Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
Miten pääsee eroon vihasta… Mua kiusattiin ala-asteella. Kaverit aina keksi yhtäkkiä, että eipä olla enää tuon kavereita. ja sitte erottivat mut tai jonku porukasta.. Tai sitte jos sanoi yhenki väärän sanan, niin heti suututettiin. muistan kerranki, ko yks tyttö meijän porukasta tahto mua johonki hommaan,ko meillä oli siivouspäivä koulussa ja…
Olen ongelmissa mieleni kanssa. Minulla on paha suorittamisen pakko, joka johtaa loppuunpalamisen kautta masennukseen tai muuhun ahdistukseen. Taustani on seuraava. Olen aina ollut ikäryhmässäni lahjakas paitsi urheilussa etenkin koulussa matemaattisissa aineissa. Nuorena (lapsena) kiersinkin erilaisia kisoja niin urheilun kuin koulun saralta. Isäni on lahjakas entinen maajoukkuetason hiihtäjä, itse valitsin tosin…
Moi! Kirjoittelin joskus aikaisemminki että löytyykö ihmisiä joilla on pakkoajatuksia? itselläni on nykyisin aika paljon ja haittaavat elämääni jo jonkin verran. Olisi kiva kuulla, jos joku on parantunut osittain tai kokonaan näistä ajatuksista, tai onko samaa sairastavia? onko kokemuksia eri hoitomuodoista, esim. ryhmäterapiasta? entä jos on lääkitys niin mikä on…
Musiikki on minulle tärkeä. Se on minun purkautumiskanava. Haaveilen, ihailen, vihaan ja rakastan juuri musiikin kautta koska monesti sanoja ei löydy. Tunteet ovat nytkin pinnalla, haluaisin kuolla, kun taas ehkä hetken päästä olen onneni kukkuloilla. Tätä se on kaksisuuntaisen mielialahäiriötä sairastavan kohtalo. Mutta en luovuta koskaan ja uskon: Rakkaus ja…
Mä en osaa olla ilman ahdistusta. Jos mulla on kaikki hyvin eikä ahista mikään, mulla alkaa heti se asia itessään ahistamaan. Ku ei oo mitään sisältöä elämässä. En oikeen osaa tehä mitään. Oon vaan kavereitten kans ja käyn koulua. Liikun silloin tällöin omalla ajalla ja kahtelen oisko vapaita työpaikkoja. Tulevaisuus…
Iltaa. olen seurannut jonkun aikaa juttuja sivulla ja uskaltaudun nyt itsekin ensimmäistä kertaa avata suuni..olen tuntenut n. 2 v. että pikkuhiljaa olen hukkaamassa itseäni kauemmas ja kauemmas itsestäni. en ole enään se sama ihminen jonka luulin tuntevani ja joka luuli tietävänsä mitä elämässään haluaa. lähtien pienistä asioista.nykyään ajatukset tuntuvat sinkoilevan…
Olen ollu aina yksinäinen tai minulla ei ole ollut ystäviä yhtä enempää. Yksin olen kärsinyt kuolemanpelkoa, ahdistusta,tuskaa ja kipua. Mä olen kertonut täällä tarinani joten en kerro uudelleen… Lyhyesti sanottuna useita kymmeniä sairaalajaksoa ja pitkästi yli kymmenen leikkausta. Arvata saattaa mitä pienen pojan ja myöhemmin nuoren pojan mielessä on liikkunut.…
Mulla on ihan älyttömän ihana poikaystävä,vaikka se asuu itse toisella paikkakunnalla,se ei oo ollu mikään este! ollaan oltu joku 3kk yhessä ja meillä on ollu pelkkää hyvää,tai ainaki oli viel pari päivää sit. Nyt se on kuullu et olen pettänyt sitä ja se riehuu koko ajan! Jätkät on todel mustasukkasii,varsinki…
En vain jaksa. Oon kasilla, ja yrittäny kaikein tavoin motivoida itteeni. Mulla on kyl sosiaalisten tilanteiden pelkoo, oon käyny puhumassa siitä koulun sosiaalityöntekijälläkin… Mutta tuskin se on tähän lintsailuun syy. Mulla on pelko luokassa huomion joutumisen kohteeksi.. en sitten tiiä. En haluais tarkkailuluokallekkaan, ei oo mun paikka. Joka aamu, samat…
Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa, ja toivon että täältä saisi apua, kun sitä ei näytä muualta saavan. Äitini sairastui alkoholismiin noin kymmenen vuotta sitten. Olin tuolloin 9 vuotias. Isosiskoni on minua kuusi vuotta vanhempi. Äitini on ollut kaksi kertaa vieroituksessa. Ensimmäisellä kerralla odotin asialta liikaa. Elättelin 11-vuotiaan toiveita raittiista äidistä, että…