Kun ei enää tahdo herätä aamulla.

Kun ei enää tahdo herätä aamulla.

Käyttäjä Fanny00 aloittanut aikaan 07.02.2009 klo 12:10 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Fanny00 kirjoittanut 07.02.2009 klo 12:10

En jaksaisi elää enää, taistella enää yhtäkään päivää, mutta on pakko. Olen todella herkkä ihminen, mikä lieneekin yksi syy masennukseeni. Uskon olleeni masentunut jo lapsena, ja masennus paheni pari vuotta sitten tullessani murrosikään. Nämä vuodet ovat olleet todella rankkoja. 😞 Oikeaa lääkitystä on etsitty – ei ole löytynyt. Osastojaksot kokeiltu – ei apua. Olen niin väsynyt, etten jaksaisi kirjoittaa tätäkään, mutta haluan kuitenkin kirjoittaa.

Masennus on näkynyt mm. univaikeuksina, väsymyksenä, itsetuhoisuutena, viiltelyn kokeiluna, ruumiillisina vaivoina…lista on pitkä. Olen myös kuullut ääniä pari kertaa (lapsena ja nuorena). Olen niin uuvuksissa ja epätoivoinen, etten osaa edes sanoin kuvailla.

Olen myös hyvin yksinäinen. Tahtoisin edes yhden tosiystävän, joka auttaisi vaikeina hetkinä, eikä vain haukkuisi selän takana. 😭

Olen menossa lähiaikoina kuntoutuskotiin, mikä tekee minut huolesta ja pelosta sairaaksi. 😯🗯️ Ennen oli pieni toiveenkipinä tuolla jossain…sisällä… En tiedä onko se enää hengissä. Tulevaisuus on epävärma, kauhistuttaa että täytyy selvitä siitä aivan yksin.

Päällimmäisenä tällä hetkellä on kamalan kova uupumus. En jaksa syödä, kävellä, puhua, itkeä, ajatella, auttaa, olla koneella, ulkoilla, välittää, rakastaa… Jos minun täytyy esimerkiksi keittää kahvit jollekin, minun täytyy valmistella itseni siihen ja pakottaa itseni liikkeelle.

Olen työharjoittelussa tallilla, ja rakastan tehdä sitä työtä. On ihanaa tuntea kuuluvansa jonnekin, olla tarpeellinen. Mutta nyt olen niin väsynyt että lysähdän usein istumaan siihen betonilattialle ja tulee todella paha olla. Tahtoisin jaksaa 😭 Enkä kehtaa sanoa tallinomistajalle että olen ihan liian väsynyt. Haluan olla tunnollinenm enkä tuottaa pettymystä. En tiedä, mistä sain voimaa kirjoittaakseni tämänkään..

Ongelmat tiivistettynä: Syvä masennus, väsymys, yksinäisyys, uupumus elämään/kaikkeen, epätoivoisuus, epävarma tulevaisuus. 😯🗯️

Käyttäjä Apple kirjoittanut 12.02.2009 klo 17:52

Voi fanny, tilanteesi vaikuttaa todella pahalta. Kuinka nuori olet? Asutko vanhempiesi kanssa? Jos asut, sinun kannataisi kertoa voimistasi heille. Toivottavasti he ymmärtäisivät, ja koittaisivat vähentää hommiasi.
Voimia sinulle🙂🌻 *halaus*

Käyttäjä Fanny00 kirjoittanut 02.03.2009 klo 12:36

Kiitos suuresti apple. Olen juuri täyttänyt 18 vuotta ja asun tällä hetkellä kuntoutuskodissa. 😞 Siellä henkilökunta kyllä tosissaan yrittää auttaa, mutta koko ajan on niin paha olla, että en kestä olla siellä enää kauaa. Kipuakipua, en osaa muuta sanoa taas, enkä jaksakaan. 😭

Käyttäjä kahvimuki.. kirjoittanut 25.04.2010 klo 00:14

moi anna anteeksi kun en ole vastannu pitkään aikaan,mulla ei ollu tietokonetta sillä se meni rikki ja vasta nytten sain tietsikan.
miten voit nytten??ite oon vieläkin uupunut...tää on tosi rankkaa ja mietin miten tätä jaksaa ja kauan tää vielä kestää..siis hengästyn pikkuaskareistakin ja joudun pakottamaan itseni jokaiseen pieneenkin asiaan kaikki tuntuu niin ponnistelulta ihan fyysisesti,kaikki on yhtä vaatimusta.☹️