Avioliiton onnelako?

Avioliiton onnelako?

Käyttäjä pikkumyy6 aloittanut aikaan 31.01.2014 klo 07:39 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä pikkumyy6 kirjoittanut 31.01.2014 klo 07:39

Hei kanssaihmiset! Olen 32- vuotias nainen ja elän tämän päivän ”trendien mukaan” pitkässä liitossa. Nyt kuitenkin on alkanut tulla ensimmäisiä ristiriitoja. Mieheni on kamalan mustasukkainen. En saa käydä yksin kaupungilla asioilla, hyvä että edes ruokakaupassa. Lisäksi hän kyttää jokaista liikettäni, mitä teen ,tai kenen kanssa. Tästä syystä ystävätkin ovat harvassa. Kotitöihin hän ei osallistu käytännössä lainkaan, ja kehtaa väittää etten tee mitään?! Pesen pyykit, tiskaan , hoidan lapsen siinä sivussa. Kannattaako tätä enää jatkaa? Lisäksi olen muutaman kerran yrittänyt lähteä liitosta , katsellut jopa vuokra- asuntoja. Hän onnistuu kuitenkin aina puhumaan minut ympäri, etten tekisi niin. 😐

Käyttäjä pöllöhuuhkaja kirjoittanut 01.02.2014 klo 01:28

ei muutakun hakemaan keskusteluapua noiden tunteiden purkamiseen, jos hän ei lähde niin mene ihmeessä yksin, on se parempi kuitenkin saada perspektiiviä asioihin puhumalla ulkopuolisen kanssa ja omia ajatuksiaan selvemmiksi. Suosittelen lämpimästi. Siellä voipi puhua sitten ihan suunsa puhtaaksi ilman että tarttee pelätä loukkaavansa ketään ja se jo voipi avata oman tulpan. Toinen parisuhteen osapuoli on vastuussa omasta puolestaan ja omista tunteistaan.

Joka tapauksessa kummalliselta kuulostaa tollanen mustasukkaisuus. Mutta siihen voipi saada myös apua, joten kannattaa yrittää.🙂👍

Joskus sillä mustasukkaisella tai yllättäen pikkuasioista suuttuvalla ihmisellä on joko omat pussit jauhossa vähemmän puhtaita tai sitten on vain masentunut jostain syystä. Minä ainakin olen räjähdellyt milloin mistäkin ihan älyttömästä asiasta aikoina kun olen olllut paineissa tai masentuneen oloinen.🤨

Käyttäjä pikkumyy6 kirjoittanut 01.02.2014 klo 13:43

Minustakin se on todella outoa. Hän itse käy töissä, eli joutuu ajamaan joka päivä kaupungille, käy ulkona syömässä joks päivä. Jos koitan ehdottaa että voisimmeko joskus käydä perheenä syömässä ulkona, niin heti tulee kielteinen vastaus. Mukamas tiukilla rahatilanne, vaikkei todellakaan ole. Mistä tämä voi johtua? Olen ymmälläni. Etenkin kun muuten on mennyt hienosti tähän asti.🙄

Käyttäjä lämminverinen+ kirjoittanut 01.02.2014 klo 17:58

Hei Pikkumyy! Olen tuo Lämminverinen jonka kirjoituksen löydät täältä. En halua olla pessimisti mutta kerron sinulle että oma 43 vuoden avioliittoni on aina ollut sellainen että minä olen elänyt puolisoni ehdoilla. Hän on ollut erittäin mustasukkainen ja rajoittava. Olen taistellut hullun lailla ja sen takia ehkä vielä olemme tässä. NO jos luit tarinani niin mieheni on pettänyt minua saman naisen kanssa 15 vuotta, se selvisi minulle 15.12.2013. Pitkien pitkien ja syvällisten keskustelujen jälkeen olen ymmärtänyt yhden asian - ja niin hänkin sen myöntää - mustasukkaisuus johtui siitä että hänellä on itsellään ollut muita naisia, ja se taas johtuu hänen epävarmuudesta ja tyytymättömyydestä omaan itseensä. Toivon sydämestäni että teillä ei niin ole mutta toivon että et jää suhteeseen jossa et voi olla oma itsesi. Olet nuori, ehdit vielä elää mutta jos saat avioliittosi vielä toimimaan niin sen parempi, menkää hakemaan apua. Minä olen 59, uskon kyylä tietäväni mistä puhun.

Käyttäjä pikkumyy6 kirjoittanut 01.02.2014 klo 19:19

Kiitos vastauksestasi. Välillä menee paremmin, ja välillä tietysti huonomminkin. Mutta kuitenkin kaikki vaikuttaa kaikkeen. Meilläkin toinen osapuoli on pettänyt toisen, nimeltä mainitsematon. Se on kuitenkin taaksejäänyttä. Siitäkin puhuttiin ja selvitettiin asia silloin kun se tapahtui. Tuntuu kuitenkin, ettei se ihan täysin ole unohtunut meiltä kummaltakaan. Apua olemme hakeneet, mutta ehkä liian myöhään. Pelkään että tässä käy vielä todellakin huonosti. 😞