Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
mitä pitäsi tehdä? Suvussani on ollut skitsofreniaa joka toisella sukupolvella eli minulla on aika iso mahdollisuus siihen. Minulla on erittäin nopeita mielialanvaihteluja (Olen ensin vaikka iloinen jne. ja yhtäkkiä kaikki menee päin v****a) jos menen kauppaan ostamaan vaikka limsan pelkään ja panikoin koko ajan mitä kaikki ajattelevat minusta. Minua ei…
😟Olen 16-vuotias tyttö ja sairastanut masennusta about 2 ja puoli vuotta. Eli sairastuin ku menetin kaverini itsemurhan takia (joka oli kuulemma minun aiheuttama)noin 2 vuotta sitten. Otin syyttet itseeni ja se satutti minua pahasti koska minua on kiusattu 1-10 luokka kokonaan.Eli pääsin peruskouluni 2009 kivoilla kohtuullisen hyvillä arvosanoilla ja sillä…
Kirjoitin 2008 syksyllä ylioppilaaksi jonka jälkeen olin 6 kk työharjoittelussa eläinhoitoloissa missä rakastin työtäni. Kesällä tapasin miehen johon kaikki aikani ja rahani sitten menikin.. Syksyllä aloitin opiskelut eläintenhoitajaksi mutta tuntuu ettei enää kiinnosta, koulussa en jaksanut käydä vaan jäin kotiin nukkumaan ja illalla kävin ostamassa miehelleni kaljaa.. Säästöt menivät sinne..…
pelko.
4mulla on välillä kuoleman pelko. mä pelkään koko ajan et mä kuolen. sit mä pelkään että mä menetän kaikki. tuntuu että kaikki vihaa mua. 😭 sit mua pelottaa koko ajan. mä saan usein paniikki kohtauksia ☹️ sit taidan olla nettiriipuvainen. 😟 sit oon sortunut alkoholiin että saan pahan oloni pois.…
olen seiskaluokkalainen tyttö. jouduin viimevuoden huhtikuussa psykiatriselle osastolle masennuksen takia. kävin sielä sairaalakoulua jossa oli n. 15 oppilasta, eli luokat oli tosi pienet. jakso loppui 2 viikkoo sitten ja nyt mun pitäis palata tuohon ”omaan kouluun”. elikkä toi koulu on sellane mis en oo ennen ollu, en ees tiiä missä…
”Psykologi: Kaverin pitää kertoa eteenpäin nuoren itsemurha-aikeista Psykologi Soili Poijula neuvoo nuorta aina kertomaan aikuiselle, jos kuulee kaverinsa vaikka humalapäissäänkin kertovan itsemurha-aikeista. ”Nuoret eivät puhu aikeistaan vanhemmilleen, vaan kavereilleen. Silloin kaverin tehtävä on sanoa, että aion kertoa tästä aikuiselle”, Poijula opastaa. ”Se ei ole luottamuksen pettämistä, vaan vastuun ottamista. Semmoista…
http://esok.jyu.fi/julkaisut/oppaat/mielenterveys/ ”VUOROVAIKUTUS JA OHJAUS Mielenterveyden ongelmat vaikuttavat varsin eri tavoin, joten on tärkeää keskustella opiskelijoiden kanssa heidän tarpeistaan sekä siitä, miten ne voitaisiin ottaa huomioon. Opettajat voivat omalla toiminnallaan ja kannustamisellaan madaltaa opiskelijan kynnystä tulla kertomaan opiskelun haasteista ja mahdollisesti tarvittavasta tuesta. Keskustelun aloite voi tulla opiskelijalta itseltään, opiskelutoverilta, opettajalta…
Taas. Minä en enää jaksa näitä joukkotelotuksia.
Oli pakko kirjoittaa johonkin ja tänne päädyin. Mistähän sitä aloittais kertomaan? No jos lähtee lapsuudesta niin mullahan oli tyypillinen nuoruus mikä nykyään liian monella eli koulukiusattu olin. Toki sitä niihin aikoihin vastas kiusaajille samalla mitalla, huusi ja puolusti itteensä vaan ei se estänyt sitä miten ne henkisellä tasolla satutti :/…
Olen menossa ystävieni kanssa laivalle. Tarkoituksena ottaa pientä irtiottoa arjesta ennen YO-kirjoitusten alkamista. Käytän nukahtamisen helpottamiseen melatonia (1mg, 1-3/ilta), voinko käyttää sen kanssa alkoholia, vai kannattaako suosiolla jättää ottamatta nukkumaan mennessä? Itse kun en joka ilta tuota valmistetta ota(onneksi 🙂), niin voisin jättää sen kyllä väliin, mutta näin ennen ko.…