elämää parisuhdeväkivallan uhassa…

elämää parisuhdeväkivallan uhassa...

Käyttäjä marja83 aloittanut aikaan 04.04.2012 klo 21:03 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä marja83 kirjoittanut 04.04.2012 klo 21:03

Olen kohta 30 vuotias nainen, kaksi lasta 8v ja 5v. Mies…joka käyttää alkoholia joka vkloppu, toisinaan myös arkena… toisinaan 4pv tai 5pv putkia. Humalassa ilkeä ja riidan haluinen. Ja vaikka meillä ei olisi riita, niin humalssa sen saa vaikka mistä… kärpäsestä. Toinen on tämän miehen ex, joka sitten aina syyllistää minut joka asiasta.. vaikka itse en tietäisi miksi sain selkääni niin tämä ex kyllä tietää, aina ja varmasti muistaa sen tulla kertomaan minulle, kuten tänäänkin..haukkui pystyyn kuinka olen huono ja paha ihminen tälle miehelle…jne.
Olen niin väsynyt tähän….
Maanantainakin oli riita…ja sain selkääni. onneksi naapuri soitti poliisit. he tekivät lastensuojelu ilmoituksen. -hyvä vaan- jos se olisi avun huutoni ongelmiini…
auttakaa, kysykää, jutellaan.
pää tällä hetkellä niin täysi ajatuksia että ei taästä oikein parempaa taida saada tällä hetkellä…☹️
selvinpäin mies ei keskustele mistään, humalassa kylläki mutta jos kysyy jtn ni se on ihan sama mitä vastaan jos hän on jo päättänyt mitä mieltä on. uskooo aina enemmin muita kuin minua. ei koskaan ole puolustanut minua vaikka tämä ex kuinka haukkuisi minut.
tässä kai ”tärkeimmät…”😭

terv, marja

Käyttäjä tunturisopuli kirjoittanut 05.04.2012 klo 15:39

Hei Marja!

En oikein ymmärrä, miten miehesi entinen oikein liittyy teidän parisuhteeseenne? Missä näet häntä? Lopeta alkuunsa hänen kuuntelemisensa, mutta ennen kaikkea:

LÄHDE TUOSTA SUHTEESTA HETI PAIKALLA! Ei ole hyvä lapsillekaan nähdä ja kuulla kaikkea mitä teillä tapahtuu. Nyt pois, ihan sama mikä selityksesi olisi jäämiselle, sinun on lähdettävä. Ymmärrätkö että mies vielä saataa tappaa sinut? Tai lapsesi?

Minusta tähän ei ole nyt mitään lisättävää. Sinun on jätettävä miehesi. Et voi jäädä.
Voimia ja kaikkea hyvää.

Käyttäjä pennylane kirjoittanut 05.04.2012 klo 19:38

Hei marja,

Itse olin vastaavassa tilanteessa vuosia sitten, mieheni äiti toimi samalla tavalla kuin miehesi ex ja mieheni toimi kuten sinunki miehesi ☹️
Viiden vuoden jahkauksen jälkeen otin ja lähdin lapsen kanssa. Sen jälkeen alkoi vaikeat ajat, jouduimme läpikäymään lähetymiskieltoja ja oikeudenkäyntejä mutta siinä samassa sain aloitettua itseni uudelleen rakentamisen.
Monesti ajattelin luovuttavani ja ottavani hänet takaisin, sillä ajattelin sen hetkittäin olevan jopa helpompaa... Mutta sinnikkäästi pysyin päätöksessäni.. Nyt muutama vuosi kaiken tuon jälkeen olen löytänyt miehen joka kohtelee minua hyvin ja pitää minua saman arvoisena. Lapsikin on alkanut toipumaan isänsä jättämistä henkisistä vammoista.
Itselläni on yhä vaikea luottaa ihmisiin ja hyvään ihmisissä mutta ajan kanssa sekin varmasti helpottaa.

