Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
Onko ketään kenellä ei ole ystävää eikä kaveria? itelläni on sellanen tilanne ettei mulla oo kavereita eikä ystävää,sillä olen uupunut ja kärsin pahasta ihmisten jännittämisestä mikä rajottaa tekemisiäni.en uskalla mennä yksin kauppaan,en elokuviin,syömään,en uskalla tutustua kehenkään uusiin ihmisiin,mene ihan lukkoon kun joku katsookin mua kaupungilla esim.pelkään että jännitys näkyy läpi…
Miten perfektionismi eli täydellisyydentavoittelu näkyy elämässäsi? Missä asioissa vaadit itseltäsi täydellisyyttä? Millainen on täydellinen ihminen? Mitä hän tekee, miten hän elää? Onko jokaisella oma käsityksensä siitä, mitä on täydellisyys? Pakeneeko täydellisyys? Oletko joskus aiemmin tavoitellut sitä tilannetta, missä olet nyt – eikä se silti riitä, vaan vaadit lisää ja lisää?…
En jaksaisi elää enää, taistella enää yhtäkään päivää, mutta on pakko. Olen todella herkkä ihminen, mikä lieneekin yksi syy masennukseeni. Uskon olleeni masentunut jo lapsena, ja masennus paheni pari vuotta sitten tullessani murrosikään. Nämä vuodet ovat olleet todella rankkoja. 😞 Oikeaa lääkitystä on etsitty – ei ole löytynyt. Osastojaksot kokeiltu…
En oikeastaan tiedä, miten otsikoisin tämän viestin. En tiedä, mikä minua tarkalleen ottaen vaivaa. Tiedän vain, että minulla on hermostunut ja jännittynyt olo. En näe sille mitään syytä, mutta silti se on läsnä alituiseen. Jos lähiviikoista etsii syitä tälle ololle, niin ehkä se löytyy odotuksistani. Joitakin viikkoja sitten käytin usean…
Huumeet
4Miten auttaa lähimäsitä joka on huume ruuppuvainen , hän on hoidossa ollut monesti ja on ne hetkelisesti auttannutkin. Mutta on aina vain ajan kysymys kun hän retkahtaa.. Hän yrittää koko ajan ja haluaa päästä niistä eroon mutta riippuvuus on nii suuri ja hän hakee hyvän olon tunteen huumeista koska ei…
on aika todennäköistä että pääsen kautta joudun nuorten psykiatriselle osastolle. Tästä aiheesta on joku viime vuotinen keskustelu täällä, mutta kaipaisin silti osasto elämästä hieman enemmän ja tarkempaa tietoa/kokemuksia. En tiedä osasto elämästä juuri mitään, päässä pyörii paljon kysymyksiä. Siellä osastolla siis ollaan ihan 24/7, miten koulujutut sitten hoidetaan? Voiko sinne…
Olen ollut jo monta vuotta masentunut. Hain apua terveydenhoitajalta joskus viime vuoden loppupuolella, suunnilleen varmaan marraskuun alussa. Olin sitä ennen ollut jo kauan masentunut, mutta ystäväni avulla vaan jaksanut sinnitellä. Sain lähetteen nuorten vastaanotolle jossa kävin pari kertaa ja se oli näköjään sellanen paikka missä vähän niinkun katottiin että olenko…
Mä oon sairastanut masennusta noin viis vuotta. Diagnoosi parin vuoden takaa on vaikea-asteinen, psykoottinen masennustila. Osastolla oon viettänyt pari vuotta ja perhekotielämäkin on tullut tutuksi. Vihdoin puol vuotta sitten pääsin asumaan takaisin kotiin. Silloin ajattelin että elämä alkais taas sujumaan. Oletin että äiti on myös valmis muuttumaan. Vähän aikaa meillä…
Jepjep, mulla on tämmönen ongelma, eikä olekaan niin pieni mitä voisi kuvitella. Varsinainen ongelma ei oikeastaan ole tuo ahdistuminen vaan se, miten se lähtee pois, sillä ainoa keino päästä siitä eroon on kertomalla se jollekin läheiselle ihmiselle, tai ikäänkuin ”tunnustaa” joku ahdistava tai ”väärä” ajatus. Esimerkkinä vois heittää tilanteen, jossa…
Kuten kaikki varmasti tietävät, paras ystävä on yksi tärkeimmistä asioista maailmassa. Itselleni myös, mutta ystäväni käytös on aivan erilaista minua kohtaan kuin hänen muita kavereitaan. Muille puhuu paljon ja nauraa heidän kanssa, mutta usein kun ite sanon jotain vastaus on vaa jotai muminaa yms eli ihan kuin ei yhtään kiinnostaisi.…