti 4 kk sitten, ettei tiedä rakastaako minua tarpeeksi paljon ja että haluaa muuttaa asumuseroon ajattelemaan parisuhteemme tulevaisuutta. Hän veti täysin maton jalkojeni alta, en todellakaan osannut odottaa tätä, sillä mielestäni elimme hyvää arkea. Toki menneiden 19 vuoden aikana olemme toisiamme loukanneet ja matkaan mahtuu paljon myös ylimääräistä…
Hei! Tunteet solmussa, kurkkua kuristaa ja vatsassa velloo paha olo. Jokin aikaa sitten mies ilmoitti että meidän pitää keskustella. Hetken tuumailtuaan kertoi ettei enää tiedä mitä minua kohtaan tuntee – ei rakkautta ainakaan. Järkytyin, eihän rakkaus noin vain voi loppua – vai voiko? Yhteistä taivalta meillä on takana yhdeksän vuotta,…
Olen turta, olen vihdoinkin tajunnut, että en saa sinua puhumaan asioista. En keskustelemaan miten voisi yrittää toimia meidän parisuhteessa tai miten toimiessa kummankin olisi hyvä olla. Järkyttävä esimerkki eilinen jälleen. Tulet luokseni, et mitenkään erityisen ikävissäsi (hakeudu lähelle tmv) ja muutaman sanan vaihdettuamme kerrot vain, miten puhuit lapsesi (23v) kanssa…
Mitä mieltä ootte siitä esim. että miehenne/naisenne katselee toisten kuvia ja tykkää niistä? Ymmärrän toki ystävien kuvista tykkäämisen, sehän on ihan normaalia ja kuuluukin asiaan, mutta sellanen et vaikka ex-puolison kuvista tai vaan jonkun hyvännäkösen? Miettinyt kyllä sitäkin et kyllähän katsoa saa mutta ei koskea, mutta toisaalta se on facebookki…