Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Aluksi, ei kannata vähätellä tätä näinkin ”lapsellista” ongelmaa – pahempia aikoja olen elänyt ja niistä selvinnyt. Nyt vaan harmittaa niin vietävästi tämä nykyinen parisuhde… Olemme olleet pitkään yhdessä. Alussa oli tietenkin ihanaa ja välillä aivan kamalaa, miehessä on monta huonoa juttua ja toisaalta monta hyvää. Jonkun ikäkriisinkin hän taisi käydä…
Hei 🌻🙂🌻 Ajattelin aloitellaan jo uutta ketjua nyt, kun vuosikin on jo vaihtunut mutta itse ainakin vielä seilaan epävarmuuden tilassa miehen n.vuosi sitten tapahtuneen uskottomuuden jälkeen. Tiedän, että jokainen viesti näissä aiemmissa ketjuissa on ollut ainutlaatuinen, kuten mekin ihmisinä olemme. Mitä olen tämän kuluneen vuoden aikana huomannut: aina et voi…
Ongelmani on, että nyt noin 4kk jälkeen olen moneen otteeseen saanut huomata, että poikaystäväni on erittäin lapsellinen ja saattaa kehitellä jotain draamaa sellaisestakin mitä ei ole tapahtunut. Esim. viikonloppuna piti lähteä kauhealla kiireellä ystäväni luota kun hän jollain oudolla tavalla käsitti et joku yrittää iskeä mua. Mies on 30, luulisi…
Hei, Olen seurustellut neljä vuotta ihanan mieheni kanssa, mutta minulla on todella huono itsetunto ja se on aina vaikuttanut suhteeseemme. On päiviä jolloin en näe itsessäni mitään hyvää ja pala kurkussa häpeän itseäni. Usein minun on vaikea nauttia elämästä ja odotan vain tulevaisuutta (olen nuori). Olen myös riippuvainen kaikkeen ulkonäköön…
perjantaina oli koti muuttolaatikoita täynnä ja ukko selitti.. ”kun remontin takia pitää saada tilaa tänne”… mitään remonttia ei ole tilattu. tänään sitten sai sanotuksi, että muuttaa. toisaalta hyvä. mokoma kiukuttelija ja nettideittiddikti. neljä vuotta tuollaista. ongelma on lähinnä yhteinen asunto ja minne muuttaa. palkka konttorirottana ei ole kaksinen, joten asunnon…
Äitini on alkoholisti. Olen uskaltanut myöntää sen itselleni ja muille vasta aikuisena, lähempänä kolmeakymmentä vuotta. Tunnen turhautumista, kun hän mitätöi tunteita lapsuudestani/nuoruudestani olemalla myöntämättä tekojaan ja vähättelemällä vaikutustaan elämääni. Äitini on loistava manipuloija ja tapamarttyyri. Olen toimeton ja pistinkin eilen välit poikki äitiini. Kehotin hakemaan apua mielenterveysongelmiinsa ja alkoholismiinsa. Pyysin…
Ilmeisesti asia on ollut niin pitkään, en vaan ole käsittänyt/hyväksynyt tilannetta. Tämän lisäksi useampi läheinen ystävä ystävä kärsii mielenterveysongelmista. Äitini on alkoholisti, joka myönsi asian ensimmäistä kertaa pari viikkoa sitten ja liittyi AA:han. Sen jälkeen hän kertoi kuinka on halunnut kuolla jo useiden vuosien ajan, vanhempieni eron jälkeen. Siskoni (22…
Hei! 20-vuotinen avioliittoni päättyi pari vuotta sitten, kun mieheni ilmoitti rakastuneensa toiseen naiseen. Olihan meillä ongelmamme, mutten olisi ikinä uskonut, että ero tulee. Nyt mies on kihloissa. Minä asun neljän lapsemme kanssa (20,18,17 ja 13 vuotiaat). Pohdin kovasti, mitä olisin voinut tehdä toisin. En kuitenkaan kaipaa riitoja. Kaipaan kovasti turvallista…
Kolmannen tahon kautta tuli tietooni puolison ilmeisesti joitakin viikkoja kestänyt henkinen, todelliseen pettämiseen tähdännyt uskottomuus. Suhteessa reilun kymmenen vuoden ajalla koettu kummankin puolison useampi masennus, lasten saanti, toisen lapsen kohdalla pitkään kohtanut raskauden yritys, pieleen mennyt yrittäjätoiminta ja rahalliset vaikeudet. Järkytys suuri, tieto siitä ettei mene hyvin ollut tiedossa mutta…
Hei! Kirjoittelin tänne aikanaan siitä kun epäilin miehellä suhde naapurin mökin rouvan kanssa. Johon en vielä saanut selvyyttä mutta ei enään ole ollut mitään epäilyttäviä juttuja. Kai he peljästyivät kun huomasivat epäilyni. Ei mies mennyt glögi juhliinkaan kun minä töissä. Meillä mennyt hyvin joulua valmisteltiin mukavasti yhdessä. Kinkun paisto valvojaisetkin…