Tärkeintä oli huomata että MINÄ ja lapseni ansaitsemme paljon parempaa. Niin sinäkin ansaitset 🙂🌻

Käyttäjä marja83 kirjoittanut 05.04.2012 klo 20:46

Hei!
Kiitos teille rohkaisevista viesteistä 🙂🌻
tiedän että minun pitäisi lähteä, mutta pelkään... Hän uhkaa että lapsia et vie,mutta minä voin painua vaikka vi..uun. humalssa yleensä näin sanoo, ja on hokenut sitä jo muutaman vuoden.....
haluaisin tosiaankin pois... mutta mistä ihmeestä saan ne voimat ja tuet joita tarviin...
pelkään että hän tosiaan saa lapset..vaikka tiedän että se ei ole mahdollista, hän on ollut vankilassa useita kertoja väkivaltarikoksista, juo alkoholia.... ei hän niitä saa...tiedän...
mutta hän on varmaan saanut jo manipuloitua minut siihen että uskon jo itsekkin että jos lähden niin menetän myös lapset. 😭
tarvitsisin paljon voimia ja jonkun ihmeen että jaksan aloittaa koko prosessin..
toivon saavani paljon apua sieltä lastensuojeluviranomaislta.jonne joudumme sitten menemään, toiv menen sinne ensin yksin. saan rauhassa puhua, ja toivottavasti osaavat auttaa ja ymmärtävät...
terv, marja

Käyttäjä pennylane kirjoittanut 06.04.2012 klo 11:33

Perheneuvola voisi olla mahdollisesti yksi tuen vaihtoehto sinulle ja lapsillesi, Me saimme lapseni kanssa paljon henkistä apua sieltä.

Minun ex.mies sai minutkin uskomaan että hän saisi oikeudessa yksinhuoltajuuden ja hän uskoi näin itsekkin siihen ihan viime hetkeen asti kunnes käräjäoikeus antoi minua puoltavan päätöksen. Sain niin monesti suhteemme aikana kuulla kuinka olen huono äiti, puoliso sekä nainen. Lopulta uskoin siihen itsekkin ja tänään minun on vaikea kuvitella koskaan uskoneeni hänen puheitaan.

Turvakotiin kannattaa soittaa ihan vaikka vaan jutellaakseen, he kuuntelevat kyllä ja minun omat kokemukset turvakodin henkilökunnasta ovat pelkästään lämpimän hyviä.

Minä lähdin lopulta niin että hankin kaupungilta asunnon ja rupesin sitä laittamaan kuntoon ja kun mies hävisi reissuillensa otin pikku autoni ja vein sillä kaikki mitä sain siihen mahtumaan. Kyllä äijällä oli ihmettelemistä ku kämpässä ei ollut enään kuin sohva, sänky ja hänen henkilökohtaiset tavaransa. Ilmoitin tekstiviestitse että kämppä pitää tyhjentää tiettyyn päivään mennessä sillä olin irtisanonut vuokrasopimuksen. Sen jälkeen vaihdoin puhelinnumeroa. ja se elämä on oikeasti sen arvoista.

En neuvo sinua toimimaan samalla tavalla, mutta se oli silloin minulle ainoa keino.
Ymmärrän että voimasi ovat vähissä mutta ajatus siitä millaista se elämä on ilman tuollaista piinaa voi antaa sen tarvittavan voiman toimia lastesi sekä itsesi parhaaksi ja se elämä on oikeasti sen arvoista.
🌻🙂🌻

Käyttäjä helemi kirjoittanut 06.04.2012 klo 14:04

LÄHDE!
Tuntematonta kuolemaa ei ole ja osaahan hän sinut tappaa kotonakin!
Olen kaiken tuon elänyt, mutta minulla ei ollut kuitenkaan neuvonantajana miehen exää, vaan hänen sukulaisiaan. Se exä nauttii joka kerta kun saat turpaasi, sillä se saaja voisikin olla hän, ellei olisi nyt exä.
Sinun on elämäsi, mutta jos jotakin saan sanoa, niin tuhlaa elämäsi jotenkin muuten kuin tuollaiseen elämään. Muutaman vuoden päästä olet ihmisraunio, jolla pyyhitään paskahuussin lattiaa.
Olen näistä asioista täällä kirjoittanut monta kertaa, jos löydät, niin lue.
Kellään miehellä, sen enempää kuin naisellakaan ei ole oikeutta, missään tapauksessa puolisoaan pahoinpidellä, sanoipa suku tai exät, mitä tahansa. Jos miehen pinna ei kestä omaa puolisoaan, niin MIKSI sen puolisoan pitäisi kestää miestä, kysyn vaan??
Minä kestin kauan, liian kauan, mitään kärsimyksen kruunua tai marttyyriyden mitalia et tule ikinään saamaan, menetät vain itsekunnioituksesi, oman arvon tunteen ja ihmisyytesi, naiseudesta puhumattakaan.
Minä pääsin pois, kun viimeisillä voimillani keräsin ne mitättömän ihmisen olemattomat älynrippeet, joita ei alun alkaenkaan paljoa ole ollut, kun sellaisen mukaan lähdin.
Minä puhun näistä, siksi ettei kenenkään toisen tarvitseisi sitä maanpäällistä helvettiä läpi käydä, joten älkää tehkö, kuten minä olen tehnyt, vaan tehkää kuten minä neuvon.
Päätös on sinun, mutta jätä sen exän mielipiteet omaan arvoonsa.

