Äiti estää parantumisen

Äiti estää parantumisen

Käyttäjä <3Quartier<3 aloittanut aikaan 19.03.2010 klo 17:27 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä <3Quartier<3 kirjoittanut 19.03.2010 klo 17:27

Mä oon sairastanut masennusta noin viis vuotta. Diagnoosi parin vuoden takaa on vaikea-asteinen, psykoottinen masennustila. Osastolla oon viettänyt pari vuotta ja perhekotielämäkin on tullut tutuksi. Vihdoin puol vuotta sitten pääsin asumaan takaisin kotiin. Silloin ajattelin että elämä alkais taas sujumaan. Oletin että äiti on myös valmis muuttumaan. Vähän aikaa meillä meninkin hyvin, mä sain äidin rauhoittumaan aina kun sillä meinas keittää yli. Mutta nyt kaikki on taas palautunu siihen vanhaan elämään mistä luulin päässeeni yli. Vielä tänään olin ylpeä itsestäni kun olin pystynyt olemaan melkein 2 kuukautta viiltelemättä. Mutta kun äiti tuli töistä kotiin se aloitti heti sen oman ihme meinigin.. Silloin en enää jaksanut, kaivoin terän esiin ja viilsin. Nyt tuntuu entistä pahemmalta. Täytän ihan kohta 18. Olisi varmaan parasta muuttaa itsekseen, kauas äidistä. Sossuilta sais hyvät tuet siihen. Esteenä on meidän kaks koiraa, toinen on vasta 10 viikkoa vanha. Mun elämän valo pilkut. Niistä meidän riidat nykyään syntyy, kun äiti olettaa ettei sen tarvii ulkoiluttaa niitä kun käy töissä. Tästä asiastakin puhuttiin ennen kuin pentu otettiin mutta eipä se ihminen ole lupaustaan pitäny.. En todellakaan enää tiedä mitä tehdä. Haluaisin vain kuolla pois, mutta sitten en kuitenkaan voi mun pikkusia jättää äidin armoille. Äiti tän sairauden on mulle aika lailla aiheuttanu, ymmärrän sen nyt itsekkin. Ennen syytin itseäni kaikesta koska äiti teki hyvin selväksi että kaikki meidän raha ongelmat ja se että isä jätti äidin, on mun syytä. Nyt kuitenkin tajuan ettei asia ihan niin ole. Pitäisikö mun vaan muuttaa kauas äidistä vai yrittää kestää, en tiedä. Alan olla liian väsynyt taistelemaan tätä kaikkea vastaan..

Käyttäjä kirjoittanut 22.03.2010 klo 14:20

Muuta vain kauas äidistäsi, jos noin tunnet. Ota sossulta tuki, muukin kuin rahallinen.
Minä olin joskus samassa jamassa biologisen äitini kanssa, emme vaan sopineet yhteen. Voin aina paremmin, kun oli perhekodissa.