Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
Sattuu aina vain enemmän. Joka kerta, kun luulen, ettei nyt tapahdu mitään kauheaa ja elämä jatkuu, niin saan kuulla, että joku on kuollut tai sairastunut. En jaksa syödä, ottaa lääkkeitä tai mitään, mistään ei koskaan ole mitään hyötyä. Olen yksin, tänään ja joka päivä. Murehdin muiden asioita, puolet kavereista on…
mikä helvetti se tulee ihmiseen kuten minuun nyt, että on aivan pakko juoda itsensä känniin vaikka ei pidä viinasta. Kun kaikki asiat ahdistaa kaikkia ihmisii inhoaa ei kestä tätä maailmaa eikä osaa kelleen mitään puhua Niin ostaa pullon kossua ja juo sitä raakana ja se on niin hiton pahaankin ettei…
Mörjenstä päivää! Nimimerkki Duskfall ilmoittautuu, kohtalaisen uusi täällä enkä muutenkaan ole paljoa kirjoitellut. Tuli tarvetta täältä foorumilta hiukan kysäistä kirjoittajien mielipiteitä elämäntilanteesta ja muusta… Eli kyseessä on 16-vuotias miespuolinen henkilö täältä Suomen lounaisrannikolta. Olen saanut elää ihan hyvän lapsuuden, molemmat vanhemmat omaan ja ovatpa vielä yhdessäkin. Koulumenestykseni on kohtalaisen hyvää,…
Olen ehkä koko elämäni kärsinyt erilaisista luuloista, jotka vasta nyt olen tiedostanut oudoiksi. Pelkään esimerkiksi kaduilla vastaantulijoita, sillä kuvittelen heidän haluavan tappaa minut ja muuta vastaavaa. Kotona en voi olla öitä yksin, sillä pelkään jonkun olevan asunnossamme ja joudun tarkastamaan sen monesti läpi (silti nukun valot päällä). Tiedän luulot toisaalta…
Itsehhän paniikkihäiriöön/masennukseen synteettisesti valmistetut lääkkeet haluaisin, mutta niitä ei minulle myönnetä. Olenkin alkanut tutkia erilaisia vaihtoehtoja. Minulle on kerrottu erilaisista terapioista, nuo olen jättänyt vähän taka-alalle vielä nyt, mutta olen myös miettiny mm. luontaistuotteita yms muita keinoja millä voisin tilani saada paremmaksi. Mulle on ehdotettu mm. jotain homeopaattisia rakeita (näistä…
Olen 18-vuotias nuori nainen ja aloitin lähihoitaja opinnot syksyllä 2006. Monien sairasloma ja keskeytymisjaksojen jälkeen erosin koulun kirjoilta (työvoimanpalvelukeskuksen takia piti olla työttömän status). Viime kuussa vointi romahti totaalisesti ja aloin olemaan itsetuhoinen, joten siirryin osastolle ja edelleen olen siellä kirjoilla. Viralliset diagnoosit on tällä hetkellä vaikea masennus, syömishäiriö. Tutkitaan…
Muutin 16-vuotiaana pois perheessäni olevien ongelmien takia. Tietyllä tapaa olentyytyväinen, tietyllä tapaa en. Tunnen itseni terveemmäksi koska jatkuva ”varpaillaan olo” ei väsytä minua ym.. Minun ei tarvitse enää pelätä milloin joku heitää minut taas ulos kodistani. Muuttaessani yksin asumaan olen löytänyt itsestäni uuden asian joka raastaa aina sisälläni; hylkäämisen pelko.…
Moikka! Enpä ole tänne nuorten foorumiin kirjoittanut vielä kertaakaan, mutta nyt kai siihen tulee muutos. Niin, ja älkää säikähtäkö otsikkoa, en ole mikään ”Raamatulla päähän uskovainen”, en yritä tyrkyttää uskoani teille muille. Minua on vaivannut jo pitkään kysymys jonka esitän otsikossa. Voinko minä olla uskovainen, vaikka olen masentunut. Vielä vähän…
En usko, että tämä artikkeli vetäisi vertoja muiden tuskiin, mutta kirjoitanpa silti. Minulla oli melko surullinen lapsuus, ja omalta kannalta surullinen siksi, ettei se ollut perheeni, ystävieni tai minkään muun ulkopuolisen tekijän vika, vaan tein siitä itse aivan hirveää. Hieman taustatietoa: Vanhempani erosivat vuonna 2000. En paljoakaan muista eroa edeltävästä…
Hei vaan kaikki. Kirjotan tänne nyt ekaa kertaa, enkä oikein edes tiedä miksi, ehkä osaan aavistella, että edes joku teistä muista osaisi ymmärtää kuinka paha olo mulla on. En tiedä mistä aloittaa.. En mitenkään osaa edes perustella sitä, miksi mulla on niin äärettömän paha olo. Tuntuu siltä, että kaikki menee…