Käyttäjä polunkävijätär kirjoittanut 06.04.2012 klo 14:49

marja83 kirjoitti 5.4.2012 20:46

Hei!
Kiitos teille rohkaisevista viesteistä 🙂🌻
tiedän että minun pitäisi lähteä, mutta pelkään... Hän uhkaa että lapsia et vie,mutta minä voin painua vaikka vi..uun. humalssa yleensä näin sanoo, ja on hokenut sitä jo muutaman vuoden.....
haluaisin tosiaankin pois... mutta mistä ihmeestä saan ne voimat ja tuet joita tarviin...
pelkään että hän tosiaan saa lapset..vaikka tiedän että se ei ole mahdollista, hän on ollut vankilassa useita kertoja väkivaltarikoksista, juo alkoholia.... ei hän niitä saa...tiedän...
mutta hän on varmaan saanut jo manipuloitua minut siihen että uskon jo itsekkin että jos lähden niin menetän myös lapset. 😭
tarvitsisin paljon voimia ja jonkun ihmeen että jaksan aloittaa koko prosessin..
toivon saavani paljon apua sieltä lastensuojeluviranomaislta.jonne joudumme sitten menemään, toiv menen sinne ensin yksin. saan rauhassa puhua, ja toivottavasti osaavat auttaa ja ymmärtävät...
terv, marja

Näin kun järjellä lukee, niin tuntuu aika uskomattomalta, että mikään tuomari määräisi lapsia vanhemmalle, joka on istunut vankilassa väkivaltarikoksista.

Ei ole sinun vikasi, että miehesi käyttäytyy huonosti humalassa. Ja jos käyttäytyy huonosti vain silloin, niin sitten sen juomisen voisi varmaan lopettaa? Miehesi on yksin vastuussa omista teoistaan. Jos et ole sanallisesti tai fyysisesti määrännyt miestäsi riehumaan humalassa, niin et ole mitenkään syyllinen hänen teoistaan.

Onko nuorempi lapsesi päiväkodissa? Jos haluat muuttaa pois, voisit ehkä alkaa hakea asuntoa kaupungilta tai pyytää päästä turvakotiin. Jos menet turvakotiin, voisit viedä ei välttämättömät tavarat vaikka maksulliseen varastoon (hinnat koosta riippuen n. 50 -200 €/kk) tai jonkun sukulaisen tai tuttavan luokse. En jättäisi tavaroitani väkivaltaisen ihmisen luo. Muuttoon voit pyytää apua ystäviltä tai sukulaisilta.

Käyttäjä marja83 kirjoittanut 06.04.2012 klo 20:42

kiitos!
Kiitos teille kaikille ketkä olette täällä minua rohkaisseet..🙂🌻
tiedän ja järki sanoo samaa kuin tekin. mutta jotenkin se vaan tuntuu niiiin vaikealta...lähteminen. ja se että miten jaksan kaiken sen prosessin. jos kerron lähteväni niin kotona en uskaltaisi olla, siihen asti että saisin muun asunnon.
isompi on jo koulussa, pienempi päiväkodissa.
haluaisin normaalin elämän.... ehkä se odottaa minua tuolla jossain... ja ehkä sen vielä saan.
kun vaan jaksan ja kestän käydä vielä tämän kaiken läpi...
olen yheyksissä last.suoj.viranomaisiin viikon kahden sisällä. pääsen siellä puhumaan ja saan varmasti neuvoja ja apuja...
kiitos kun tuette🙂🌻
terv, marj

Käyttäjä perfektionisti kirjoittanut 09.04.2012 klo 18:56

Hei Marja!ÄLÄ JÄÄ tuollaiseen parisuhteeseen,kiireesti pois vaan ajattele lapsiasi.Miten käy lastesi jos sinulle tulee vaikka vamma pahoinpitelystä.Anteeksi suorasukaisuuteni,mutta mielestäni muuta vaihtoehtoa ei ole ja olet ansainnut parempaa🙂)

Käyttäjä pystyynkuollut1 kirjoittanut 12.04.2012 klo 19:56

Hei Marja,

Minullakin oli alkoholistimies. Älä anna miehesi jatkaa noin. Minäkin neuvoisin terapiaa. Jos mies ei siihen suostu, niin ero on ainoa järkevä ratkaisu, vaikkakin vaikeaa se on. Itselläni se ratkaisi ongelmat.

Tsemppiä!