Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Onko täällä ihmisiä, jotka ovat selättäneet lähes sairaalloisen mustasukkaisuuden ja siihen liittyvät itsetunto-ongelmat? Onko se edes mahdollista? Kirjoitin tänne noin 6kk sitten siitä, kuinka minua stressaa avomieheni tuleva ulkomaanmatka. Nyt kun mies on ollut pari päivää pois, tuossa upeassa rantakohteessa kaveriporukalla, jossa kaikki hänen ”äijäkaverinsa” ovat sinkkuja, tuntuu että sekoan.…
Viimeiset kaksi viikkoa on ollut elämäni raskainta aikaa. Tällöin huomasin että 2 vuotta elämäni tärkeimmän ja rakkaimman ihmisen tunteet alkoivat kuolla. Yritin keskustella asiasta ja luvata muutosta elämään. Lupasin yrittää kaikkeni mutta turhaan. Ero astui voimaan viime lauantaina eli 25.5. ja tunteet ovat olleet melkoista vuoristorataa. Välillä itken, välillä panikoin,…
Lueskellessäni noita viestiketjuja niin oikein omalle kohdalle sopivaa otsikkoa ei tuntunut löytyvän. Tuntuu kuin koko suhteemme ajan olemme olleet kriisissä, mutta kerron siitä lyhyesti. Rakastuimme palavasti noin 6 vuotta sitten, suhteemme eteni nopeasti, tulin raskaaksi, muutimme yhteen ja ostimme omakotitalon. Yhteen muutettuamme ja raskauden edetessä aloin jo tuntea ahdistusta, olin…
Eilen se tapahtui. Viisi vuotta seurustelua ja sain kuulla avomieheltäni, että hän on tehnyt päätöksen. Olin ihan ihmeissäni, mistä päätöksestä hän puhuu. Hän kertoi, että on jo usean kuukauden ajan miettiny ja tullut päätökseen, että meidän on parempi erota. Olin täysin musertunut. Ensi vuodelle olimme jo varanneet kirkon ja suunnitelleet…
Elikkä tarinani on sellainen, ollessani 20v tapasin miehen jonka kanssa hyvin pian muutettiin yhteen. Yhdessä asumista kesti vain joitakin kuukausia ja muutettii erilleen ja suhde oli sellaista on-off juttua ja homma varmaan olisi kuihtunut jos minä en olisi siitä pitänyt kiinni. Pidin kiinni vääristä syistä pelkäsin olla yksin ja tässä…
Mistä sitä aloittaisi? Siitäkö,kun tapasin pojan pienenä ja vuosia myöhemmin kohtasimme uudestaan ja pidimme yhtä 9-vuotta. Erosimme 2012 keväällä.Nyt 30-vuotiaana huomaan eläväni yksin pitkästä aikaa ja tunnen vanhenneeni vuosikymmeniä. Nämä viimeiset 9-vuotta ovat vieneet elämän mehut useammin kuin kerran.Suhteeseen sisältyi paljon pahaa,hyvää siitä syntyi onneksi myös ja siitä on todisteena…
Takana on elämäni raskain talvi. Pelkäsin menettäväni mieheni, jonka kanssa yhteistä taivalta on takana kymmenisen vuotta. Viimeisen kahden kuukauden ajan ajatukseni ovat kuitenkin kääntyneet päälaelleen; ero ei tuntuisi enää maailmanlopulta. Elämä tuntuu lähinnä kämppiksinä elämiseltä. Läheisyyttä on, mutta en nauti siitä. En syty, intohimo puuttuu (on puuttunut jo kauan…). Kosketus…
Olen kirjoittanut tänne joskus aiemmin ja käynyt lukemassa muiden murheita. Huomioni kiinnittyi ”Huono itsetunto ja mustasukkaisuus” otsikkon teksteihin. Huonoon itsetuntoon saattaa olla monia syitä ja halusin aloittaa tänne keskustelun pienirintaisuudesta. Olen tuntenut itseni aina epävarmaksi pienien rintojeni koon vuoksi. Vaikka miehiä ja mukavia tarjokkaita on ollut, niin olen aina kääntänyt…
Huhhuh, on siitäkin vierähtänyt kyllä pieni ikuisuus, kun täällä käynyt viimeksi. Ihan tarkkaan edes muista, mistä viimeksi täällä kirjoitellut. No, kuitenkin. Pikainen taustakertaus. 29-vuotias, opiskelija, yksinasuva, ei parisuhdetta. Se nyt ei (tavallaan) ole pääpointti, mutta tavallaan sitäkin on. Selitettäköön tarkemmin kohta. Joka tapauksessa. Tilanne siis on se, että minun ystäväpiirissäni…
Olen nyt tilanteessa, johon en olisi halunnut joutua. Laitoin oman asuntoni (entinen kotimme toisella paikkakunnalla) myyntiin vastoin mieheni ”tahtoa”. Hän ei halua, että myyn asunnon koska tietää, että tuolloin minulla on mahdollisuus muuttaa pois yhteisestä kodistamme. Myynnissä on, mutta kaupaksi ei mene. Työtä en ole vieläkään saanut, joten tuloja ei…