Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Hei! Minulla on ongelma. Olen ollut naimisissa nykyisen mieheni kanssa jo 8 vuotta. Meillä on kaksi ihanaa lasta ja paljon on koettu yhdessä, mutta itse olen ahdistunut. Mies ei tee mitään kotitöitä, löhöää vain sohvalla ja katsoo tv:tä tai sitten pelaa kännykällä. Remontin tekemiseen kotona jouduimme hommaamaan ulkopuolista apua vain…
Valehtelu
41Hei Nyt, kun elämme mieheni kanssa tätä pettämisen ”vuosijuhlaa”, olen pohtinut paljolti valehtelua…Mistä voi tietää sen, että toinen valehtelee? Alunperinhän minulle syötettiin ns.peitetarina mutta se mureni kuitenkin keskustelujen myötä. Silti minua on jäänyt vaivaamaan ajatus siitä, entä jos tässä ei ole kaikki? Tiedän, että tämä syksy nostaa enemmälti nämä mietteet…
Tapasin erään miehen. Rakastuin häneen todella nopeasti. Hänkin on sanonut rakastavansa minua. Silti jostain syystä voin pahoin jatkuvasti tässä suhteessa varsinkin jos en ole hänen kanssaan. Hän nimittäin juo ja valehtelee. Seurustelun alkutaipaleella alkoi käydä ilmi pieniä asioita hänen elämästään jotka hän kuulemma jätti kertomatta ihan vain siksi etten katoaisi.…
Moi kaksi aikuista miestä, asuu maalla. töissä kaupungissa toinen opiskelee tai päättää opiskelunsa pian mutta käy työssä, hoitaa dementoituneita vanhempiaan on luonteeltaan sydämellinen, mutta lähes puhumataon ainakin parisuhdeasiaoista. Ei koskaan ehdota seksiä jos en itse siitä tee aloitetta. Olen hiukan anhempi 2 v. siis. Liitto on muuten ok, mutta en…
Poikaystäväni ja minä olemme olleet yhdessä noin 3 ja puoli vuotta, josta noin 2 vuotta on ollut nyt pelkkää alamäkeä… Kaikki alkoi siitä, kun hän muutti pois kotoa omaan kotiin, kävi töissä ja lopetti sen takia opiskelemisen. Aluksi kaikki meni hyvin, meillä oli ihania hetkiä aina kun olin hänen luonaan,…
Hei kaikki, kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. Olen 35 vuotias ja viimeiset 10 kk olen ollut suhteessa 37 vuotiaan miehen kanssa. Suhde on ollut aikamoista aallokkoa koska hän on erittäin masentunut ja on viimeisen vuoden aikana kokenut suuria elämänmuutoksia (avioero, masennuksen paheneminen, oman elämän uudelleen rakennus, yksinolo pitkän suhteen jälkeen, identiteettikriisi…
Hei kaikki lukijat.. Jatkan vielä uudella otsikolla kun olen nyt useita kertomuksia lukenut ja monia suhteita näyttää piinaavan jomman kumman narsistinen luonne. Siinä on paljon tuttua, itse koettua. Kun suhteeseen tulee vähättely, mollaaminen, valehtelu, kontrollointi, karkea kielenkäyttö ja lopulta puhumattomuus ei todellakaan ole helppoa. Toisaalta jos kuitenkin on ollut rakkauttakin,…
Siitä on jo kaksi vuotta kun minä jätin silloisen poikaystäväni. Olimme seurustelleen viisi vuotta, joista kaksi asuneet saman katon alla. Hän oli minun ensimmäinen, ensirakkauteni. Paras ystäväni. Eron jälkeen minulla ei ole ollut mitään suhteeksi laskettavaa. Baarisekoiluja, satunnaista seksiä tuttujen ja puolituttujen kanssa, mutta niitäkin vain yhdellä kädellä laskettava määrä.…
Olemme olleet avomieheni kanssa yhdessä kahdeksan vuotta ja rapiat. Meillä on reilun vuoden ikäinen poika. Olemme vähän päälle kolmekymppisiä molemmat, mies on minua pari vuotta vanhempi. Viimeisin vuosi pienen lapsen kanssa on ollu sanalla sanoen rankka. Poika on aika huonouninen ja sen myötä vaikutukset näkyvät kyllä koko perheessä. Vaikkakin, on…
Onko kenelläkään kokemuksia aiheesta että puoliso on ollut uskoton ja kokee rakastuneensa. On lopettanut suhteen mutta ei ole henkisesti päässyt irti kokemastaan. Miten olet voinut elää rinnalla. Oletko osannut olla lähellä. Onko tunne toiseen hiipunut vai vahvistunut. Oletko saanut vahvistusta halusta jatkaa yhdessä. Mieheni sanoo että juuret on syvällä meidän…